AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #1 Skrevet 25. mars 2018 Jeg er normalt slank, men jeg får ofte food baby etter måltid. Jeg skal nå i en fest hvor jeg skal ha en stram kjole. Da vil jeg ha flatest mulig mage, så jeg tenkte denne dagen bør jeg spise mat som ikke gir meg stor mage. Hva slags mat er det? Når jeg googler nevnes det både usunn mat, men også sunn mat som grønnsaker og korn. Noen tips? Anonymkode: d0afc...2f8
penny_ Skrevet 25. mars 2018 #2 Skrevet 25. mars 2018 Kjenner du ikke kroppen din godt nok til å ha funnet ut av det? Masse mat, altså mye volum = food baby. Usunn mat i mengder og mat jeg ikke tåler = luft i magen og oppblåst i flere dager 1
Rosatoast Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Jeg får oftest foodbaby om jeg spiser mye karbohydrater, så det holder jeg meg langt unna egentlig. Sunt fett som fisk, avokado, skalldyr, grønnsaker som brokkoli tomat og ost hjelper ihvertfall for meg..
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 Ikke spis ris, pasta, poteter, brød dagen før og samme dag. Men spis grønnsaker og proteiner som feks wok eller supper osv Anonymkode: e1f79...88f
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 Jeg får food baby av grønnsaker.. spiser yoghurt med frukt og musli. Salat. Mcdonalds. Potetsalt. Fisk osv.. Anonymkode: 30c49...a24
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #6 Skrevet 31. mars 2018 On 3/29/2018 at 7:36 AM, AnonymBruker said: Jeg får food baby av grønnsaker.. spiser yoghurt med frukt og musli. Salat. Mcdonalds. Potetsalt. Fisk osv.. Anonymkode: 30c49...a24 Hvor lenge koker du grønnsakene? Kan være du må koke dem litt ekstra lenge for å bryte ned de stoffene som magen din sliter med og som skaper gass. Rotgrønnsaker bruker også være litt mer vanskelige å fordøye for enkelte mennesker. Det kan også være at om du spiser lite grønnsaker trenger magen din 1-2 uker på å venne seg til grønnsaker før du får normal mage igjen. Noen ganger sliter magen med å venne seg til mat man sjelden spiser, uten at det betyr den ikke vil klare det. Spiser du mer grønnsaker mater du bakterier i magen din som spiser grønnsaker og det vil bli flere av bakteriene, og når de blir mange vil de lettere og raskere bryte ned grønnsakene du spiser i magen, og du vil bli mindre oppblåst. Så lenge det er det som er problemet, selvsagt Nordmenn får i seg generelt for lite fiber i kosten (fiber er viktig for å redusere risikoen for tarmkreft og for at magen skal fungere bra og holde seg frisk), så kan være lurt å forsøke koke grønsnakene ekstra lenge og forsøke se om du tåler dem bedre etter et par uker Ts, det varierer fra person til person hva man får stor mage av. Selv sliter min mage med meieriprodukter, tungt kjøtt, mye fett. Karbohydrater er som regel det jeg tåler best og som jeg ikke tåler presser magen min i stykker. Lettfordøyelige grønnsakssupper fungerer for eks veldig bra for meg Bortsett fra junk food karbs som fin hvete, pasta og boller. Når jeg sier karbs snakker jeg om mye grønt, frukt og den slags Så du ser det er veldig induviduelt, det kommer nok an på hva grunnen til oppblåstheten er Anonymkode: 57db7...f38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå