Libertas Skrevet 25. mars 2018 #1 Skrevet 25. mars 2018 Hei! Har bodd ca 4 år i Sverige og kjøpt en bil jeg vil ha med til Norge. Stoppet i tollen og spurte de, men siden de var Finske så fatta de ingenting. Har hørt at man kan ta med bilen som flyttegods om man betaler moms (ca 10.000,- for min del) og da skal man få tilbake moms fra Sverige. Noen her som vet noe om fremgangsmåte her? Må man selv kontakte Sverige for å få tilbake pengene? Man tenker jo en eller annen i det vanvittige byråkratiet i Norge tar kontakt med Sverige for å få tilbakeført penger. Hva skal vi ellers med så mange kontorrotter om de ikke gjør noe? hehe. Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #2 Skrevet 25. mars 2018 Kontorrotter? Du er herved ilagt et pålegg for offentlig fornærmelse pluss administrasjonsgebyr fra propagandaministeriet, avdeling Kvinneguiden, pålydende 666kr. Anonymkode: 6b7a7...9a0
Libertas Skrevet 25. mars 2018 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2018 Hehe. Vel, man får vel bare ta det med et smil da. Siden man er i så godt humør over å se fjell og fjorder igjen;)
tdm900 Skrevet 25. mars 2018 #5 Skrevet 25. mars 2018 33 minutter siden, Libertas skrev: Hei! Har bodd ca 4 år i Sverige og kjøpt en bil jeg vil ha med til Norge. Stoppet i tollen og spurte de, men siden de var Finske så fatta de ingenting. Har hørt at man kan ta med bilen som flyttegods om man betaler moms (ca 10.000,- for min del) og da skal man få tilbake moms fra Sverige. Noen her som vet noe om fremgangsmåte her? Må man selv kontakte Sverige for å få tilbake pengene? Man tenker jo en eller annen i det vanvittige byråkratiet i Norge tar kontakt med Sverige for å få tilbakeført penger. Hva skal vi ellers med så mange kontorrotter om de ikke gjør noe? hehe. Takk for svar! Er slutt på flyttegods muligheten for å få med bil til Norge, den må importeres nå.
Libertas Skrevet 25. mars 2018 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2018 Takk for svar. Det var meget trist.
Libertas Skrevet 25. mars 2018 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2018 Måtte sjekke hva importen ville kommet på. 4000,- mer enn hva jeg betalte for bilen, pluss moms. Alt i alt vil det koste 54 000,- å få bilen norsk, og bilen er bare verdt 40 000,-. Er det seriøst? Det er jo latterlig!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #8 Skrevet 26. mars 2018 Jeg holdt på å importere en skrantende amerikaner fra Tyskland en gang. Skulle betale meget hyggelige 3500 kr for bilen...importen ble stipulert til over 200000 kr på Tollvesenets nettsider. Nei, takk! Anonymkode: 6b7a7...9a0
Libertas Skrevet 26. mars 2018 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2018 Lurer på hvordan de begrunner disse hinsidige beløpene. Ser ikke ut til at de tar i betraktning bilens bruksverdi.
T-Rex Skrevet 26. mars 2018 #10 Skrevet 26. mars 2018 Norske bilavgifter er som de er, og de fleste er kjent med dem. Det bør ikke komme som noen overraskelse at det er dyrt å importere en bruktbil fra utlandet til Norge. Som oftest vil det ikke lønne seg. 2
Libertas Skrevet 26. mars 2018 Forfatter #11 Skrevet 26. mars 2018 Tidligere fikk man det jo med seg som flyttegods om man hadde vært bosatt over 1 år i det landet man skulle importere fra, mot en liten avgift. Ikke fått med meg at de endret. Men da er det bare å selge bilen i Sverige, og kjøpe en i Norge.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #12 Skrevet 27. mars 2018 På 25.3.2018 den 21.46, Libertas skrev: Hei! Har bodd ca 4 år i Sverige og kjøpt en bil jeg vil ha med til Norge. Stoppet i tollen og spurte de, men siden de var Finske så fatta de ingenting. Har hørt at man kan ta med bilen som flyttegods om man betaler moms (ca 10.000,- for min del) og da skal man få tilbake moms fra Sverige. Noen her som vet noe om fremgangsmåte her? Må man selv kontakte Sverige for å få tilbake pengene? Man tenker jo en eller annen i det vanvittige byråkratiet i Norge tar kontakt med Sverige for å få tilbakeført penger. Hva skal vi ellers med så mange kontorrotter om de ikke gjør noe? hehe. Takk for svar! Husk på at du ikke kan kjøre bilen i Norge uten å søke om dette, både for ferier og dagsturer. Anonymkode: 7c87a...d47 1
tdm900 Skrevet 27. mars 2018 #13 Skrevet 27. mars 2018 På 26.3.2018 den 13.02, Libertas skrev: Tidligere fikk man det jo med seg som flyttegods om man hadde vært bosatt over 1 år i det landet man skulle importere fra, mot en liten avgift. Ikke fått med meg at de endret. Men da er det bare å selge bilen i Sverige, og kjøpe en i Norge. Ja, det er faktisk like greit å gjøre det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå