AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #1 Skrevet 25. mars 2018 Hei!! Vi er på hytta nå og var nettopp på besøk i en annen hytte som hadde musegift liggende. Plutselig oppdager vi at hunden vår ligger og tygger på en blokk. Vi fikk ikke med oss om den rakk og spise noe eller bare ødelegge den, men forhåpentligvis så fikk den i seg kun litt eller ingenting, men vi kan ikke være sikre. Musa må ha dratt med seg en bit til stua og spist av den, og så har hunden da tatt den, så vi vet ikke hvor mye av blokken som var der i utgangspunktet. Vi har ringt akutt tlf, og vetrinæren mente det går greit at vi kommer tidlig i morgen for en blodprøve og så evt får motmiddel. Det er en dvergschnauzer hannhund på 11 år, ca. 6 kg. Litt ulikt han å gå rundt å spise av alt som er syns jeg. Uansett, jeg leser overalt at vi umiddelbart må komme oss til dyrlege, så jeg må bare spørre her om noen har noe peiling eller erfaring med liknende situasjoner? :SS Takk for svar! Anonymkode: eee84...b4f
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #2 Skrevet 25. mars 2018 Dere burde dra til dyrlege med en gang, selv små mengder av det dritet der er meget skadelig! Dyrlegen burde tatt dere imot med en gang, ikke sagt det kunne vente. Anonymkode: 4d787...ed9 8
Gjest Katrine-Therese Skrevet 25. mars 2018 #4 Skrevet 25. mars 2018 (endret) . Endret 25. mars 2018 av Katrine-Therese
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #5 Skrevet 25. mars 2018 Ok :((( Huff, nå er det jo 3 timer siden. Hun sa vi fikk se an allmenntilstanden, og ringe opp igjen om det skjer noe. Det er jo søndag så fort å ta lett på det sikkert "( Og siden vi var så usikre på om den hadde spist noe så tenkte hun vel at det ikke var så mye vits "( Anonymkode: eee84...b4f
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #6 Skrevet 25. mars 2018 Drit i henne, jeg lover deg at det er bedre å dra for tidlig enn litt for sent når det kommer til dyr og folk. Anonymkode: 4d787...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #7 Skrevet 25. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drit i henne, jeg lover deg at det er bedre å dra for tidlig enn litt for sent når det kommer til dyr og folk. Anonymkode: 4d787...ed9 så sant Anonymkode: eee84...b4f
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #8 Skrevet 25. mars 2018 Lykke til, dette får sikkert helt fint, men du må få det sjekket ut. Anonymkode: 4d787...ed9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #9 Skrevet 25. mars 2018 Jeg hadde aldri ventet. Musegift er stygge saker! Det skal i tilleg sikres slik at dyr som ikke skal få tak i det ikke får tak i det! Anonymkode: 14ff6...368 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #10 Skrevet 25. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lykke til, dette får sikkert helt fint, men du må få det sjekket ut. Anonymkode: 4d787...ed9 Jepp. Takk! Anonymkode: eee84...b4f
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #11 Skrevet 25. mars 2018 Grunnen til at hun mente vi måtte vente var at det var for sent å innta brekningsmiddel og at eventuell K-vitamin/motmiddel måtte taes etter en blodprøve som hun sa vi ikke fikk gjort før mandag morgen. Anonymkode: eee84...b4f
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #12 Skrevet 25. mars 2018 Hvorfor vente helt til mandag, hvorfor kan de ikke ta blodprøven nå? Anonymkode: 4d787...ed9
Lykkehjerte Skrevet 25. mars 2018 #13 Skrevet 25. mars 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere burde dra til dyrlege med en gang, selv små mengder av det dritet der er meget skadelig! Dyrlegen burde tatt dere imot med en gang, ikke sagt det kunne vente. Anonymkode: 4d787...ed9 Dette! De tar vel imot akutte tilfeller? Når en ikke vet, eller hvor mye, bør det sjekkes med en gang. Hørte om to tilfeller i fjor, der det ble for sent neste dag. De gikk bort på kveld og natt. Så av den grunn ville jeg hastet bort til legen for å sjekke ut raskt! Husk her at det hadde vært min reaksjon på basert på de jeg hørte om tidligere. Og husk at du har tross alt pratet med sakkyndig, og du har nok mottatt et riktig og trygt svar i forhold til situasjonen! Kanskje du kan kontakte en annen dyrlege for å få en annen mening? Tror jeg ville gjort det for sikkerhets skyld. Krysser fingrene! 4
Gjest Katrine-Therese Skrevet 25. mars 2018 #14 Skrevet 25. mars 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vente helt til mandag, hvorfor kan de ikke ta blodprøven nå? Anonymkode: 4d787...ed9 jeg er litt usikker. Tror det har noe med at det ikke var mulig å kontrollere de idag da det sikkert på gjøres på et annet sted enn klinikken. "/
Gjest Katrine-Therese Skrevet 25. mars 2018 #15 Skrevet 25. mars 2018 17 minutter siden, Lykkehjerte skrev: Dette! De tar vel imot akutte tilfeller? Når en ikke vet, eller hvor mye, bør det sjekkes med en gang. Hørte om to tilfeller i fjor, der det ble for sent neste dag. De gikk bort på kveld og natt. Så av den grunn ville jeg hastet bort til legen for å sjekke ut raskt! Husk her at det hadde vært min reaksjon på basert på de jeg hørte om tidligere. Og husk at du har tross alt pratet med sakkyndig, og du har nok mottatt et riktig og trygt svar i forhold til situasjonen! Kanskje du kan kontakte en annen dyrlege for å få en annen mening? Tror jeg ville gjort det for sikkerhets skyld. Krysser fingrene! Uff og uff! Ja jeg har tenkt på å ringe en annen. Tror jeg gjør det nå ja! Takk
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #16 Skrevet 25. mars 2018 Det er blodfortynnende i musegiften, det er det som tar livet av musa - den blør ihjel på innsiden. Anonymkode: f891b...447 1
Baktusen Skrevet 25. mars 2018 #17 Skrevet 25. mars 2018 Spør etter råd i gruppen hund på Facebook. Er endel veterinærer der og folk med peiling. Evt forsikre deg med å ringe annen veterinær. Jeg skjønner hvis det er slik at det ikke kan gies brekningsmiddel nå. Da ville dere ved en akutt time kun tatt blodprøver som må ligge ett døgn før analyse uansett. Så sånn sett skjønner jeg hva veterinæren mener. Unødvendig besøk og kostnad for dere alle.. Men ville rådføre meg med en annen veterinær også.. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #18 Skrevet 26. mars 2018 Hvordan gikk det??? Anonymkode: 8cd42...f06 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #19 Skrevet 27. mars 2018 Hei alle! TS her. Det ser ut til at alt er bra! Jeg ringte tre veterinærer på søndag, og hadde skikkelig dårlig magefølelse hele kvelden. De ga meg litt tips på hvilke symptomer vi burde se etter, men de sa på en måte at de trodde det gikk bra at vi gikk til dyrlegen tidlig mandag. Hos dyrlegen mandag var ting normalt, men vi måtte sjekke blod i dag 48t etter hendelsen da denne giften er veldig langtidsvirkende. Blodet i dag var i orden, men vi skal tilbake på en 72timers sjekk i morgen også for å være sikre. Takk for alle tips og råd:) Anonymkode: 77909...003 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #20 Skrevet 28. mars 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Hei alle! TS her. Det ser ut til at alt er bra! Jeg ringte tre veterinærer på søndag, og hadde skikkelig dårlig magefølelse hele kvelden. De ga meg litt tips på hvilke symptomer vi burde se etter, men de sa på en måte at de trodde det gikk bra at vi gikk til dyrlegen tidlig mandag. Hos dyrlegen mandag var ting normalt, men vi måtte sjekke blod i dag 48t etter hendelsen da denne giften er veldig langtidsvirkende. Blodet i dag var i orden, men vi skal tilbake på en 72timers sjekk i morgen også for å være sikre. Takk for alle tips og råd:) Anonymkode: 77909...003 Så bra! ❤️❤️❤️🐶 Anonymkode: 8cd42...f06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå