Snop Skrevet 24. mars 2018 #1 Skrevet 24. mars 2018 (endret) Jeg vil slutte å kjøpe poser i butikker og heller bruke handlenett. Men jeg bruker jo handleposene til søppel (restavfall). Finnes det lett tilgjengelige og billige miljøvennlige alternativ? Må være i vanlig posestørrelse. Endret 24. mars 2018 av Snop
Guidet Kvinne Skrevet 24. mars 2018 #2 Skrevet 24. mars 2018 Ja, du får kjøpt på rull. Jeg har nesten utelukkende brukt handlenett i matbutikk i mange år, like fullt har jeg fullt av bæreposer i skapet, så det blir neppe noe problem. Bæreposene kommer fra folk som har hatt med seg ting hit, fra handling i andre butikker når jeg har glemt nett eller hvis ett-to nett ikke har vært nok. 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 24. mars 2018 #4 Skrevet 24. mars 2018 Man glemmer handlenettet ofte nok til at det blir balanse i poseskapet.
Isrose Skrevet 25. mars 2018 #5 Skrevet 25. mars 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Til orientering. Anonymkode: 79471...04b Er det noen som vet om de har tynne plastposer i Danmark, eller slike tykke som vi har? Det er ganske stor forskjell.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #6 Skrevet 25. mars 2018 2 timer siden, Isrose skrev: Er det noen som vet om de har tynne plastposer i Danmark, eller slike tykke som vi har? Det er ganske stor forskjell. Bildet i denne artikkelen tilsier at de ikke har spesielt mye tynnere plastposer enn oss. Anonymkode: 79471...04b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #7 Skrevet 25. mars 2018 De får nå si hva de vil om bærekraften. Mine handlenett var duker, gardiner og klær før de ble til handlenett. Det må da vel være bærekraftig nok. Til søpla går det kanskje en , maks to poser i uka, og da bruker jeg søppelopose på rull eller en plasthandlepose som jeg tilfeldigvis har av og til. Anonymkode: 945aa...877
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #8 Skrevet 25. mars 2018 Jeg kjøper på rull fra Europris, de er ikke så tykke heller. De holder på avfallet. Anonymkode: b3051...bcd
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #9 Skrevet 26. mars 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: De får nå si hva de vil om bærekraften. Mine handlenett var duker, gardiner og klær før de ble til handlenett. Det må da vel være bærekraftig nok. Til søpla går det kanskje en , maks to poser i uka, og da bruker jeg søppelopose på rull eller en plasthandlepose som jeg tilfeldigvis har av og til. Anonymkode: 945aa...877 Da blir regnskapet straks et helt annet. Dette er miljøvern i praksis, ikke bare symbolpolitikk. Anonymkode: 79471...04b 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #10 Skrevet 26. mars 2018 De lilla på europris (rull med snøring) er perfekt til kjøkkenspann (mitt, ihvertfall) og den er såpass stor at bossposen ikke blir en stram kule oppi bosspannet og det blir bedre plass. Også lettere å knyte enn bæreposer som er stappfull av middagsrester. Anonymkode: 408c8...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå