Gjest MrsAvenger Skrevet 24. mars 2018 #1 Skrevet 24. mars 2018 ......hvorfor kaller noen i det hele tatt barnet sitt Dick? Kom plutselig til å tenke på det.......vet det er i engelsktalende land, men Dick er jo et skjellsord også. Blir jo på lik linje som vi skulle kalt norske gutter i Norge for Pikk. Such a Dick = for en pikk Jaja, hva man skal undres over på en lørdagskveld
Persephone Skrevet 24. mars 2018 #2 Skrevet 24. mars 2018 Det er vel vanligvis et kallenavn for Richard. Jeg har ikke sett det brukt som fornavn i seg selv før, men hva vet vel jeg. Fanny er jo et navn som blir brukt på jenter både her og i engelsktalende navn. Det er jo ikke akkurat så mye bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #3 Skrevet 24. mars 2018 Akkurat nå, Persephone skrev: Jeg har ikke sett det brukt som fornavn i seg selv før, men hva vet vel jeg. Anonymkode: c9ed7...756 1
Gjest MrsAvenger Skrevet 24. mars 2018 #4 Skrevet 24. mars 2018 1 minutt siden, Persephone skrev: Det er vel vanligvis et kallenavn for Richard. Jeg har ikke sett det brukt som fornavn i seg selv før, men hva vet vel jeg. Fanny er jo et navn som blir brukt på jenter både her og i engelsktalende navn. Det er jo ikke akkurat så mye bedre. Sant nok. Men om de het Richard, så ville jeg vel kanskje brukt et annet kallenavn enn Dick,
puppi Skrevet 24. mars 2018 #5 Skrevet 24. mars 2018 (endret) Rick? Dickhard? Endret 24. mars 2018 av puppi
Påkrevd Skrevet 27. mars 2018 #6 Skrevet 27. mars 2018 Stemmer at det er et kallenavn for Richard, men vi er ikke så veldig mye bedre selv. Joachim blir stort sett til Jokke, som heller ikke kan anses som et særlig classy navn:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå