Gå til innhold

Mye data, hva bruker dere den til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at telefonselskapene reklamerer med pakker på flere titalls gigabyte, men hva skal man egentlig med det? Jeg rekker jo aldri i livet å bruke så mye på en måned, har mye i datarollover hver måned. Det skyldes 1, det er dårlig dekning akkurat her jeg bor, og jeg har wifi hjemme som jeg da bruker. Ute setter jeg på mobildata når jeg skal på nett eller sende mms, men ellers slår jeg den av, er jo stort serr på farten utenfor døren så det blir jo ikke mye dødtid til surfing. Kanskje jeg bare er rar, men hvordan får en brukt opp feks 60gb?

Anonymkode: d26ca...1fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker en del data på kart for å finne frem ute. Podcast ute tar mye data. 

Ellers brukes mest data på hjemmebanen i bredbåndet. Hvordan enkelte klarer å bruke svære datapakker fatter jeg ikke, med mindre de er uten hjemmenettverk.

Anonymkode: 08655...aca

Skrevet

Bruker bare åtte-ti gb. Det går nok stort sett til Spotify. Leser også nyheter og diverse når jeg er på bussen. Bruker også en del hjemme, da Wi-Fi ikke har dekning på soverommet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mobilen til bredbånd. 10 Gb ville aldri vært nok for en måned. Jeg har 100Gb pr. måned. Skulle gjerne hatt det dobbelte. Jeg har linux som trenger oppdateringer, prøver ut diverse programmer i pakkebrønnen (Arch), kan fint finne på å slette "alt" (utenom /home og /etc så jeg slipper å reconfige en del ting) og installere på ny. Da går det en 6-8 Gb til bare det. Jeg ser en del på youtube. Det tar en del (alt fra 20 Gb til... mye mer). Ser på NRK innimellom (enda fler Gb). Laster ned forskjellige ROMmer til mobilen. Og hva enn ellers jeg bruker internettet til.

Anonymkode: d5fb9...b68

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker en del data på kart for å finne frem ute. Podcast ute tar mye data. 

Ellers brukes mest data på hjemmebanen i bredbåndet. Hvordan enkelte klarer å bruke svære datapakker fatter jeg ikke, med mindre de er uten hjemmenettverk.

Vet du hvor mye data man kan risikere å bruke på en times podcast?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, CoolSistah skrev:

Vet du hvor mye data man kan risikere å bruke på en times podcast?

Nei, og jeg bryr meg ikke heller. Bruker aldri opp vår familiepakke uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...