AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #1 Skrevet 25. mars 2018 Spent på hvor mye lønna går opp i år om de skal nå målet sitt om grunnlønn på 500 000 for spl med 10-års ansiennitet. Tror ikke de kommer til å nå målet sitt... Anonymkode: 997cb...f9a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #2 Skrevet 25. mars 2018 Skulle så inderlig ønske at NSF kuttet ut det evige gnålet om lønn - og startet å fokusere på levelige turnusordninger og forsvarlig grunnbemanning i stedet. Lønna er alright den i kroner og ører, sykepleiere er ikke lavtlønnede. Rovdriftsturnus og syltynn bemanning er et mye større problem! Noen ønsker sikkert helst bedre lønn, men jeg vet om veldig mange som er enige med meg og vurderer utmelding av NSF pga. helt feil prioritering.. - sykepleier med 17 år i gamet. Anonymkode: 727b0...044 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #3 Skrevet 25. mars 2018 Enig med den over, men de burde også fokusere på å øke nattillegg så det ikke er det samme som kveldstillegget, økt helligdagstillegg (evt at tilleggene ikke forsvinner selv om det er helligdag) og øke lønnen for spesialsykepleiere med kritisk kompetanse så folk gidder å ta videreutdanning. På mine nærsykehus er det skrikende mangel på intensiv og operasjonssykepleiere, men de klarer ikke fylle utdanningskullene fordi man kun får 40 000 i økt årslønn, og samme lønnsøkning gis til de som tar halvt år med infeksjon, sår, stomi eller geriatri (jada viktig, men ikke like kritisk). Hvorfor skal folk gidde å legge ned to års innsats da? Og så burde nsf se på kravet til hvem som får være ledere og hvilken kompetanse de bør ha. Ofte er lederne de som er lei av å jobbe, bestevenn med øverste ledelse, har jobbet lengst eller må omplasseres pga sykdom, fremfor de som har kompetanse til å lede eller ønsker å gjøre en god jobb. Anonymkode: e496f...990 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå