Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Hva slags rettigheter har man til å klage på farging hos frisøren? Var hos frisøren i går. Jeg ville friske opp fargen i håret. Begynte å få litt for mye av min naturlige farge på toppen. Ble foreslått striper. Frisøren mente at dersom striper skulle synes i håret mitt måtte jeg ta sorte. Jeg mente å blande inn litt brunt i den sorte hvertfall. Det glemte hun nok. Hun tok også lyse striper for å "friske opp" de jeg hadde. Nå ser jeg ut som et fargekart på hodet. Da hun vasket ut fargen, blandet de seg og jeg har masse grå og blå/grønne striper!!!! :o Jeg er kjempe lei meg. Hun så at noen av stripene ikke ble bra og sa at jeg kunne komme tilbake så skulle hun bleke de igjen, hvis det ikke ble bedre. Problemet er at noen av stripene ble hvite også! Jeg hadde varme toner fra før og nå er alt bare en miks av alle regnbuens farger. JEG SER IKKE UT! Tør ikke gå i butikken engang! Jeg er ganske klassisk i stilen og kan absolutt ikke gå å se ut som en "blitzer" på håret. Jeg er super lei meg! Kan jeg kreve at hun farger hele håret mitt nøytralt brunt når stripene ble så mislykkede? Jeg ønsker egentlig å ha litt lyse striper, men da får jeg heller ofre det. Huff, jeg har ikke tid til dette heller! Å gå til frisøren skal liksom gi en god følelse! Drar bort så fort det åpner.. Har noen råd til meg?
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2005 #2 Skrevet 18. februar 2005 Dra tilbake så raskt som mulig, helst i dag, og forklar på en fin måte at resultatet ikke svarer til forventningene. De aller fleste frisører vil bare være glade for å rette opp feilen igjen, slik at du blir fornøyd, og du slipper (som oftest) å betale noe som helst. Det kan føles ekkelt å klage, men samtidig er det lurt; frisøren vil nok gjerne ha tilbakemelding hvis du ikke er fornøyd, framfor at du aldri går dit igjen.
Krølltoppen Skrevet 18. februar 2005 #3 Skrevet 18. februar 2005 Jeg kom ut med lilla hår en gang. Ikke sånt kult lilla, men sånn lillanyanse som gamle damer har. Det skulle ha vært stripet i ulike varme nyanser. Frisøren tok feil tube. Da det skjedde ga jeg rimelig klar beskjed der og da. Fikk ny time neste dag for håret måtte roe seg etter all fargingen. Neste dag ga jeg klar beskjed om hva jeg ønsket anderledes, inkludert en annen frisør, og alt ble gjort om gratis. Jeg ble mye mørkere enn jeg hadde ønsket fordi de måtte dekke over det lilla, men jeg kunne ihvertfall gå ute blant folk etterpå. Mitt råd til deg: Vær klar på hva du ønsker at de skal gjøre med håret ditt i dag. Du kan sikkert også be om å få noen gratis hårprodukter som plaster på såret.
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #4 Skrevet 18. februar 2005 Hei takk for svar! Håret mitt ble sånn "gammel-dame-blått" i stripene. Nå jeg satt i stolen å så på fargekartet sa jeg klart ifra "Jeg kan ikke ha rødt, lilla, oransje eller blå toner. Det må se naturlig ut. Har sett så mange dårlige eksempler på farging at jeg har fått helt skrekken for alt annet enn naturfarger. Det andre frisører jeg har hatt har pleid å gjøre, er å blande naturfarger med litt av den andre typen for litt glans." Jeg så ikke hvor ille det var før jeg kom ut i dagslys. Men det var tydelig at frisøren så det siden hun tilbød seg å "lysne" stripene ytterligere hvis det ikke ble bedre. Jeg betalte jeg og løp av gårde. Da jeg kommer på kontoret møter jeg sjokk-blikk fra kamerater av kjærsten "Oj du har farget håret og fått GRÅTT hår!! Nei vent litt, det er faktisk litt grønt og blått også! Oj oj!" Kikket meg i speilet og da så jeg hvor ille det var. Prøvde å ringe, men da hadde det stengt. Det åpner vel nå klokken 10 og da skal jeg stå der. Det er sånn "dropp-inn" sted, så at de ikke har tid kan de ikke si.. Men jeg kan altså kreve at de farger alt på nytt? Å lysne stripene, tenker jeg bare blir verre.. ? Noe er jo allerede hvitt..! Jeg føler meg som Sharon Osbourne på Halloween eller noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå