AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #1 Skrevet 24. mars 2018 Er i jobb - men søker nye jobber grunnet ønsker nye erfaringer (har jobbet i nåværende i ti år). Sto på ski og falt - og må gå med krykker i lang tid framover.. Fortsetter jeg jobbsøkingen og drar på intervju (er) med krykker - eller venter til jeg har blitt frisk? Tenker da på om det tar seg dårlig ut...😲 Anonymkode: d02a8...cbe
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #2 Skrevet 24. mars 2018 Så lenge du ikke søker jobber der det er mye gåing tror jeg ikke det har noe å si. En liten forklaring på hva som har skjedd kan jo være greit. Anonymkode: ad841...aab 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #3 Skrevet 24. mars 2018 Kommer jo an på jobben og om den lar seg utføres selv om du bruker krykker. Derom den kan det syns jeg det bare er positivt og viser at du kan "stå på" litt Dersom du ikke kan utføre jobben på krykker kan du jo likevel gå på intervjuer om du har litt tid på å bli frisk. Kommer helt an på hvor fort de vil du skal starte og hvor lenge du er avhengig av krykkene Anonymkode: 7a252...0b6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #4 Skrevet 24. mars 2018 Takk for innspill Ja, er jobber med en balanse mellom PC/kontor og møter med folk (innebærer jo gåing stadig vekk). Mulig jeg kan søke på og hvis jeg blir innkalt til intervju kan jeg informere på forhånd om krykkene/skaden, det blir jo bra igjen om noen måneder.. Anonymkode: d02a8...cbe
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #6 Skrevet 24. mars 2018 Bare fortell at det var en skiulykke så fremstår du som sporty! :D Alle vet at sånt er midlertidig. Ikke tenk på det. Anonymkode: 57ab9...2c3 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #7 Skrevet 24. mars 2018 Kommer jo litt an på hva du mener med ''en veldig lang stund''. Er det snakk om noen uker/mnd hadde jeg hatt full forståelse - hadde det vært snakk om år/for alltid hadde jeg vært litt mer skeptisk, selvsagt avhengig av type arbeid. Anonymkode: 2e97a...0fe
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #8 Skrevet 24. mars 2018 Jeg har holdt et sted mellom 80-100 intervjuer de siste 10 årene. Til en jobb som er mest PC-basert. Jeg tror faktisk jeg hadde tenkt på det mer som positivt enn noe annet, forhåpentligvis klart å ta det helt nøytralt. Det hadde ikke vært negativt... Det betyr at du er aktiv, at du ikke legger deg på sofaen og akker, men faktisk står på (og kanskje ikke er redd for å jobbe selv om du har vondt et sted). Det eneste som kan vinkle det negativt er om jeg hadde hatt inntrykket at du var desperat etter å bytte jobb og kanskje lurte på om det er personkonflikter eller noe på gang, men der måtte andre ting ha dyttet meg i den retningen, så snakk positivt om jobben du har og vær tydelig om hvorfor du er motivert til å søke hos de du intervjuer hos, så er krukkene null hindring. Anonymkode: 75943...fa6 3
annebanane Skrevet 24. mars 2018 #9 Skrevet 24. mars 2018 (endret) . Endret 14. januar 2023 av annebanane 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #10 Skrevet 25. mars 2018 Selvsagt fortsetter du søkingen selv om du går på krykker. Anonymkode: 0d7fe...033 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 25. mars 2018 #11 Skrevet 25. mars 2018 Tror ikke arbeidsgivere har så mye i mot midlertidige skader. Bare vær ærlig om når du blir frisk, slik at evt. oppstartstidspunkt kan være etter det.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #12 Skrevet 25. mars 2018 Selvfølgelig fortsetter du å gå på intervjuer. Dette er jo en super ice breaker. Det får i gang samtalen, og samtidig får du frem at du er sosial og aktiv - noe de fleste arbeidsplasser verdsetter. Anonymkode: 1e2ca...a90 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #13 Skrevet 25. mars 2018 Hei. Jeg synes du skal fortsette å søke jobber å gå på intervju og krykker er ingen problem. Mange må bruke krykker en eller annen gang i livet så det er ikke noe uvanlig. Det kan bli sett på som positivt at du kommer og ikke melder avbud. Og en skiskade viser at du er aktiv ute. Og på intervjuet så har dere noe å starte samtalen med da andre med krykkeerfaring også kommer med sine historier. Hvis du går med gips ville jeg dekket den med en mørk sokk eller strømpe. Jeg synes ikke du skal gå med bare tær når det er litt formell setting. Og enten en bukse med vide nok ben eller et skjørt som ikke er for kort. Lykke til og god bedring. Anonymkode: c51a4...c4b
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #14 Skrevet 26. mars 2018 Brukket foten i skibakken = sporty. Vurdere å ikke søke på jobber pga brukket fot = tafatt. Anonymkode: 7cdc4...49f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå