AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #1 Skrevet 25. mars 2018 Jeg har billett til Bergen via Oslo, også har jeg funnet ut at jeg helst bare vil bli i Bergen. Men da jeg spurte Widerøe om å få sjekke inn og bare fly til Oslo så fikk jeg beskjed om at det har jeg ikke lov til. Noen som vet hvorfor det er sånn? Jeg har jo betalt for hele billetten og det blir jeg som taper penger på det.. Anonymkode: 3fab8...2fa
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #2 Skrevet 25. mars 2018 Har du innsjekket bagasje? Anonymkode: 57167...82b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #3 Skrevet 25. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du innsjekket bagasje? Anonymkode: 57167...82b Ja, jeg skulle sjekke inn bagasje også. Anonymkode: 3fab8...2fa
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #4 Skrevet 25. mars 2018 Rettelse: det skal selvsagt stå bli i Oslo, og reise videre til Bergen på egenhånd. Beklager. Anonymkode: 3fab8...2fa
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #5 Skrevet 25. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg skulle sjekke inn bagasje også. Anonymkode: 3fab8...2fa Du kan vel endre billetten, men det koster et gebyr på noen kroner. Har du billett til Bergen, så skal du følge flyet, ellers blir det kluss med passasjertallet og bagasjen. Det koster tid for besetningen og dermed forsinkelser for alle. Hvor flyr du fra? Anonymkode: 57167...82b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #6 Skrevet 25. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan vel endre billetten, men det koster et gebyr på noen kroner. Har du billett til Bergen, så skal du følge flyet, ellers blir det kluss med passasjertallet og bagasjen. Det koster tid for besetningen og dermed forsinkelser for alle. Hvor flyr du fra? Anonymkode: 57167...82b Hvorfor det? Hvis de bare sjekker meg inn til Oslo og bare sender bagasjen dit, så blir det vel ikke noe kluss når jeg har sagt fra om at jeg ikke skal bli med videre på det neste flyet. Er jo mange som ikke møter opp til flyavgangen sin uten at de får noe gebyr for det. Anonymkode: 3fab8...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #7 Skrevet 25. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Hvis de bare sjekker meg inn til Oslo og bare sender bagasjen dit, så blir det vel ikke noe kluss når jeg har sagt fra om at jeg ikke skal bli med videre på det neste flyet. Er jo mange som ikke møter opp til flyavgangen sin uten at de får noe gebyr for det. Anonymkode: 3fab8...2fa Er det transfer, at det er snakk om flybytte, eller skal flyet stå i noen minutter for å la reisende fra Oslo gå ombord? Å ikke møte opp er en annen sak, de har allerede betalt, så det er passasjerene som taper pengene. Her møter du opp, men ønsker kun deler av strekningen. Da må billetten din endres, det koster, og da vil bagasjen din også komme til Oslo i stedet for Bergen. Anonymkode: 57167...82b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #8 Skrevet 25. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det transfer, at det er snakk om flybytte, eller skal flyet stå i noen minutter for å la reisende fra Oslo gå ombord? Å ikke møte opp er en annen sak, de har allerede betalt, så det er passasjerene som taper pengene. Her møter du opp, men ønsker kun deler av strekningen. Da må billetten din endres, det koster, og da vil bagasjen din også komme til Oslo i stedet for Bergen. Anonymkode: 57167...82b Det er flybytte, ja. Jeg har da også betalt? Anonymkode: 3fab8...2fa
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #9 Skrevet 25. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er flybytte, ja. Jeg har da også betalt? Anonymkode: 3fab8...2fa Du skal endre destinasjon, ikke unngå å møte opp. Hva sier Widerøe til om du kan endre billetten fra Bergen til Oslo ? Du kan jo heller kjøpe en helt ny billett til kun Oslo. Anonymkode: 57167...82b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #10 Skrevet 25. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skal endre destinasjon, ikke unngå å møte opp. Hva sier Widerøe til om du kan endre billetten fra Bergen til Oslo ? Du kan jo heller kjøpe en helt ny billett til kun Oslo. Anonymkode: 57167...82b Jeg gidder jo ikke å betale for en ny billett når jeg allerede har billett til Oslo. Jeg bare ønsker ikke å benytte meg av den fra Oslo til Bergen. Anonymkode: 3fab8...2fa
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #11 Skrevet 25. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg gidder jo ikke å betale for en ny billett når jeg allerede har billett til Oslo. Jeg bare ønsker ikke å benytte meg av den fra Oslo til Bergen. Anonymkode: 3fab8...2fa Jeg forstår det, men om Widerøe sier nei, så er ikke det mulig. Du kan jo bare unngå å møte opp på neste flight og se hva som skjer. Anonymkode: 57167...82b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #12 Skrevet 25. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår det, men om Widerøe sier nei, så er ikke det mulig. Du kan jo bare unngå å møte opp på neste flight og se hva som skjer. Anonymkode: 57167...82b Det jeg spør om her er altså om noen vet hvorfor widerøe sier nei. Ikke om tips til løsning. Anonymkode: 3fab8...2fa
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #13 Skrevet 25. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det jeg spør om her er altså om noen vet hvorfor widerøe sier nei. Ikke om tips til løsning. Anonymkode: 3fab8...2fa Det har jeg allerede skrevet noe om. Anonymkode: 57167...82b
Ananas. Skrevet 25. mars 2018 #14 Skrevet 25. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg spør om her er altså om noen vet hvorfor widerøe sier nei. Ikke om tips til løsning. Anonymkode: 3fab8...2fa Fordi det er mer jobb for dem. Sånn, tråd oppklart. 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #15 Skrevet 25. mars 2018 3 minutter siden, Ananas. skrev: Fordi det er mer jobb for dem. Sånn, tråd oppklart. Det er jo virkelig ikke det! Det er bare å la være å sjekke meg inn videre til Bergen. Anonymkode: 3fab8...2fa
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #16 Skrevet 25. mars 2018 Det å fly deg hele veien til Bergen, koster dem ikke noe ekstra. Det å endre billetten din, koster dem litt. Tilsvarende at man må betale høyt gebyr dersom navnet på billetten må endres. Hovedgrunnen er nok at de må ha regler for slik, både for at de ikke skal tape penger her og der, og fordi ikke alle forespørsler er like enkle. Anonymkode: 04439...787
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #17 Skrevet 25. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo virkelig ikke det! Det er bare å la være å sjekke meg inn videre til Bergen. Anonymkode: 3fab8...2fa Ring og hør med Widerøe om årsaken, siden forklaringene du får her ikke er gode nok. Anonymkode: 57167...82b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #18 Skrevet 25. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg spør om her er altså om noen vet hvorfor widerøe sier nei. Ikke om tips til løsning. Anonymkode: 3fab8...2fa Det er fordi du har en gjennomgående billett, regner med at det er lavpris, da går ikke det. Det er systemene da som sjekker deg og din baggasje inn hele veien. Det er ikke vranghet , det du eventuelt kan gjøre mot kostnad er og endre oslo-Bergen, inntil 24timer stopp kan du ha, da sjekkes baggasje inn til kun Oslo. Spiller ingen rolle om du har betalt eller ikke, systemene fungerer ikke sånn. Det har også med at så lenge prisen er gjennomgående så skal ikke folk spekulere , det er faktisk mulig pris hele veien på dette flyet er billigere en det ville vært til Oslo, det settes et vist antall plasser av til de forskjellige, sånn er det på mange destinasjoner. Så lenge du ikke vil betale for endring må du nok med baggasje følge ruten din, hadde du ikke hatt innsjekket baggasje kunne du fint droppet siste strekning. Har ikke noe med vranghet å gjøre fra flyselskapet å gjøre Anonymkode: a0ade...6f2 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #19 Skrevet 25. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo virkelig ikke det! Det er bare å la være å sjekke meg inn videre til Bergen. Anonymkode: 3fab8...2fa Det er ikke sånn det fungerer , betaler du så får du det endret Anonymkode: a0ade...6f2
Kjetil E Skrevet 25. mars 2018 #20 Skrevet 25. mars 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har billett til Bergen via Oslo, også har jeg funnet ut at jeg helst bare vil bli i Bergen. Men da jeg spurte Widerøe om å få sjekke inn og bare fly til Oslo så fikk jeg beskjed om at det har jeg ikke lov til. Noen som vet hvorfor det er sånn? Jeg har jo betalt for hele billetten og det blir jeg som taper penger på det.. Anonymkode: 3fab8...2fa Det du kan gjøre er ved innsjekk på din utgangsflyplass be om at de sjekker inn bagasjen kun til Oslo, hvis de spørr hvorfor dra en hvit løgn om at du har noe i bagasjen som du skal gi til noen på Gardermoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå