Gå til innhold

Hvorfor er nordmenn lykkelige? Synes de er stusselige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke stort annet enn konforme og intetsigende folk uten drømmer, tiltaksevne eller ambisjoner. Alt handler om å være lik som alle andre eller ta opp enorme forbrukslån for å fremstå vellykket. Hvor mange episoder av luksusfellen har vi sett? Mange år med nye deltakere hver uke. Og for hver deltaker, hvor mange finnes i lignende situasjon som kunne vært deltaker? 

Man betaler enorme mengder i skatt, fremtiden takket være innvandring er mørk, velferden vil forsvinne. Hva er grunnen til  å være lykkelig med en slik fremtid?

Anonymkode: 880a4...be2

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

God bedring til deg!

Anonymkode: ba695...920

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

God bedring til deg!

Anonymkode: ba695...920

?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sett opp regnestykket og se konkret hvor mye av inntekten som brukes til

skatt+ pensjon+helse+skole+universitet

Se også på hvor mange timer man må jobbe for mat og forbruksvarer sammenliknet med andre vestlige land.

Og se på sosial sikkerhet, trygghet, kriminalitet. 

Så kanskje denne kunnskapen kan hjelpe deg til å se hvor heldige vi er. Både i et verdensperspektiv og et historisk perspektiv.

Endret av Ild
  • Liker 20
Skrevet

Hvorfor kan ingen som klager på nordmenn peke på et annet land hvor ting er bedre?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ild skrev:

Sett opp regnestykket og se konkret hvor mye av inntekten som brukes til

skatt+ pensjon+helse+skole+universitet

Se også på hvor mange timer man må jobbe for mat og forbruksvarer sammenliknet med andre vestlige land.

Og se på sosial sikkerhet, trygghet, kriminalitet. 

Så kanskje denne kunnskapen kan hjelpe deg til å se hvor heldige vi er. Både i et verdensperspektiv og et historisk perspektiv.

3 minutter siden, PeeWee skrev:

Hvorfor kan ingen som klager på nordmenn peke på et annet land hvor ting er bedre?

Det er gode velferdsordninger (enn så lenge) men det er jo ikke nok til å være lykkelig. Går man liksom rundt med en lykkerus hele tiden bare av å være trygg helsemessig? Dessuten har mange skyhøye forbrukslån for å finansiere livene sine, eller presset på å ha det sånn og sånn materielt sett. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er gode velferdsordninger (enn så lenge) men det er jo ikke nok til å være lykkelig. Går man liksom rundt med en lykkerus hele tiden bare av å være trygg helsemessig? Dessuten har mange skyhøye forbrukslån for å finansiere livene sine, eller presset på å ha det sånn og sånn materielt sett. 

Igjen, kom med eksempler på land hvor ting er bedre?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, PeeWee skrev:

Igjen, kom med eksempler på land hvor ting er bedre?

Jeg sier ikke at velferden ikke er bra men det er jo ikke noe man går rundt og er lykkelig over? Føler du på en lykkefølelse av å bo i Norge? Ja, det er bra å føle seg trygg men lykkelig? Det bunner jo i noe mer enn å få primære behov dekket. Og hvis folk hadde vært så lykkelige, hvorfor en sånn streben etter å skaffe mer velstand gjennom lån? Hvorfor betale biler og ferier med kreditt til høy rente og man er lykkelig som man har det?

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler du på en lykkefølelse av å bo i Norge?

Igjen, kom med eksempler på land hvor ting er bedre? Hvorfor er ingen av dere istand til dette?

• Liker 5
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke stort annet enn konforme og intetsigende folk uten drømmer, tiltaksevne eller ambisjoner. Alt handler om å være lik som alle andre eller ta opp enorme forbrukslån for å fremstå vellykket. Hvor mange episoder av luksusfellen har vi sett? Mange år med nye deltakere hver uke. Og for hver deltaker, hvor mange finnes i lignende situasjon som kunne vært deltaker? 

Man betaler enorme mengder i skatt, fremtiden takket være innvandring er mørk, velferden vil forsvinne. Hva er grunnen til  å være lykkelig med en slik fremtid?

Man må tenke positivt og gjøre det beste ut av det.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

De færreste har forbrukslån. De som har det er i et mindretall. Jeg kjenner personlig ikke en levende sjel som har tatt opp forbrukslån.

Anonymkode: bded8...ccd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det handler jo ikke om at den gjennomsnittlige nordmannen bobler over av lykke hver dag, men i snitt er vi mer fornøyde og har relativt små bekymringer. 

Anonymkode: 610aa...50a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn har ikke så sterke familieforhold, og er mye ensom. Det er et stort problem i dag. I andre land er det smak i livet, vet ikke hvordan jeg kan forklare det bedre. Her lever folk bare for å kose seg i helgene. Få ambisjoner og lever kun for helgene ser det ut som. 

Anonymkode: 45896...c54

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gi meg et eksempel på land som er bedre...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn har ikke så sterke familieforhold, og er mye ensom. Det er et stort problem i dag. I andre land er det smak i livet, vet ikke hvordan jeg kan forklare det bedre. Her lever folk bare for å kose seg i helgene. Få ambisjoner og lever kun for helgene ser det ut som. 

Gi meg et eksempel på hvor det er bedre...

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, så nekter du å gi noen eksempler på hvilke land du snakker om her? Du virker jo bare dum og/eller useriøs når du nekter å gjøre dette. Grunnen til at du ikke gjør dette, er at du vet at hvis du trekker fem land, vil andre påpeke at folk i disse landene har større problem enn folk i Norge. Hvorfor er ambisjoner nødvendigvis et gode? Vil vel heller trekke at lykken i mange land trekkes ned at folk flest har betydelig større ambisjoner enn de er istand til å oppfylle!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De færreste har forbrukslån. De som har det er i et mindretall. Jeg kjenner personlig ikke en levende sjel som har tatt opp forbrukslån.

Ikke jeg heller. Norge er mer enn Oslogryta skjønner du  

Anonymkode: 6e25b...a48

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Selvsagt gjør du det. Så lenge du kjenner fler enn tre personer. Men så er det jo ikke slik at folk forteller alle detaljer om sin økonomi til alle og enhver. 

Anonymkode: 489d4...ea2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må alle ha store ambisjoner? Syns det er kjempebra at folk er nyttige for samfunnet ved å bli rengjørere, kassearbeidere osv. Ikke alle kan være Steve Jobs.

Selv har jeg store ambisjoner, og det er ikke noe å skryte av. Stress, usikkerhet. Ofte misunnelig på de som vil ha et vanlig liv, spesielt i perioder der jeg mangler komfort.

De koser seg i helgene for da har de fri. De fortjener å hvile etter arbeidsdagen i ukedagene.

Anonymkode: d37f6...ac7

AnonymBruker
Skrevet

Blr helst ikke kritisere Norge, man ser jo for sure folk her inne her dersom noen mener vi ikke er best i alt.

og faktisk er vi heldige, men jeg føler på mye av det samme som deg. Alle skal være like. 

Anonymkode: 44c62...767

AnonymBruker
Skrevet

Ah, ingenting er vel mer stusselig enn folk som stiller spørsmålstegn ved andres lykke. 

Anonymkode: c7fe2...d3c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...