Gå til innhold

er det ikke rådyrt å gifte seg i kirken?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

ja, hvordan har folk råd til å gifte seg i kirken? er det ikke innmari dyrt da? samboeren min sier at vi aldri kommer til å få råd til det....tror ikke han vil gifte seg med meg heller.hvor mye koster det å gifte seg borgelig? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du bare snakker om å gifte seg i kirken koster dette ingen ting dersom du sogner til kirken. Velger du en kirke du ikke sogner til kan prisen variere(de mest populære kirkene er selvsgat dyrest)

Tror ikke det koster noe å gifte seg på tinghuset.

Kostnadene ved et bryllup er jo klærne, maten, drikken, lokalet etc. Men det er jo litt hva man ønsker/har råd til.

Et bryllup behøver ikke koste masse...

Gjest Anonymous
Skrevet

Å gifte seg er gratis -i den kirken dere hører til eller på tinghuset.

Å feire bryllup er rådyrt -om dere velger å gjøre det rådyrt. Det kan koste akkurat så mye dere vil selv.

Skrevet

Dyrt å gifte seg i kirken???? Vi betaler ikke en krone :hoho:

Skrevet

Sermonien i kirka.... me prest og organist betaler vi ingenting. men skal ein ha solister eller andre som skal spille kommer det til å koste noen kroner.....

Skrevet

I sjømannskirkene rundt om i verden koster det 2500kr.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det å gifte seg koster ikke noe, enten man gjør det i kirken, i ambassade eller på tinghuset. (bortsett fra, som noen nevner, man vil gifte seg i en populær kirke som man ikke sogner til.. der er det heller ikke mer enn et par tusenlapper)

Å ha en bryllupsfest (som er en 100% frivillig sak! og derfor ikke hører med i kostanden til "å gifte seg") kan koste omtrent akkurat så mye eller lite som du selv ønsker.

Selv pyntet vi oss skikkelig: 10 000 kr

Spise middag på restaurant med nærmeste familie: 10 000 kr

Og festet med noen utvalgte venner på en hytte: 15 000 kr.

Men alt dette kan gjøres myyye billigere, det også..

Klær: bruk noe dere har fra før (særlig han) evt kjøp en enkel selskapskjole på salg

Middag: få en venn til å lage den hjemme der der bor, ha spleiselag, gå bare dere to, osv osv

Fest: spleiselag, bruk tilgjengelige gratis lokaler, lag mat selv, gjestene tar med egen alkohol osv osv.

Og det går ann å gjøre det ufattelig mye dyrere også.. (bare les en del av historiene her inne.. ufattelige greier..)

Skrevet

Vi betalte 2500 for å få gifte oss, siden vi ikke ville gifte oss i det kjøpesenteret av en kirke vi tilhører.

Skrevet

Vi betaler 1800,- for å få gifte oss i den kirken vi vil i stedet for en vi sogner til (vi vet dessuten ikke hvilken vi kommer til å sogne til når vi gifter oss, siden vi er i ferd med å flytte - det ville blitt stress det...)

Skrevet

Vi betalte 2700,- for å gifte oss i en kirke vi ikke sogner til.......

Skrevet
ja' date=' hvordan har folk råd til å gifte seg i kirken? er det ikke innmari dyrt da? samboeren min sier at vi aldri kommer til å få råd til det....tror ikke han vil gifte seg med meg heller.hvor mye koster det å gifte seg borgelig? noen som vet?[/quote']

Slik spørsmålet ditt er stilt, lurer jeg på om du tenker slik at dersom man gifter seg i kirken, har man stor bryllupsfest, og dersom man gifter seg på tinghuset har man liten fest? Det er det selvsagt ingen automatikk i. Man kan gifte seg i kirka og ha middag bare med forloverne, og man kan gifte seg på tinghuset og ha en kjempestor, tradisjonell bryllupsfest.

Vet at mange før i tiden tenkte at et tinghusbryllup automatisk innebar "å ta ta det litt enkelt". Sånn er det ikke lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...