Gå til innhold

Billy bokhyller: hvilken "farge" skal vi velge?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi flytter nå inn i en leilighet i et gammelt trehus. Stua er lys og med paneler malt i en lys (gråaktig) farge. Store gamle vinduer med hvite karmer. Gulvet er gulnet lakkert tregulv.

Vi har tenkt å ha billy bohyller fra ikea, men er veldig usikre på hvilken variant vi skal velge. Hvit? Bjørk? Eik?Mørkt tre?

Tips mottas med takk.

(vi bare leier, så vi har ikke tekt å male om eller gjøre noe med gulvet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt hvit. Siden dere har gulnet tregulv så kan det være vanskelig å kombinere dette med andre tresorter. Dessuten syns jeg det er fint med hvite bokhyller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for tips.

Må bare nevne at vi er lite begeistret for gulvet og har tenkt å anskaffe et par store lyse tepper, så det forhåpentligvis blir lite dominerende i leiligheten.

Flere synspunkter mottas med takk (i en uke.. vi drar til ikea neste lørdag.. 26.2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

Jeg ville nok valgt en farge som går igjen i de øvrige møblene deres. Har dere mye mørkt tre forøvrig kan de være flott å ta det opp i bokhylla også. Hvis det ikke er mulig ville jeg gått for en nøytral farge som hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har heller ingen "øvrige møbler" å ta utgangspunkt i. Av andre møbler i rommet er; stor stoff sofa, to stoffstoler, bord av pleksiglass.

Vi har også tenkt å kjøpe et lite pc-bord i samme overflate som hyllene.

Noterer meg at "stemningen" foreløpig går i retning av hvitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har billy hyller i både hvit og bjørk(ikke stående i samme rom)

Personlig liker jeg bjørk best, de hvite ser litt vel billige ut. Vi har et gammelt hus med tregulv og det går veldig fint med bjørk!

Bare husk at IKEA mange ganger ikke har inne alle delene til billy bokhyllene. Vi måtte vente i 2 mnd for å få våre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i bjørk. Synes også at hvite ser litt "billig" ut, men kommer jo helt an på leiligheten forøvrig.

Resten av inventaret vårt er også stort sett i bjørk, så skulle jeg kjøpt omigjen, hadde jeg kanskje valgt sort! Tror det kunne blitt en stilig kontrast til alt det lyse liksomtreet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de i brunsort, og de er veldig stilige her i alle fall. Hvitt ville jeg aldri valgt, syns som tidligere nevnt her at de ser billige ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes grå også, hvis det er et alternativ? Ser ikke så "billig" ut som hvite

Synes ikke de hvite Billy-hyllene ser billige ut jeg...

Vi valgte bøk og er veldig fornøyde med det, venninna mi har hvit og svogeren min har de brun/svarte, alle er sværtfornyøde, de er fine alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy synes jeg ser billig ut i hvitt (høhø). Ville valgt den lyseste trefargen, bøk..? Skrivepult i hvitt gir meg instand flash-back til 80-tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Billy i bjørk og synes det er veldig fint! :)

Vi har forøvrig ikke hatt noen problemer med at Billy-deler ikke har vært på lager når vi har handlet, men det kan jo sikkert skje. Vi handler på Slependen. Går jo an å ringe og høre om de har delene inne som dere trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie

Jeg har nettopp kjøpt masse Billy-hyller og endte opp med eikefargede. De passer til de andre møblene mine, og jeg er storfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt masse Billy-hyller og endte opp med eikefargede. De passer til de andre møblene mine' date=' og jeg er storfornøyd.[/quote']

Det samme har vi.

Vi har spisebord i eik ++, så disse passer perfekt hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...