Gå til innhold

Hjelp med pastasaus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha selskap innen morgen og skal servere pasta med tomatsaus. Jeg har alle ingrediensene men jeg har bare heinz ketchup og det er familie oppskrift og vi har alltid brukt idun ketchup så jeg lurer på om det vil bli ok med heinz istedet? 

Anonymkode: 9b443...81a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig hadde jeg droppa ketchup i tomatsaus. Det er jo langt fra en essensiell ingrediens i tomatsaus, som etter min mening bør bestå av gode tomater, god olivenolje, en liiiiten dæsj sukker, hvitløk, urter og krydder. 

Dersom du absolutt må bruke ketchup tror jeg ikke det har noe å si hvilken type du bruker.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal ha selskap innen morgen og skal servere pasta med tomatsaus. Jeg har alle ingrediensene men jeg har bare heinz ketchup og det er familie oppskrift og vi har alltid brukt idun ketchup så jeg lurer på om det vil bli ok med heinz istedet? 

Hva er oppskriften du bruker? Hvor stor forskjell vil jo avhenge av hvor mye ketchup det er snakk om. 

Anonymkode: f63ba...997

Skrevet

wow. man tager hva man haver, men ketcup? Det er forbeholdt pølser i lompe eller brød.

Troll.

• Liker 4
Skrevet

kutt ketchupen

AnonymBruker
Skrevet

Beklager sent svar, oppskriften er, jeg koker spaghetti, steker kjøttdeig med salt og pepper, kutter opp pølser, så heller jeg ketchup over kjøttet og sper med vann og buljongpulver. Det er veldig godt. Men jeg er vant til at bruke Idun som er ganske nøytral så derfor jeg lurer på om heinz blir for sterkt siden den smaker ganske annerledes fra Idun?

Skrevet

Smak til med sukker, da Idun er søtere enn Heinz.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes tomatpure er litt bedre enn ketchup, så det kan også vurderes :) 

Anonymkode: 9f94f...17f

• Liker 1
Skrevet

Droppe pølsene og lag skikkelig tomatsaus av  løk, hvitløk, boks med hermetiske tomater, liten boks tomatpuré,  sukker og oregano.

Fremgangsmåte.   Stek løk og hvitløk blankt med litt olje i  en gryte.   Putt oppi en boks hakkede tomater fra en boks.  Putt oppi ca 3 il 4 ss tomat pure .  Smak til med sukker eller helst flytende akasie honning.  Dryss oppi sånn passelig med oregano.

Her får du en sunn, billig, god og enkel tomatsaus. 

Stek kjøttdeig og bland med sausen.  

Server ved siden av spagettien. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Du må aldri bruke ketchup til pasta, det hører ikke til. Tror du italienere bruker ketchup i pastaretter? Nei, de hadde nok kasta maten ut vinduet.

AnonymBruker
Skrevet

Ketchup som pastasaus ? 😱 det er sånn man gjør som nødløsning til ungene om man absolutt ikke har noe annet. 

Hadde vært ekstremt flau om jeg serverte dette til voksne gjeste, og hadde jeg fått det servert selv hadde jeg blitt skikkelig overraska og virkelig begynt å tvilt på kokkens ferdigheter 

Anonymkode: 3bf28...288

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på!

Dette blir kongemiddag.

Anonymkode: b87f1...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Uff det høres ut som en studentmiddag eller til nød krisemiddag for ungene, ikke noe du serverer folk i selskap. Lag skikkelig saus, og kan/vil du ikke det så kjøp pastasaus ferdig i butikken, enten mutti sin på boks eller til og med Dolmio må jo være bedre enn det du planlegger. 

Anonymkode: 2b118...074

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tråden er åpenbart laget av det samme trollet som spammer ned matforumet med tråder av hva som er passende å invitere folk på i påsken (ungdomsskoleelev med påskeferie?).

Så ikke noe poeng i å skrive utfyllende svar.

Anonymkode: b87f1...ca2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er familie oppskrift 

Pasta med ketchup.... en "familie oppskrift"

ja jøss, finn på noe bedre neste gang

Anonymkode: bc80f...eed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager sent svar, oppskriften er, jeg koker spaghetti, steker kjøttdeig med salt og pepper, kutter opp pølser, så heller jeg ketchup over kjøttet og sper med vann og buljongpulver. Det er veldig godt. Men jeg er vant til at bruke Idun som er ganske nøytral så derfor jeg lurer på om heinz blir for sterkt siden den smaker ganske annerledes fra Idun?

:fnise: Vet ikke helt om jeg skal le eller grine, for hvis dette er sant så er det egentlig ganske stusselig. 

Anonymkode: b8425...6ec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den blandingen hørtes bare veldig ekkel ut, ketchup, buljong og vann. Til og med tanteungene min på 11 gjør det bedre jo

Anonymkode: 62b78...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å smake seg til det, men burde nok gå fint. Ellers finnes det søndagsåpne butikker :nordvesta:

En forskjell på heinz og idun er at heinz har løk i seg :) 

Anonymkode: 75853...06f

Skrevet

Hva er egentlig vitsen med å gjøre narr av ts? Er det så forbannet vanskelig å forstå at for noen er det enkle det de er vant til? Det betyr ikke at vi behøver å gjøre det på samme måte, men hvis de liker det så må det jo for pokker være ok!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Brunhilde skrev:

Hva er egentlig vitsen med å gjøre narr av ts? Er det så forbannet vanskelig å forstå at for noen er det enkle det de er vant til? Det betyr ikke at vi behøver å gjøre det på samme måte, men hvis de liker det så må det jo for pokker være ok!

Hun kaller pastasaus lager på buljong og ketchup for en "familieoppskrift" - da må det være lov og flire litt.

Noen har jo bare rævva standard på ting. 

Anonymkode: bc80f...eed

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...