AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #1 Skrevet 24. mars 2018 Hva gjør at noen er mer utsatt for å få kreft? Anonymkode: ff4d0...050
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #2 Skrevet 24. mars 2018 Gener og livsstil Anonymkode: 220d5...9e7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #3 Skrevet 24. mars 2018 For de fleste krefttyper må man ha et virus + den "riktige" sammensetningen av toksiner: https://goop.com/wellness/the-medical-medium-on-the-origins-of-thyroid-cancer/ Anonymkode: 68352...b55
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #4 Skrevet 24. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For de fleste krefttyper må man ha et virus + den "riktige" sammensetningen av toksiner: https://goop.com/wellness/the-medical-medium-on-the-origins-of-thyroid-cancer/ Anonymkode: 68352...b55 Bullshit. Slutt å spre feilinformasjon. Anonymkode: 220d5...9e7 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #5 Skrevet 24. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Bullshit. Slutt å spre feilinformasjon. Anonymkode: 220d5...9e7 Og det sa du helt uten å lese linken. Anonymkode: 68352...b55 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #6 Skrevet 24. mars 2018 32 minutter siden, AnonymBruker said: For de fleste krefttyper må man ha et virus + den "riktige" sammensetningen av toksiner: https://goop.com/wellness/the-medical-medium-on-the-origins-of-thyroid-cancer/ Anonymkode: 68352...b55 Man trenger ikke lese den linken. Medicalmedium er en svindler. Bare det du skriver over linken er en god indikasjon på at man ikke trenger å lese hva som står i linken din, for det er hårreisende galt. Anonymkode: 6f9c7...f9c 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #7 Skrevet 24. mars 2018 Gener, eksponering for kreftfremkallende stoffer, livsstil og uflaks. Anonymkode: 0106c...169 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #8 Skrevet 24. mars 2018 20 minutter siden, AnonymBruker said: Man trenger ikke lese den linken. Medicalmedium er en svindler. Bare det du skriver over linken er en god indikasjon på at man ikke trenger å lese hva som står i linken din, for det er hårreisende galt. Anonymkode: 6f9c7...f9c Det ville være bra om du kunne underbygge meningen din, det er ikke spesielt vitenskapelig det du kommer med. Man vet allerede at toksiner og virus kan skape kreft, og at kreftsvulster danner sin egen blodforsyning via angiogonese, så så veldig mye som står i linken er ikke hårreisende galt ifølge vitenskapen. Men det vet jo ikke du i og med at du ikke har lest den og aldri kommer til å gjøre det pga din personlige overbevisning. Jeg lurer også på om du kan underbygge at MM er en svindler, og om du kunne komme med dokumentasjon på at han har svindlet mennesker. Anonymkode: 68352...b55
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #9 Skrevet 24. mars 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Det ville være bra om du kunne underbygge meningen din, det er ikke spesielt vitenskapelig det du kommer med. Man vet allerede at toksiner og virus kan skape kreft, og at kreftsvulster danner sin egen blodforsyning via angiogonese, så så veldig mye som står i linken er ikke hårreisende galt ifølge vitenskapen. Men det vet jo ikke du i og med at du ikke har lest den og aldri kommer til å gjøre det pga din personlige overbevisning. Jeg lurer også på om du kan underbygge at MM er en svindler, og om du kunne komme med dokumentasjon på at han har svindlet mennesker. Anonymkode: 68352...b55 For en som har studert medisin er dette helt åpenbart. Kreft er en tilstand av ukontrollert cellereplikasjon som følge av genetiske endringer i protoonkogener og tumorsuppressorgener, og den er en autonom prosess som opprettholdes selv etter at den stimulus som forårsaket den er opphørt. Det er noen virus, primært i heroefsmilien, som kan gi slike genetiske forandringer. Kreft er en multifaktoriell gruppe sykdommer som kan ha mange ulike opphav, men mekanismene som fører til malign transformasjon av celler er de samme. De fleste kreftformer kommer enten av genetiske disposisjoner, eller av genetiske forandringer som inntreffer ved høy alder. Noen kreftformer kan oppstå ved mekaniske eller kjemiske stimuli, men karsinogene stoffer er ikke det samme som toksiner. Noen virus kan, som nevnt, føre til endringer i genetisk uttrykk, som igjen leder til celleatypi og malign transformasjon. Noen kreftformer er spontane mutasjoner. Angigogenese er en normal prosess i kroppen. I og med at kreftceller i hovedsak er raskt voksende, er det ikke det minste rart at de danner blodårer i høyt tempo. Faktisk ser man ved ekstremt raskt voksende svulster at de ofte har en nekrotisk kjerne, fordi de vokser raskere enn de klarer å danne blodforsyning. Hvorfor trekker du frem angiogenese? Medical medium kommer med en mengde uvitenskapelige forklaringer som ikke anerkjennes av seriøse medisinere. Jeg har lest nok fra ham til å kalle ham uvitenskapelig, kynisk og ondskapsfull. Han tjener penger på tøys. Dessuten har ingen utdannelse hverken i medisin eller realfag. Han vet rett og slett ikke a han snakker om. Å tro på det han skriver er livsfarlig. Anonymkode: 6f9c7...f9c 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #10 Skrevet 24. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: .... . Det er noen virus, primært i herpesfamilien, som kan gi slike genetiske forandringer. .... Anonymkode: 6f9c7...f9c Tastefeil Anonymkode: 6f9c7...f9c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #11 Skrevet 24. mars 2018 Den viktigste årsaken til kreft er tilfeldigheter. Dernest kommer livsstil, miljø og gener. Anonymkode: d2a17...aab
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #12 Skrevet 25. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: For en som har studert medisin er dette helt åpenbart. Kreft er en tilstand av ukontrollert cellereplikasjon som følge av genetiske endringer i protoonkogener og tumorsuppressorgener, og den er en autonom prosess som opprettholdes selv etter at den stimulus som forårsaket den er opphørt. Det er noen virus, primært i heroefsmilien, som kan gi slike genetiske forandringer. Kreft er en multifaktoriell gruppe sykdommer som kan ha mange ulike opphav, men mekanismene som fører til malign transformasjon av celler er de samme. De fleste kreftformer kommer enten av genetiske disposisjoner, eller av genetiske forandringer som inntreffer ved høy alder. Noen kreftformer kan oppstå ved mekaniske eller kjemiske stimuli, men karsinogene stoffer er ikke det samme som toksiner. Noen virus kan, som nevnt, føre til endringer i genetisk uttrykk, som igjen leder til celleatypi og malign transformasjon. Noen kreftformer er spontane mutasjoner. Angigogenese er en normal prosess i kroppen. I og med at kreftceller i hovedsak er raskt voksende, er det ikke det minste rart at de danner blodårer i høyt tempo. Faktisk ser man ved ekstremt raskt voksende svulster at de ofte har en nekrotisk kjerne, fordi de vokser raskere enn de klarer å danne blodforsyning. Hvorfor trekker du frem angiogenese? Medical medium kommer med en mengde uvitenskapelige forklaringer som ikke anerkjennes av seriøse medisinere. Jeg har lest nok fra ham til å kalle ham uvitenskapelig, kynisk og ondskapsfull. Han tjener penger på tøys. Dessuten har ingen utdannelse hverken i medisin eller realfag. Han vet rett og slett ikke a han snakker om. Å tro på det han skriver er livsfarlig. Anonymkode: 6f9c7...f9c Som skjer helt tilfeldig da. Ifølge MM er dette ikke forårsaket av gener, men av virusene som spiser toksiner og dermed endrer seg til kreftceller og begynner å endre cellene rundt også, og slik vokser kreften. Noe som er interessant med genteorien er at om vi tror at det er genene våre det er noe feil med så må ikke giftproduserende selskaper betale milliarder på milliarder dollar i erstatning til alle som har blitt syke. Det at genene våre plutselig skal ha gått amok kjøper jeg ikke, og det er en forklaring som ikke hjelper noen i det hele tatt. Da blir det liksom ingenting man kan gjøre, man fikk visst tilfeldigvis kreft, uffda. Det er dette som er ondskapsfullt; å skylde på pasienten selv, når det kan finnes ytre faktorer som egentlig ligger bak. Er det ikke litt snodig at nå har plutselig en stor del sykdommer blitt "genetisk" eller "kroppen angriper seg selv"? Det er noe merkelig med mennesket tydeligvis, vi må visst være fysisk helt dysfunksjonelle. Eller? Jeg trekker fram angiogenese fordi du ikke leste artikkelen, og har fortsatt ikke gjort det tydeligvis. Det er ting som han nevner som er støttet av vitenskap, så dermed kan ikke alt være feil slik du hevder. Jeg vet ikke hva du mener er livsfarlig? Etter jeg fant han i 2016 har jeg blitt kvitt vondt i et kne, svimmelhet, hetebyger, mageproblemer. Håravfall er betraktelig redusert, noduler i skjoldbruskkjertelen er redusert og en kalsifisering i venstre bryst er borte. Jeg sover bedre og trenger mindre søvn og er mindre utmattet. Prikking og nummenhet i beina har blitt borte, musklene er blitt mykere og jeg må ikke stadig stoppe og strekke ut bena når jeg går tur. Hunden min har også blitt kvitt leddproblemer. Men alt dette er jo livsfarlig, så jeg får vel slutte med det da. Hvis man går på hans insta og facebook, ser man at folk hele tiden poster solskinnshistorier om hvordan de har blitt bedre og friske. Sellerijuice-oppskriften hans har gått som en farsott og utrolig mange har blitt hjulpert med mageproblemer, inkludert meg selv. Legg merke til at han tjener ikke en dritt på selleri, det er noe du kan få i alle dagligvarer. Han selger ikke noe heller, untatt bøkene, som du også kan få på biblioteket. All informasjonen ligger også ute gratis, så man trenger ikke engang lese bøkene for å ta det i bruk. Anonymkode: 68352...b55
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #13 Skrevet 25. mars 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Som skjer helt tilfeldig da. Ifølge MM er dette ikke forårsaket av gener, men av virusene som spiser toksiner og dermed endrer seg til kreftceller og begynner å endre cellene rundt også, og slik vokser kreften. Noe som er interessant med genteorien er at om vi tror at det er genene våre det er noe feil med så må ikke giftproduserende selskaper betale milliarder på milliarder dollar i erstatning til alle som har blitt syke. Det at genene våre plutselig skal ha gått amok kjøper jeg ikke, og det er en forklaring som ikke hjelper noen i det hele tatt. Da blir det liksom ingenting man kan gjøre, man fikk visst tilfeldigvis kreft, uffda. Det er dette som er ondskapsfullt; å skylde på pasienten selv, når det kan finnes ytre faktorer som egentlig ligger bak. Er det ikke litt snodig at nå har plutselig en stor del sykdommer blitt "genetisk" eller "kroppen angriper seg selv"? Det er noe merkelig med mennesket tydeligvis, vi må visst være fysisk helt dysfunksjonelle. Eller? Jeg trekker fram angiogenese fordi du ikke leste artikkelen, og har fortsatt ikke gjort det tydeligvis. Det er ting som han nevner som er støttet av vitenskap, så dermed kan ikke alt være feil slik du hevder. Jeg vet ikke hva du mener er livsfarlig? Etter jeg fant han i 2016 har jeg blitt kvitt vondt i et kne, svimmelhet, hetebyger, mageproblemer. Håravfall er betraktelig redusert, noduler i skjoldbruskkjertelen er redusert og en kalsifisering i venstre bryst er borte. Jeg sover bedre og trenger mindre søvn og er mindre utmattet. Prikking og nummenhet i beina har blitt borte, musklene er blitt mykere og jeg må ikke stadig stoppe og strekke ut bena når jeg går tur. Hunden min har også blitt kvitt leddproblemer. Men alt dette er jo livsfarlig, så jeg får vel slutte med det da. Hvis man går på hans insta og facebook, ser man at folk hele tiden poster solskinnshistorier om hvordan de har blitt bedre og friske. Sellerijuice-oppskriften hans har gått som en farsott og utrolig mange har blitt hjulpert med mageproblemer, inkludert meg selv. Legg merke til at han tjener ikke en dritt på selleri, det er noe du kan få i alle dagligvarer. Han selger ikke noe heller, untatt bøkene, som du også kan få på biblioteket. All informasjonen ligger også ute gratis, så man trenger ikke engang lese bøkene for å ta det i bruk. Anonymkode: 68352...b55 Du er helt tydelig hjernevasket, og du klarer ikke å se at det finnes en etterprøvbar vitenskap som stadfester det du her benekter. Anekdoter om folk som er blitt friske er verdiløse. Man må se på et stort antall pasienter (helst opp mot 20.000eller mer) og en kontrollgruppe for å kunne måle effekt av en behandling. Du har opparbeidet deg et religiøst forhold til MM. Da nytter det nok ikke å vise til at hypotesene hans falsifiseres på første forsøk. Du henfaller her til konspirasjonsteorier. Da nytter det ikke med rasjonelle argumenter. Det er helt greit at du ikke vil forholde deg til virkeligheten, men vennligst ikke spre løgnene dine til andre! Anonymkode: 6f9c7...f9c 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #14 Skrevet 25. mars 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Du er helt tydelig hjernevasket, og du klarer ikke å se at det finnes en etterprøvbar vitenskap som stadfester det du her benekter. Anekdoter om folk som er blitt friske er verdiløse. Man må se på et stort antall pasienter (helst opp mot 20.000eller mer) og en kontrollgruppe for å kunne måle effekt av en behandling. Du har opparbeidet deg et religiøst forhold til MM. Da nytter det nok ikke å vise til at hypotesene hans falsifiseres på første forsøk. Du henfaller her til konspirasjonsteorier. Da nytter det ikke med rasjonelle argumenter. Det er helt greit at du ikke vil forholde deg til virkeligheten, men vennligst ikke spre løgnene dine til andre! Anonymkode: 6f9c7...f9c Personangrep er alltid beste forsvar Anonymkode: 68352...b55
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #15 Skrevet 25. mars 2018 I dokumentaren The Truth About Cancer finner man mye info om kreft og sikkert også hvordan unngå det. Dokumentaren finnes på youtube. Jeg har ikke sett akkurat den, men har i lang tid fulgt kanalen Chris Beat Cancer som drives av en som fikk tykktarmskreft som 26-åring, ble forespeilet en 60% sjanse for å være i live etter 5 år etter kjemoterapi, han tok operasjon men unngikk kjemoterapi og er nå absolutt i live over 10 år etterpå, og friskere enn han var før han fikk diagnosen sier han. Vet at han lever noenlunde plantebasert, med noe kjøtt i dietten, unngår bearbeidet mat og toksiner i det han spiser og omgir seg med, spiser mye frukt og grønnsaker og en bærsmoothie hver dag. Han har mange videoer der han har intervjuet folk som har spist seg friske fra kreft, ofte etter å ha fått diagnosen og gått gjennom behandling, og så har kreften returnert. Og det som er felles for alle er at de unngår tilsetningsstoffer, spiser mye frukt, grønt og raw food og mosjonerer. Anonymkode: 68352...b55
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #16 Skrevet 25. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Personangrep er alltid beste forsvar Anonymkode: 68352...b55 Jeg forstår veldig godt at man kan bli sint når noen sprer feilinformasjon som kan være til stor fare for andre, selv etter at de har blitt forklart hvorfor det er feil og farlig. Goop og Gwyneth Paltrow har fått mye kritikk for å fremme helsefarlig alternativ behandling. Man kan ikke stole på helseråd fra den siden. Dette til informasjon til andre som leser her. Anonymkode: c5523...4f4
Duckie Skrevet 25. mars 2018 #17 Skrevet 25. mars 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Som skjer helt tilfeldig da. Ifølge MM er dette ikke forårsaket av gener, men av virusene som spiser toksiner og dermed endrer seg til kreftceller og begynner å endre cellene rundt også, og slik vokser kreften. Noe som er interessant med genteorien er at om vi tror at det er genene våre det er noe feil med så må ikke giftproduserende selskaper betale milliarder på milliarder dollar i erstatning til alle som har blitt syke. Det at genene våre plutselig skal ha gått amok kjøper jeg ikke, og det er en forklaring som ikke hjelper noen i det hele tatt. Da blir det liksom ingenting man kan gjøre, man fikk visst tilfeldigvis kreft, uffda. Det er dette som er ondskapsfullt; å skylde på pasienten selv, når det kan finnes ytre faktorer som egentlig ligger bak. Er det ikke litt snodig at nå har plutselig en stor del sykdommer blitt "genetisk" eller "kroppen angriper seg selv"? Det er noe merkelig med mennesket tydeligvis, vi må visst være fysisk helt dysfunksjonelle. Eller? Jeg trekker fram angiogenese fordi du ikke leste artikkelen, og har fortsatt ikke gjort det tydeligvis. Det er ting som han nevner som er støttet av vitenskap, så dermed kan ikke alt være feil slik du hevder. Jeg vet ikke hva du mener er livsfarlig? Etter jeg fant han i 2016 har jeg blitt kvitt vondt i et kne, svimmelhet, hetebyger, mageproblemer. Håravfall er betraktelig redusert, noduler i skjoldbruskkjertelen er redusert og en kalsifisering i venstre bryst er borte. Jeg sover bedre og trenger mindre søvn og er mindre utmattet. Prikking og nummenhet i beina har blitt borte, musklene er blitt mykere og jeg må ikke stadig stoppe og strekke ut bena når jeg går tur. Hunden min har også blitt kvitt leddproblemer. Men alt dette er jo livsfarlig, så jeg får vel slutte med det da. Hvis man går på hans insta og facebook, ser man at folk hele tiden poster solskinnshistorier om hvordan de har blitt bedre og friske. Sellerijuice-oppskriften hans har gått som en farsott og utrolig mange har blitt hjulpert med mageproblemer, inkludert meg selv. Legg merke til at han tjener ikke en dritt på selleri, det er noe du kan få i alle dagligvarer. Han selger ikke noe heller, untatt bøkene, som du også kan få på biblioteket. All informasjonen ligger også ute gratis, så man trenger ikke engang lese bøkene for å ta det i bruk. Anonymkode: 68352...b55 "Virus som spiser toksiner" gir ingen mening. Vet du hva virus er? Noen kreftformer kan oppstå på grunn av virus, men ikke alle. Det kommer litt an på hvordan man trekker grensene for hva som er virus eller ikke, en ganske stor del av arvematerialet vårt har viralt opphav og kan føre til mutasjoner, men om det er det det er snakk om gir det i hvert fall ingen mening å snakke om "virus som spiser toksiner". Genene våre kan plutselig gå amok ja. Det begynner i det små, en celle skal dele seg, og leser av DNAet feil, man får en mutasjon. Dette skjer hver eneste gang en celle deler seg, som regel klarer cellen å fikse det, men av og til ikke. Etter hvert vil flere og flere slike mutasjoner dannes (derfor får man kreft når man blir eldre, da har man hatt tid til å samle opp slike mutasjoner), og om man får nok slike mutasjoner i gener som passer på at celledelingen går riktig for seg kan man utvikle kreft. Ytre påvirkninger kan føre til at dette skjer raskere. For eksempel tobakksrøyk som har karsinogene stoffer som fører til økt mutasjonsrate. Men dette er noe som skjer naturlig i kroppen hele tiden, lever du lenge nok vil du mest sannsynlig få kreft. Genetiske sykdommer er ikke noe som plutselig har dukket opp de siste årene. Og "kroppen angriper seg selv", da er det snakk om autoimmune sykdommer som ikke er genetisk, men at immunforsvaret ikke lengre klarer å skille mellom egne celler og fremmede elementer. Menneskekroppen er langt fra perfekt og gjør mye rart. Det er vanvittig mange prosesser som skjer til en hver tid i kroppen, for min del er det utrolig at det ikke går galt oftere enn hva det gjør. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #18 Skrevet 25. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Personangrep er alltid beste forsvar Anonymkode: 68352...b55 Det er ikke et personangrep å påpeke at vedkommende ikke forholder seg til virkeligheten. Det jeg viser til er etterprøvbart, og vil bekreftes i en hver grunnbok i patologi eller onkologi, og i en hver kreftstudie. Det vedkommende hevder er virkelighetsfjerne spekulasjoner som for lengst er falsifisert, og henvisiningem går til en mann uten medisinsk utdannelse, som villeder pasienter med uvitenskapelig tøv. Når vedkommende ikke vil forholde seg til motargumenter, er det ikke et personangrep å påpeke det irrasjonelle i det. 1 minutt siden, AnonymBruker said: I dokumentaren The Truth About Cancer finner man mye info om kreft og sikkert også hvordan unngå det. Dokumentaren finnes på youtube. Jeg har ikke sett akkurat den, men har i lang tid fulgt kanalen Chris Beat Cancer som drives av en som fikk tykktarmskreft som 26-åring, ble forespeilet en 60% sjanse for å være i live etter 5 år etter kjemoterapi, han tok operasjon men unngikk kjemoterapi og er nå absolutt i live over 10 år etterpå, og friskere enn han var før han fikk diagnosen sier han. Vet at han lever noenlunde plantebasert, med noe kjøtt i dietten, unngår bearbeidet mat og toksiner i det han spiser og omgir seg med, spiser mye frukt og grønnsaker og en bærsmoothie hver dag. Han har mange videoer der han har intervjuet folk som har spist seg friske fra kreft, ofte etter å ha fått diagnosen og gått gjennom behandling, og så har kreften returnert. Og det som er felles for alle er at de unngår tilsetningsstoffer, spiser mye frukt, grønt og raw food og mosjonerer. Anonymkode: 68352...b55 Hvorfor er dere allergiske mot kvalitetssikrede kilder? Dette er også uvitenskapelig og udokumentert, og kan medføre stor helsefare. Man kan ikke spise seg frisk fra kreft. En hver som vet hva kreft faktisk er, vil se det absurde i påstanden. Sprer man slike råd, kan man fort få liv på samvittigheten. Anonymkode: 6f9c7...f9c 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #19 Skrevet 25. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: I dokumentaren The Truth About Cancer... Anonymkode: 68352...b55 Siden jeg har litt kjennskap til vitenskapelig metode så datt jeg av akkurat der. Hvis noen hadde funnet "sannheten" om kreft, da ville de fått Nobelprisen i medisin. Det ser ut til å være en trend i alternativ- og konspirasjonsverdenen å bruke slike titler. Det eneste det sier meg er at her følger en masse udokumenterte påstander fra noen som ikke anerkjenner vitenskapelig metode, bare å styre unna. Anonymkode: c5523...4f4 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #20 Skrevet 25. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Man kan ikke spise seg frisk fra kreft. En hver som vet hva kreft faktisk er, vil se det absurde i påstanden. Sprer man slike råd, kan man fort få liv på samvittigheten. Anonymkode: 6f9c7...f9c Ts spør hva som gjør at noen er mere utsatt for kreft. Jeg har lagt frem noen ting ts kan se på hvis han/hun ønsker. Jeg ser ikke hvordan det kan være livsfarlig å spise mere frukt og grønnsaker. Alt jeg vet er at KG er et spesielt sted, og kommer man med noe som ikke er "konsensus" i vitenskapen så blir man angrepet av hele bisvermen her inne. "Du tenker ikke som oss, du er livsfarlig!" Bortsett fra personangrep, er den eneste risikofaktoren du kan komme med, "gener"? Anonymkode: 68352...b55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå