Gå til innhold

Hvorfor er kvinner ikke selvstendige individer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er kvinner, "kona til"/"dama til", osv, og ikke selvstendige, uavhengige individer?

Anonymkode: 64a6d...bad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sier man ikke "mannen til tone", typen til kari osv ?

Anonymkode: a349b...ca2

• Liker 16
Skrevet

Kvinner er selvstendige de....men ikke på langt nær samme måte som menn

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vi ikke? Ånei, daså. 

Anonymkode: b2e9a...043

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner, "kona til"/"dama til", osv, og ikke selvstendige, uavhengige individer?

Du har nok blitt feilinformert.

• Liker 4
Skrevet

Syns det ser ut som menn sliter mer med å være selvstendige jeg. Kvinner klarer seg da utmerket alene, og selv i forhold er det mange kvinner som faktisk klarer å fø seg selv.

• Liker 9
Skrevet

Hva i all verden mener du? Når man prater med noen som bare kjenner den ene i et forhold sier man jo "mannen til/typen til" eller "kona til/dama til" alt ettersom hvem av de to den man prater med kjenner. Dette er da ikke noe som er spesielt i forhold til et kjønn.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier man ikke "mannen til tone", typen til kari osv ?

Anonymkode: a349b...ca2

Søkte etter "mannen til" og "typen til" på blogg.no, ingen treff i titler. "Kona til" og "dama til", ga derimot flere hundre treff.

Menn omtaler seg ikke som, "mannen til" eller "typen til". Kvinner, derimot, omtaler seg gjerne som, "kona til", "dama til". Det er det jeg mener med selvstendig individ, å være noen uavhengig av mannen. Når en identifiserer seg ut fra et annet menneske så er en ikke lenger et selvstendig individ.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, lyx22 said:

Fortell meg gjerne på hvilken måte du er mer selvstendig enn meg.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, hind skrev:

Han identifiserer seg ikke som, "mannen til", "typen til", til forskjell fra kvinner som ser på seg selv som, "dama til", "kona til", og på den måten identifiserer seg ut fra et annet menneske heller enn som et selvstendig individ.

Skrevet
7 minutter siden, hind skrev:

Vi er enkelt individer . Men menn generelt verden over er mer selvstendige enn kvinner

Jeg ble kastet ut hjemmefra som 16 åring da mor mistet jobb og har klart meg solo helt siden det:) 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, wintergirl skrev:

Syns det ser ut som menn sliter mer med å være selvstendige jeg. Kvinner klarer seg da utmerket alene, og selv i forhold er det mange kvinner som faktisk klarer å fø seg selv.

Det er din personelige mening.

Men nav statistikker viser noe annet. Kvinner mottar 5x ganger mer trygd og økonomisk støtte enn menn gjør og samtidig bringer mindre inn til felleskapet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, lyx22 skrev:

Vi er enkelt individer . Men menn generelt verden over er mer selvstendige enn kvinner

Jeg ble kastet ut hjemmefra som 16 åring da mor mistet jobb og har klart meg solo helt siden det:) 

Det er da mange kvinner dette gjelder for også.. 

Anonymkode: 29a75...c0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mn kan da være selvstendig selv om man heller velger å være en del av en familie. Kanskje disse kvinnene liker å vise verden at de ikke er alene og at de er er stolt av mannen sin

Anonymkode: 3eb44...18b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er da mange kvinner dette gjelder for også.. 

Anonymkode: 29a75...c0f

Igjen...menn er generelt mer selvstendige enn kvinner....ikke kom med enkelttilfellene dine

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, lyx22 skrev:

Det er din personelige mening.

Men nav statistikker viser noe annet. Kvinner mottar 5x ganger mer trygd og økonomisk støtte enn menn gjør og samtidig bringer mindre inn til felleskapet

Det er min mening ja. De fleste jeg kjenner jobber og står på. At det er flere kvinner som mottar trygt, eller andre økonomisk støtte sier for meg lite om hvor selvstendig man er. Mange er flinke med penger og det lille dem har. Noen sløser masse og setter seg i store gjeld, gjerne de som tjener mye og som er avhengige av dama for å ikke sulte . Så for meg så handler det mer om holdning til økonomi og prioriteringer og ikke hvilken situsjon man er i livet. Alle kan være uheldige nemlig og miste alt man har.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, lyx22 skrev:

På hvilke måter er det skille mellom menn og kvinner? 

Anonymkode: e6548...1d6

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, lyx22 skrev:

Haha, det er bare inntil disse mennene blir godt gift det :)

Anonymkode: 1ff6c...6eb

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det er fra gammelt av, mannen ses på som familiens overhodet, og er har mer verdi enn kona. (ikke min personlige mening) 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mn kan da være selvstendig selv om man heller velger å være en del av en familie. Kanskje disse kvinnene liker å vise verden at de ikke er alene og at de er er stolt av mannen sin

Anonymkode: 3eb44...18b

Ja, som eksempelvis:

"Hei, jeg er Ola, jeg er gift med Kari, vi har tre barn sammen".

I mens Kari forteller:

"Hei, jeg er Kari, kona til Ola".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...