Gjest manic Skrevet 18. februar 2005 #1 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg bare lurte på om det finnes noen her som har gått helt fullstendig over til Dr. Hauschka produkter og som kan fortelle om sine erfaringer ? Jeg mener da at de har byttet ut alle sine hudpleieprodukter, og ikke bare bruker ett og annet Dr. Hauschka produkt Merket du noe til den berømmelige tilvennelseprosessen der giftene strømmet ut av porene og kvisene spratt fram? (sorry det teite språket)? Jeg trenger noen frelste sjeler som kan omvende meg helt slike at at mine hudpleieinnkjøp blir litt rimeligere og bedre(?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yahooda Skrevet 18. februar 2005 #2 Del Skrevet 18. februar 2005 Dr. Hauschka Har brukt rensemelk ,rensekrem, toner kvedekrem, rosenkremen, og den lette hudkremen til DR Hauscka. Har også brukt div.masker feks leirmasken. Kan ikke si at jeg er så veldig imponert over resultatene. Ble ikke noe renere i huden, men produktene hjalp godt ifjor vinter da huden min var veldig stram og tørr. Har også hørt at slike naturlige produkter som Dr Hauschka kan være for tøffe for enkelte hudtyper. (Allergifremkallende osv) Rosenkremen er min favoritt. Kjempebra for tørr hud. Gir dessuten huden en utrolig glød. Men den er for fet til å brukes daglig for min del. Asniktsdampbadet er også vedlig bra Håper dette var informativt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belba Skrevet 18. februar 2005 #3 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg har gått over fra Dermalogica og Sheseido til Dr. Hauscka. Er kjempefornøyd - har mye renere hud. - I tillegg til at jeg liker måten det blir produsert på, og "tanken bak". Jeg har ikke hatt noen "enorm tilvenningsprosess" (aldri hørt om det heller), men det er jo ofte slik når man bytter profukter/begynner med noe nytt (men det går over). Det eneste jeg har dårlig erfaring med, er shampo og balsam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manic Skrevet 18. februar 2005 #4 Del Skrevet 18. februar 2005 Takk for svar! Vet ikke om jeg er overbevist enda Jeg kan egentlig ikke fordra rensemelken deres, synes den er vanskelig å skylle vekk. Og de har jo ingen alternativer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 18. februar 2005 #5 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg prøvde nå for ganske kort tid siden, men endte opp med å gå tilbake til Vichy. Synes ikke Dr Hauschka gjorde det helt store for huden min, og når produktene lukter vondt og koster mye mer enn de jeg vanligvis bruker, så jeg ikke noe poeng i å fortsette. Hadde lyst til å prøve Weleda også, men Iris-serien er jo ikke å oppdrive noe sted... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 18. februar 2005 #6 Del Skrevet 18. februar 2005 Eh...dobbelt! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 18. februar 2005 #7 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg er svaret på dine ønsker! Jeg har brukt Dr. H i ca 18 mnd og er kjempefornøyd! Jeg er også, som en annen sa, opptatt av "tanken bak" produktene som er Rudolf Steiner's antroposofi. Jeg har tilegnet meg mye informasjon om filosofien, produktene og tanken bak hvordan de skal benyttes. Så bare spør i vei! Du nevner rensemelken og at de ikke har noe annet; det er feil. De har en rensekrem. Hva slags hud har du? Dette er produktene jeg bruker på min normal til fet hud: rensekrem (rensemelk til fjerning av sminke) tonic spesial kvedekrem eller dagkrem og ansiktsolje nattampuller N - ca 4 ganger pr år øyenkrem farget dagkrem masker: leirmaske rejuvenating mask kroppsprod: bodywash fresh deo fresh kvede lotion eller sitronkroppsoljen håndkrem og neglolje eyesolace Det er MYE jeg kan si om H, men det som i allefall er kjempeviktig er å ikke bruke nattkrem, men enten ampullene N eller S. Min erfaring er også at hvis man først skal gå over til H - i allefall i ansiktet - bør man bruke hele linja, som da inkl. ampullene og ikke krem på natta. Visste du forresten at den finnes én - 1- hudpleier som bruker H i Norge? Hun har jobbet med produktene i 30 år og har kjempekunnskaper! Her er websidene til H: http://www.dr.hauschka.de/english/index.htm Jeg skal forsøke å svare så godt jeg kan hvis det er noe du/dere lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 18. februar 2005 #8 Del Skrevet 18. februar 2005 Det eneste jeg har dårlig erfaring med, er shampo og balsam. Har du farget hår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belba Skrevet 19. februar 2005 #9 Del Skrevet 19. februar 2005 Har du farget hår? Nei - jeg fikk skikkelig tørr hodebunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 19. februar 2005 #10 Del Skrevet 19. februar 2005 Ling; hvorfor er det så viktig at en ikke bruker nattkrem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #11 Del Skrevet 19. februar 2005 Visstnok fordi huden skal kunne kvitte seg med avgiftstoffer/forurensning, og da må den puste. Pluss at de mener at huden blir avhengig av nattkrem og ikke klarer å produsere fukt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 28. februar 2005 #12 Del Skrevet 28. februar 2005 Ling; hvorfor er det så viktig at en ikke bruker nattkrem? Det er riktig som gjesten over skriver. De mener at huden kan produsere den fukten den trenger selv, hvis den bare får sjansen til det, og det får den jo strengt tatt ikke så lenge vi pøser på med (gjerne dyre!) nattkremer... Om du skjønner. Jeg har alltid brukt nattkrem og synes huden var stram og rar første gangen jeg bare brukte tonic (i de periodene man ikke bruker ampuller), men det rettet seg på andre natta! Våknet neste dag med helt "vanlig" fuktet hud. Det kommer nok litt ann på hudtype om hvor lenge huden bruker på å avklimatisere seg fra ordinære produkter til H. Jeg har normal til fet hud, så det tok ikke så lang tid for meg på fuktfronten. Den samme tanken ligger forresten bak det å ikke bruke peeling. De mener at hvis vi lever riktig - søvn, mat, emosjonelt stabil - vil huden ikke ha problemer med å fjerne de døde hudcellene som man skrubber vekk mekanisk med peeling. Huden har jo allerede den funksjone hver 30. dag, men i følge regjerende produsenter av ordinære merker, blir denne prosessen forringet med årene. Sier ikke at det ikke er sant, men det kommer vel også litt ann på hvordan man lever livet sitt hvordan kroppens funksjoner opprettholdes. Tanken er, som tidligere nevnt, helhetlig. Det er ikke no "tryll", alt henger sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 28. februar 2005 #13 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg har ikke prøvd renseproduktene, men leppepomaden. Var i og for seg fornøyd, og det er et pluss at den ikke inneholder kjemiske og "falske" stoffer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest delight Skrevet 28. februar 2005 #14 Del Skrevet 28. februar 2005 Bare lurte, jeg har kjøpt olje kapslene, dagkrem og fukt maske i rose serien; men lurte på når man har renset huden skal man smøre inn oljen alene eller med krem enten før ell etter, natt el dag???????++ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 2. mars 2005 #15 Del Skrevet 2. mars 2005 Oljekapsler? Du mener kanskje ampullene som kommer enten i 10 eller 50 stk? Regner med det, da det ikke finnes noen kapsler som inneholder olje i Dr. H som jeg vet om... Hva slags ampuller har du kjøpt; N eller S? Hvis du har en svært sensitiv hud med couperose er S det beste for deg. De kan evt også brukes inninmellom i perioder for de som normalt bruker N, hvis de er svært sensitive rundt menstider osv. Ampullene brukers på natta. Du renser, skyller av og bruker 1-2 ampuller i ansikt og på halsen. That's it! Bruk en hel kur, dvs i min 28 dager eller til huden din normaliserer (N) seg hvis du er veldig tørr eller fet eller en blanding av begge deler. Når du slutter med ampullene går du over til å rense og bruke korrekt tonic på kvelden - that's it! På dagen brukers rens, tonic og krem som ellers er ordinært. For de som bruker S ampullene pga couperose, kan en slik med fordel legges under kremen på dagtid i stedet for tonic. Dette vil styrke huden. Håper du fikk svar på det du lurte på! Spør mer hvis det er mer jeg kan hjelpe til med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest delight Skrevet 3. mars 2005 #16 Del Skrevet 3. mars 2005 man må vel bruke krem etter rens på kvelden? så nettopp at jeg hadde kjøpt weleda kapsler,ler har foresten aldri hørt at man ikke skal bruke nattkrem :-? og ser de ikke har peeling men det føler jeg ganske nødvendig å bruke lissom :-? vet du hvor den hudpleieren som bruker H holder til og gode steder å få kjøpt hele serien med H; disse kapslene du snakker om har jeg ikke sett noen steder :-? :-? :-? sist jeg var hus hudpleieren sa hun at jeg hadde veldig tørr hud og det vet jeg men oxo at urenhetene jeg har i ansiktet kom av at huden var så tørr at den prøvde å produsere mere fet hud på en måte. til tross for at jeg bruker kun hudpleie el parfymeri ting, renser vær dag og bruker masker jenvlig .................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2005 #17 Del Skrevet 3. mars 2005 Du skal IKKE bruke krem om kvelden med Hauschka, det er jo hele poenget, at huden skal få sjanse til å regenerere seg selv. Det høres rart ut, men funker faktisk (jeg prøvde i en periode om sommeren), og huden blir på sikt faktisk mindre tørr enn om du bruker krem hele døgnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest delight Skrevet 3. mars 2005 #18 Del Skrevet 3. mars 2005 men da blir jo huden helt sandpapir da :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bollerusk Skrevet 3. mars 2005 #19 Del Skrevet 3. mars 2005 men da blir jo huden helt sandpapir da :-? Den blir ikke det med Dr. H. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest delight Skrevet 3. mars 2005 #20 Del Skrevet 3. mars 2005 foreløpig har jeg ikke kjøpt rensen for jeg er mega blakk men har rensemaska, rosenkremen ogden fargete dagkremen( og weleda rosenmaske og kapsler) så vet ikke hva jeg bør suplere med bortsatt fra å kjøpe rens og tonic når jeg får penger kom gjerne med tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå