Gå til innhold

Hund i bofellesskap.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken hunderase typer og gjerne ramse opp noen hunderaser som passer best til å bo i bofellesskap? Reservert? Sosial? Hun som jeg spør for har ett soverom og bad men deler stue og kjøkken og det er lov til å ha en hund hver. Kanskje dumt med en oversosial hunderase som skal hilse på alt og alle og alle besøkende til de andre. Ser for meg at en reservert hund som holder seg til eieren passer best? Enmannshund? Forslag?

Anonymkode: bb9c4...23e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hund i bofelleskap? Nei. 

Skal du ha hund så får du eie boligen din og bo i den uten å leie ut. 

Og skal du skaffe hund, så pass på den 24/7, det er ikke bare å anskaffe og la den være hjemme alene.

Anonymkode: fcf9a...12f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hund i bofelleskap? Nei. 

Og skal du skaffe hund, så pass på den 24/7, det er ikke bare å anskaffe og la den være hjemme alene.

Man kan vel ha hund selv om man leier.... det får være grenser til norsk arroganse, det er ikke alle som har mulighet til å kjøpe. Det er heller ikke alle land hvor det er like viktig å på død og liv eie som det er i Norge. 

Ts, jeg har ingen tips om hunderaser, men jeg vil slenge på at det er viktig å tenke på fremtiden her. Hun har vel ikke tenkt å bli boende i bofellesskap resten av hundens liv.

Anonymkode: b68c8...a6f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hund i bofelleskap? Nei. 

Å medaljen for årets med arrogante svar går til ☝🏼

Anonymkode: 62c85...5a2

• Liker 3
Skrevet

Jeg trodde det for lengst var slutt på "jeg spør for en venn". Klisjeen er så oppbrukt og gjenomskuet at det er like greit å stå frem. Du er uansett skjult bak AB.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker gjerne svar på noen hunderaser eller hunderasetyper som er lurest å velge om man bor i bofellesskap? Reservert? Sosial?

AnonymBruker
Skrevet

Bofellesskap som å leie med studenter eller bofellesskap- typ.utviklingshemmede etc? 

Chihuahua?

Uansett, å få hund skal ikke tas lett på. 

Anonymkode: b86af...df1

AnonymBruker
Skrevet

Om personen bor i bofellesskap så bør kanskje ikke vedkommende ha ansvar for hund? Det gjelder egne regler om det er kommunalt bofellesskap. I private bofellesskap så er det vel egne vedtekter. Men dyrehold kan ikke sjenere andre beboere, ei heller være personalets ansvar.

Om du mener kollektiv, så bruk det rette navnet. Bofellesskap er boliger hvor flere mennesker med lavt funksjonsnivå bor. 

Anonymkode: aee4d...66e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hund i bofelleskap? Nei. 

Å ? Hvorfor kan man ikke leie fordi man har hund ? Jeg leier og fikk leiligheten istedet for de andre enda jeg har en stor hund. Bra noen er omtenksomme og snille. Bedre huseier skal man lete lenge etter :) i andre land kan man ha hund. Men Norge og nordmenn generelt er arrogante og jeg merket med engang jeg flyttet tilbake så ble man begrenset på mange måter. Hva er Norge så redde og pripne for ???

Hunden er alt jeg har og den beskytter meg. Skal jeg bare råtne alene da eller ? Jaja det er jo sånn nordmenn flest tenker om andre... er ikke bare å pule på seg unge og få mann heller ;) dessuten så er en hund et ansvar så man kan ikke bare kaste den i søpla og gi den bort. Og en hund skal klare seg fint i mange timer så lenge den har vært på do og fått tur og mat. Og kan gå fritt i leiligheten.

Anonymkode: 13b98...a9e

• Liker 3
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva slags bofellesskap det er, men i utgangspunktet (så lenge det ikke er en gjeng ansvarsløse, partyfolk) så tenker jeg at det jo kan være ekstra bra for hunden hvis den ikke behøver å være så mye alene? Hvis alle i fellesskapet er glad i hunder og kan lufte den når eier er borte så slipper den jo å være like mye alene som mange andre hunder.

Skal hunden derimot bo med TS på soverommet for det meste, så er det ingen god idè.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forslag på hunderaser?

Gjest padawan
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan vel ha hund selv om man leier.

det spørs helt på leieavtalen for boligen og reglene hvis man bor i borettslag.  

AnonymBruker
Skrevet
On 3/25/2018 at 11:24 PM, AnonymBruker said:

Om du mener kollektiv, så bruk det rette navnet. Bofellesskap er boliger hvor flere mennesker med lavt funksjonsnivå bor. 

Anonymkode: aee4d...66e

Lol nei. Både hybel.no og Finn bruker terminologien bofellesskap, ikke kollektiv.

Anonymkode: ef479...11b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke hunderaser passer?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke hunderaser passer?

Absolutt ingen

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, EvaLena skrev:

Absolutt ingen

Dette. 

Så lenge man deler stue, kjøkken og gang med andre, og kun har soverom og bad som privat område, finnes det absolutt ingen egnete hunderaser (eller katteraser, for den del), da dyret vil måtte holdes innpå soverommet hele tiden.

Anonymkode: 72fee...251

AnonymBruker
Skrevet

Uansett rase kan den lage lyder som sjenerer omgivelsene. Den kan bjeffe og pipe og ville ut i fellesrommene når den hører lyder derfra og iherdig  skrape opp dører for å komme seg dit. Den kan kjede seg og ødelegge ting på rommet hvis du stenger den inne. 

Et dyr er ikke en ting en bare skaffer seg fordi en har lyst på det og kvitter seg med når en en dag heller har lyst på noe annet. En skal ha plass til det i livet i mange år fremover. Selv om mange liker hunder er et bofellesskap bestående av folk som ikke skal måtte ha ansvar for noen andres hund. Mitt råd er at du venter til ditt liv har stabilisert seg. 

Bofellesskap betyr ofte at folk er unge og kanskje i en skolesituasjon uten fast inntekt. Er du en av dem, ts? Bare lurer, for det kan koste en del penger å ha hund på en forsvarlig måte. 

Anonymkode: b30b1...c9b

Skrevet

Kan ikke «hun som du spør for» vente med å anskaffe hund til hun bor for seg selv?

Skrevet

Hvor mange bor der? Har noen av de andre hund? Liker de andre hunder? Hvor skal hunden oppholde seg (kun ditt rom, eller alle rom?)? Har du hatt hund før? Hvor aktiv vil du hunden skal være? Stor/liten hund? 

AnonymBruker
Skrevet
On 26.3.2018 at 12:51 PM, AnonymBruker said:

Forslag på hunderaser?

For at noen skal kunne svare, må forutsetningene være klarlagt. Det er ingen andre i tråden enn deg som vet hvilken situasjon det er snakk om.

Anonymkode: 768db...830

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...