AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #1 Skrevet 24. mars 2018 1 april begynner jeg å trene og jeg legger om kosten drastisk. Er i utlandet fra i morgen og frem til det, derfor praktisk å starte da. Jeg er overvektig og er ca 15 kg unna min trivselsvekt og bra bmi. Kan jeg klare, ved hjelp av styrketrening, gå turer og omlegging av kost (og kaloriunderskudd) å gå ned 10 kg på ....ja, si 3 måneder? Hadde vært så deilig å gå sommeren litt slankere i møte. Jeg veier 90 i dag og skal ned, ideellt sett, til 75. 176 høy. Vil gjerne ha innspill på hvordan gjøre dette på best mulig måte. Har ikke trent styrke på 10 år for eksempel og det er en STOR bøyg for meg å bevege meg inn på treningssenteret. Føler alle ser på meg og syns jeg er en dundre. Ikke komfortabel med det i det hele tatt. Tar gjerne i mot tips ifht best mulig vektnedgang, trening for nybegynnere og hvordan få til 10 kg på tre måneder. Takker. mvh Laila Anonymkode: 366f0...b11
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #2 Skrevet 24. mars 2018 Jeg gikk fra 70 kg til 60 kg på halvparten av tiden, så jeg tenker det er absolutt realistisk. Det eneste jeg tenker på, er at man raskt sprekker hvis man legger kosten drastisk om på dagen, så jeg hadde begynt å gjøre det gradvis allerede i morgen. Det trenger ikke være mye - velge å forsyne seg kun én gang til middag, på ferie velge salat i stedet for f.eks. chips, osv. Å komme hjem fra ferie, kanskje full av sukker, brus og dessert hver dag, så hadde jeg sprukket etter få dager ved en ekstrem endring av kosten. Det er lurt å gjøre det gradvis, i hvert fall for meg. Anonymkode: 642b6...e92 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #3 Skrevet 24. mars 2018 Mitt beste råd er å starte med kosten. Last ned myfitnespall appen eller lignende og vei ALT du spiser. Helt ned til agurkskiver. Det er så fort å få i seg for mye kcal. Det er så mye enklere å kutte 500 kcal fra kosten enn å forbrenne kcal ved trening. Kjempefint at du vil trene, bare ta det rolig. Det er så fort å pådra seg skader. Ta kontakt med noen på treningssenteret som kan hjelpe deg med å vise deg øvelser og riktig teknikk. Intervalltrening er den mest effektive treningen. Men det er hard trening. Intervalltrening/tung styrke gjorde meg så sulten at jeg i begynnelsen sprakk fort med dietten. Personlig startet jeg med raske gåturer på en times tid, min pulskokke sa jeg brente ca 5-400 kcal hvis jeg gikk raskt. Å gå ned 1 kg i uka er sunn vektnedgang. Men det er ganske hardt, eller for meg var det hardt. Jeg var fornøyd med 0,5 ned i uka. Men her er vi forskjellige. Lykke til:) Anonymkode: 52bd7...e08
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #4 Skrevet 24. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mitt beste råd er å starte med kosten. Last ned myfitnespall appen eller lignende og vei ALT du spiser. Helt ned til agurkskiver. Det er så fort å få i seg for mye kcal. Det er så mye enklere å kutte 500 kcal fra kosten enn å forbrenne kcal ved trening. Kjempefint at du vil trene, bare ta det rolig. Det er så fort å pådra seg skader. Ta kontakt med noen på treningssenteret som kan hjelpe deg med å vise deg øvelser og riktig teknikk. Intervalltrening er den mest effektive treningen. Men det er hard trening. Intervalltrening/tung styrke gjorde meg så sulten at jeg i begynnelsen sprakk fort med dietten. Personlig startet jeg med raske gåturer på en times tid, min pulskokke sa jeg brente ca 5-400 kcal hvis jeg gikk raskt. Å gå ned 1 kg i uka er sunn vektnedgang. Men det er ganske hardt, eller for meg var det hardt. Jeg var fornøyd med 0,5 ned i uka. Men her er vi forskjellige. Lykke til:) Anonymkode: 52bd7...e08 Huff nå fikk jeg tenkt meg om, må legge til at det ikke er sundt for alle å drive å veie og telle kcal. Men det var det som var riktig for meg. Jeg lærte så mye om hva som var riktige porsjoner for meg å konsumere. Må understreke at jeg bare anbefale å veie når man er overvektig og da spiser for store porsjoner med mat. Anonymkode: 52bd7...e08 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå