Gå til innhold

Hvilke gryter synes du er gode?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hva serverer du til? 

Hvilke gryter egner seg best om dn inviterer på middag? 

Anonymkode: a13ef...b4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg trodde du mente om jeg foretrekker Høyang Polars eller Le Creuset...

Men altså, tja, det avhenger av hvem som kommer på besøk og hvor god tid jeg har. Favoritten er boeuf bourguignon etter Julia Childs originale oppskrift, den tar tid å lage, men det er så verd det. Jeg serverer den gjerne med hjemmelaget potetmos og grønne bønner, selv om bønner strengt tatt ikke er nødvendig. 

Ellers liker jeg indisk mat og serverer gjerne forskjellige indiske retter. Jeg foretrekker gryteretter med mye smak og gjerne litt "sting". Serverer disse med basmatiris, mangochutney, raita og hjemmelaget naanbrød.

Endret av Brunhilde
Glemte tilbehør
  • Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Chili Con Carne, med ris, hvitløksbrød eller nachos. Og en salat.

AnonymBruker
Skrevet

Finnbiff❤️ Med bacon, sopp, seterrømme og skav. Serveres med potetmos, brokkoli og tyttebær:ninuskapus:

Anonymkode: d4e4d...fb6

AnonymBruker
Skrevet

Stifado, med ovnsstekte potetbåter til.

Bacalao, kun med godt hjemmebakt brød til (feks focaccia eller grytebrød).

En curry er jo også alltid godt, som feks rogan josh. Da har jeg basmatiris til, gjerne en pilaff med løk og krydder som passer til curryen, raita og naanbrød.

Anonymkode: 6435c...c23

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på om det kommer småbarn. Men jeg bruker krydder og får ofte barna til å spise lettere enn foreldrene gjør.

Min beste gryte er fra nord-afrika. Den er litt heavy for barn og må helst serveres med italiensk rødvin. Vet ikke hvilket land retten kommer fra, men den er enkel å lage. Med lam. Stekes i ca. 1,7 timer. Egner seg til voksne.

Også glad i pasta bolognese med strimlet squash som blir bedre enn pasta.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Atea skrev:

Kommer an på om det kommer småbarn. Men jeg bruker krydder og får ofte barna til å spise lettere enn foreldrene gjør.

Min beste gryte er fra nord-afrika. Den er litt heavy for barn og må helst serveres med italiensk rødvin. Vet ikke hvilket land retten kommer fra, men den er enkel å lage. Med lam. Stekes i ca. 1,7 timer. Egner seg til voksne.

Også glad i pasta bolognese med strimlet squash som blir bedre enn pasta.

1,7 time?!

Anonymkode: 515de...a4c

• Liker 2
Skrevet

Man må ha gryter til forskjellig bruk og i forskjellig størrelse.  Den gryta som er best til å koke spagetti i er ikke den beste til kjøttsausen, for å si det sånn. 

Jeg har to jerngryter, en stor og en liten (sorte Høyang).  I dem kan jeg brune kjøttdeig, kylling osv.  Hele gryteretten kan lages i dem, og de er også ok for å settes direkte på bordet. Har også ei stekepanne og ei gryte for saus i kobber/jern som jeg også synes er greie å sette på bordet. 

Ut over dette kommer ingen gryter direkte på bordet hos oss.  Sikkert litt fisefint, men jeg liker det bare ikke.. 

Skrevet
11 hours ago, Brunhilde said:

. Favoritten er boeuf bourguignon etter Julia Childs originale oppskrift

This!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...