Gå til innhold

Katt ute eller inne nå i påska?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise bort nå i påska i 3 dager, og har selvfølgelig ordnet kattepass. Jeg har katteluke, så mons her er vant med å dra inn og ut som han vil. Luken stenges automatisk klokken 20.30, men han tar som regel "kveld" en stund før det (og våkner da noen timer senere med ønske om å dra ut, men jeg har han inne på natta), så luken åpnes igjen om morgenen. Han er mye ute i disse tider, spesielt når temperaturen holder seg nært null. 
Kattepassen kommer selvfølgelig daglig, da sen ettermiddag/ kveld. 
Det jeg nå har tenkt på er om det kanskje er best å la han være inne disse dagene, for hva om noe skjer, og så blir det ikke oppdaget før kattepass kommer og ser til han?

Burde jeg la han være inne og kjede seg eller overtenker jeg og burde la han bruke katteluken? Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 76b7e...8cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke la han gå inn og ut som han selv vil? Du kan jo skifte på innstillingene om du ønsker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, FluffyJuggernaut skrev:

Kan du ikke la han gå inn og ut som han selv vil? Du kan jo skifte på innstillingene om du ønsker. 

Jo, det var det som var planen, men da går det kanskje flere timer fra om noe skulle skje, til kattepass oppdager det på kvelden når vedkommende kommer. Det var det som var spørsmålet og bekymringen min. 

ts

Skrevet

Jeg ville ha brukt katteluka, og om mulig ordne det sånn at den ikke stenger seg noen gang. Da risikerer du ikke at han blir stengt ute eller inne mot sin vilje. 

Det blir for kjedelig å være inne hele tiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 25.3.2018 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Jo, det var det som var planen, men da går det kanskje flere timer fra om noe skulle skje, til kattepass oppdager det på kvelden når vedkommende kommer. Det var det som var spørsmålet og bekymringen min. 

ts

Men det er jo akkurat som vanlig, med mindre du er hjemmeværende husmor.

Anonymkode: f236e...ef2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...