Gå til innhold

Nav innkreving går over til skatteetaten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr dette? Det står det på min side når jeg logger inn på nav.

Får bidrag tvangsinnkrevd fra far hver måned.

Skal hele navi under skatteetaten,eller er det kun barnebidrag?

Han skylder for mange mnd i tillegg,før tvangstrekket startet. Kjenner jeg er så lei av å vente på dette,vil det ta lenger tid nå?

Og til dere surpomper som sikkert svarer her,han kan se barna når han vil,men dropper å hente dem når han skal ha samvær.

Anonymkode: ccd04...542

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg kommer dette opp

Mottar du barnebidrag?

Fra 9.april finner du ikke lenger utbetalingsopplysninger for bidrag på Ditt NAV. Opplysningene finner du i kontoutskriften i din nettbank. NAV Innkreving går over til Skatteetaten fra 1.april 2018, derfor kommer utbetalingene fra Skatteetaten og ikke NAV.

Tror ikke noe endrer seg for oss som mottar bidrag borsett fra at vi ikke får det opp på NAV.no og så kan det jo være det er lettere å få de pengene som "donoren" skylder.

Anonymkode: 8627c...26a

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg kommer dette opp

Mottar du barnebidrag?

Fra 9.april finner du ikke lenger utbetalingsopplysninger for bidrag på Ditt NAV. Opplysningene finner du i kontoutskriften i din nettbank. NAV Innkreving går over til Skatteetaten fra 1.april 2018, derfor kommer utbetalingene fra Skatteetaten og ikke NAV.

Tror ikke noe endrer seg for oss som mottar bidrag borsett fra at vi ikke får det opp på NAV.no og så kan det jo være det er lettere å få de pengene som "donoren" skylder.

Det har vært litt ok å se betalingsmeldinding før det kommer inn på konto ;)

Håper det er blir som du sier lettere å få pengene som skyldes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært litt ok å se betalingsmeldinding før det kommer inn på konto ;)

Håper det er blir som du sier lettere å få pengene som skyldes.

Vi kan håpe men tror ikke vi skal holde pusten... Iallfall ikke i mitt tilfelle, det er rimelig håpløst.:fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan håpe men tror ikke vi skal holde pusten... Iallfall ikke i mitt tilfelle, det er rimelig håpløst.:fnise:

Hehe. Her og.

Får i det minste bidragsforskudd nå,det er da noe. 

• 2 uker senere...
Skrevet
På 24.3.2018 den 19.19, AnonymBruker skrev:

Hos meg kommer dette opp

Mottar du barnebidrag?

Syns det tar litt tid denne gangen med utbetalingen? Det har alltid vært inne aller senest den 05 hver mnd hos meg, men ikke fått det enda. Da er det så kjipt når en ikke får det opp på NAV, for da kunne vi i det minste vite at det var på vei 😬

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Delira skrev:

Syns det tar litt tid denne gangen med utbetalingen? Det har alltid vært inne aller senest den 05 hver mnd hos meg, men ikke fått det enda. Da er det så kjipt når en ikke får det opp på NAV, for da kunne vi i det minste vite at det var på vei 😬

I og med at det er lagt over til skatteetaten, kan det være en mulighet å sjekke altinn.no.

Altså, informasjonen skal jo ut til deg okke som, en eller annen plass må det registreres.

Endret av Druid
Skrevet
9 minutter siden, Druid skrev:

I og med at det er lagt over til skatteetaten, kan det være en mulighet å sjekke altinn.no.

Altså, informasjonen skal jo ut til deg okke som, en eller annen plass må det registreres.

Utifra infoen på NAV, så kan vi bare se det på vår egen oversikt i banken 😊

Skrevet
2 minutter siden, Delira skrev:

Utifra infoen på NAV, så kan vi bare se det på vår egen oversikt i banken 😊

Jeg ser det, men jeg stusset på den, for jeg kan ikke se for meg at det er lov. Alle regulerte pengetransaksjoner skal i utgangspunktet ha bilag på begge sider. Du skal kunne gå bankens transaksjonsprosess i sømmene, hvilket du ikke kan om det ikke finnes bilag på utbetalingsiden. 

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, Druid skrev:

Jeg ser det, men jeg stusset på den, for jeg kan ikke se for meg at det er lov. Alle regulerte pengetransaksjoner skal i utgangspunktet ha bilag på begge sider. Du skal kunne gå bankens transaksjonsprosess i sømmene, hvilket du ikke kan om det ikke finnes bilag på utbetalingsiden. 

Ikke sant? Trodde først det var en aprilspøk når meldingen kom opp jeg 🙈😂

Skrevet

Ser nå at det ligger klart til utbetaling på NAV sin side, så da gjenstår det å se neste mnd hvordan det blir 🤔

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tipper (håper) det kommer under "mine krav og betalinger" på altinn. Der ligger hvertfall både inn og ut av skatt de siste årene. Men det får vi jo vite om ikke mange dagene.

Anonymkode: 702d5...10b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper (håper) det kommer under "mine krav og betalinger" på altinn. Der ligger hvertfall både inn og ut av skatt de siste årene. Men det får vi jo vite om ikke mange dagene.

Anonymkode: 702d5...10b

Da skal jeg følge med der. 

Anonymkode: 2eb3c...e26

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...