Bridezilla2018 Skrevet 25. mars 2018 #1 Skrevet 25. mars 2018 Kjære alle kvinner og medbruder! Jeg er en dame på 30 år som snart skal gifte meg. Vi har stort sett invitert venner, og lite familie i vårt bryllup. Vi blir 70 stk til middag og fest. Vi serverer 4-retters middag og fri flyt av alkohol. Jeg ønsker meg kult/minnerikt/moderne bryllup. Når jeg googler og sjekker litt rundt ser jeg at det er mye greier som er «inn i tiden» for tiden. Candybar mm som nevnt i overskriften, heliumballonger, blikjentfest på fredag, Kahoot, iskrembar mm...... Det jeg lurer på er om noen har erfaring med noe av dette? Er det noen jeg «bare må ha»? Eller er det noe jeg absolutt ikke trenger? Og hva er forresten vanlig å gjøre i bryllup for tiden(sett bort fra det som alltid har blitt gjort)? Mye har endret seg de siste årene legger jeg merke til. Hilsen Bridezilla
Pikeliten Skrevet 25. mars 2018 #2 Skrevet 25. mars 2018 Jeg tenker at det er moderne å gjøre det personlig. Er dere glad i smågodt, kjør på med candybar. Ha masse kaker dersom dere er kakemonser. 2
Bridezilla2018 Skrevet 25. mars 2018 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2018 Aha, det var et godt tips ☺️ Da blir det mye cola zero. Hehe😂 6
Gjest Cocosa Skrevet 25. mars 2018 #5 Skrevet 25. mars 2018 Kahoot er vel spørrekonkurranse? Hater det. Candy bar? Setter heller pris på gode kaker. Såpebobler kan være lurt i stedet for ris utenfor kirken, da fuglene dør av ris. Give away til gjestene? Unødvendig. Photo booth kan være gøy, men du kan gjøre det veldig enkelt. Til syvende og sist er det dere som bestemmer hva dere ønsker. Dette er min mening
Meadow Skrevet 25. mars 2018 #6 Skrevet 25. mars 2018 Sånn "fotoboks" var jeg borti i et bryllup for noen år siden, veldig morsomt å se bildene i etterkant. Heliumballonger må du styre unna, ikke særlig "in": https://m.nettavisen.no/nyheter/17-mai---ikke-kjp-heliumballonger/3423339650.html 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #7 Skrevet 25. mars 2018 Styr unna Heliummissbruket!!! Spørrekonkurranser MÅ være frivillig. Hater å bli påtvunget slikt, noe sikkert 50% av befolkningen deler med meg. Anonymkode: f57e2...f9d 9
Pikeliten Skrevet 25. mars 2018 #8 Skrevet 25. mars 2018 16 minutter siden, Bridezilla2018 said: Aha, det var et godt tips ☺️ Da blir det mye cola zero. Hehe😂 Kake før middag med kaffe og cola? Altså, det meste er lov:)
Bridezilla2018 Skrevet 25. mars 2018 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2018 Tusen takk for gode og konstruktive tilbakemeldinger! Er det noen som har noen andre kjekke idéer til noe ekstra kjekt å gjøre i et bryllup? Jeg er åpen for det meste☺️
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #10 Skrevet 25. mars 2018 En Kahoot kan være morsomt. Det er lavterskel, og ingen av gjestene må gjøre noe mer enn å dra fram mobilen. Den som vinner Kahooten må eventuelt komme fram og ta imot en premie. Synes man det er helt jævlig, så får man la være å svare riktig Hvis dere har stor uteplass kan dere ha noen spill, som f.eks. kubb, krokket, minigolf, eller petanque. Spesielt siden dere har et relativt ungt bryllup med mange venner kan dette slå an. De som vil kan spille, de som ikke er interessert kan la være. Anonymkode: 292cb...63c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #11 Skrevet 25. mars 2018 Vi skal ikke ha candybar (vi spiser mye i bryllup uansett, hvorfor smågodt i tillegg??), heliumballonger (fordi medisinen trenger helium mer enn oss), dokurv, såpebobler (har aldri blitt noe i bryllup jeg har vært i uansett), Kahoot, isbar (samme som candybar). Vi skal ha små, runde bord hvor vi først og fremst skal plassere folk som kjenner hverandre fra før. Vi stiller med mat, drikke og ministorband. Forhåpentligvis blir det en fin kveld for venner og familie. Anonymkode: c2978...9ea 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #12 Skrevet 26. mars 2018 Støtter såpebobler i stedet for ris, veldig viktig å gjøre folk mer bevisste på hvordan ris dreper småfuglene! Skriv det gjerne i invitasjonen "På grunn av hvordan ris skader fuglene og naturen ber vi gjester bruke såpebobler eller lignende i stedet". Alt det andre du nevner er bare tull i mine øyne, og jeg er opptatt av bryllupp så det er ikke det, men det blir for tivoli aktig med candybar, spørrequiz, isbar osv. Mye utgifter. Gjestene kan få gode minner fra bryluppet uansett. Photoboot kan man gjøre så enkelt som å ha en venn til fotograf og en vegg, og en kasse med forskjellige rekvisitter som snakkebobler, rammer, emojier, hatter eller lignende som gjestene kan velge selv å bruke eller ikke bruke. Anonymkode: ac0f9...509 2
ajarRun Skrevet 26. mars 2018 #13 Skrevet 26. mars 2018 Kahoot i et bryllup? Nei da hadde jeg tatt min hatt og godt. 🤮
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #14 Skrevet 26. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Støtter såpebobler i stedet for ris, veldig viktig å gjøre folk mer bevisste på hvordan ris dreper småfuglene! Skriv det gjerne i invitasjonen "På grunn av hvordan ris skader fuglene og naturen ber vi gjester bruke såpebobler eller lignende i stedet". Alt det andre du nevner er bare tull i mine øyne, og jeg er opptatt av bryllupp så det er ikke det, men det blir for tivoli aktig med candybar, spørrequiz, isbar osv. Mye utgifter. Gjestene kan få gode minner fra bryluppet uansett. Photoboot kan man gjøre så enkelt som å ha en venn til fotograf og en vegg, og en kasse med forskjellige rekvisitter som snakkebobler, rammer, emojier, hatter eller lignende som gjestene kan velge selv å bruke eller ikke bruke. Anonymkode: ac0f9...509 Hva med miljøbiten rundt å dele ut små plastflasker som bare havner i søpla (eller verre, på bakken en plass)? Etter å ha startet planleggingen av eget bryllup, ser jeg hvor mye søppel det kan bli, fordi vi ønsker perfekt dill. Plastglass, plastsugerør, små plastposer med «til lykketårer», beholdere til ting som vi ønsker at folk skal ta med hjem, og en hel del andre ting som bare kastes i ettertid. Vi inviterer 100 personer, det blir potensielt mye søppel! Hva med å finne nedbrytbar konfetti e.l.? Jeg har ikke undersøkt det nøye, men har lest at det skal finnes. Ev tørkede kronblader. Anonymkode: c2978...9ea 2
Ymra Skrevet 26. mars 2018 #15 Skrevet 26. mars 2018 Jeg er ikke gift selv, men jeg har vært i en del brylluper de siste årene, og det eneste av det du nevner er bli kjent-fest på fredagen. Nesten alle bryllupene jeg har vært i har hatt en sammenkomst på fredagen - typisk med grilling. Dette er et konsept jeg som gjest setter stor pris på! Veldig fint om man ikke kjenner så veldig mange, og hyggelig å få en helg ut av det om man uansett skal reise langt. Ikke alle bryllupsgjestene er med, det er uformelt, folk kommer og går litt som det passer, og mest av alt er det koselig å få vært litt mer sammen. 1
Bridezilla2018 Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #16 Skrevet 27. mars 2018 Tusen takk for så gode tilbakemeldinger og tips☺️
Alice123 Skrevet 30. mars 2018 #17 Skrevet 30. mars 2018 På 26.3.2018 den 12.14, Ymra skrev: Jeg er ikke gift selv, men jeg har vært i en del brylluper de siste årene, og det eneste av det du nevner er bli kjent-fest på fredagen. Nesten alle bryllupene jeg har vært i har hatt en sammenkomst på fredagen - typisk med grilling. Dette er et konsept jeg som gjest setter stor pris på! Veldig fint om man ikke kjenner så veldig mange, og hyggelig å få en helg ut av det om man uansett skal reise langt. Ikke alle bryllupsgjestene er med, det er uformelt, folk kommer og går litt som det passer, og mest av alt er det koselig å få vært litt mer sammen. Dette har jeg som gjest også vært veldig fornøyd med. Photobooth, dokurver, quiz, og annet skrot blir mer sånn "kunne de ikke heller brukt pengene på champagne" for meg. Det blir veldig Pintrest og hvertfall kahoot og photobooth minner meg bare om x-antall jobbfester jeg har vært på.
hobbykokken Skrevet 30. mars 2018 #18 Skrevet 30. mars 2018 Det viktigste er å tenke godt igjennom bordplassering og hvem som kan matche i en sånn setting 😊😊 ta gjerne de med samme yrke, interesser etc sammen. 3
Gjest Cocosa Skrevet 30. mars 2018 #19 Skrevet 30. mars 2018 5 timer siden, hobbykokken skrev: Det viktigste er å tenke godt igjennom bordplassering og hvem som kan matche i en sånn setting 😊😊 ta gjerne de med samme yrke, interesser etc sammen. Veldig viktig! I et bryllup jeg var i for noen år siden, satt alle vennene mine på samme alder på andre siden av lokalet enn det jeg, et par gamle tanter og onkler og barn gjorde. Middagen var laaaaaaang..
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #20 Skrevet 31. mars 2018 Vi laget quiz (om oss selv) på a5 ark, som lå fremme sammen med blyant for de som ønsker det i dødtiden før middag. Det ble en overraskende morsom mingling hvor perifere gjester tok kontakt med familie for å finne svarene. Etter bryllupet hadde vi det kjempekoselig med å lese gjennom alle de kreative svarene Hyggelig minne å ha. Som "giftbag" kjøpte jeg tic tac på taxfree, og limte på små lapper med "mint to be" og logoen går/initialene våre. Disse lå i ei skål sammen med quizen og "gjesteboken". Nyttig ting, merket fra vår dag. "Gjesteboken" ønsket jeg ikke som vanlig bok da jeg sjelden orker å bla og lese i. Mannen har fres så han laget små puslespillbrikker i tre (men man får kjøpt feks på Wish) som folk kunne skrive hilsner på, eller bare signere. I ettertid har vi puslet alle sammen og rammet inn. Slik er den framme til pynt, ved siden av brudebildet vårt Anonymkode: 9dd1b...c15 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå