Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

som tittelen sier, jeg har ikke sjans i havet å få betalt denne boten, selv med betalingsplan.. what to do? ta lån? kjedelig situasjon! jeg er nettop ferdig utdannet og har søkt jobber i rundt 6 mnd uten hell, kjedelig situasjon

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man tenker seg hvertfall om før man igjen prøver å gjøre noe man får bot for 25 000 for... 

Hva mener du selv? Skal du slippe en kanskje fortjent bot fordi du er fattig? Skal andre skattebetalere betale den for deg? Nei vet du hva... 

Anonymkode: 886bc...7ed

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

25000 i bot? Hvordan i alle dager greide du det?

Anonymkode: 2c6d4...ae6

• Liker 9
Skrevet

Har du absolutt null i intekt altså?Tror dem godtar at man betaler 100 kr i mnd. også om man virkelig har lav inntekt..Eventuelt om du ikke har inntekt så si at du ikke har det(fortell dem situasjonen din slik du gjør her inne.At du er nyutdannet og søker jobb osv.)De pleier å vise forståelse for sånt(tror de MÅ gjøre det ifølge loven)og man kan faktisk få utsettelse i noen år tror jeg...

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, magne93t skrev:

som tittelen sier, jeg har ikke sjans i havet å få betalt denne boten, selv med betalingsplan.. what to do? ta lån? kjedelig situasjon! jeg er nettop ferdig utdannet og har søkt jobber i rundt 6 mnd uten hell, kjedelig situasjon

Du får spørre om du kan sone istedet.

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags bot er dette?

Anonymkode: 615ba...58d

AnonymBruker
Skrevet

De kommer til å prøve å inndrive beløpet. Om du virkelig ikke har råd (ingenting de kan selge, ingen bankinnskudd etc) må du sone. 

Anonymkode: 58f65...26a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, alle vet da at det er sex-kjøp som gir bot på 25.000.

Anonymkode: 78b09...7b4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, O.G. skrev:

Du får spørre om du kan sone istedet.

Hadde man bare kunne ha sonet for noe sånt.

Anonymkode: 2d3f1...1c5

Skrevet
14 minutter siden, magne93t skrev:

Kan du ikke gå i fengsel i stedet da?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan i alle dager skulle alle vite det da?

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De kommer til å prøve å inndrive beløpet. Om du virkelig ikke har råd (ingenting de kan selge, ingen bankinnskudd etc) må du sone. 

Anonymkode: 58f65...26a

Er ingen som soner for 25 000.

Anonymkode: 2d3f1...1c5

Skrevet
Akkurat nå, tirben skrev:

Kan du ikke gå i fengsel i stedet da?

Jep. Allmennkunnskap . Lærer det på barneskolen, eventuelt på en kurs jobben har arrangert. :erter:

Skrevet
Akkurat nå, LittDiva skrev:

Jep. Allmennkunnskap . Lærer det på barneskolen, eventuelt på en kurs jobben har arrangert. :erter:

Jeg lærte det i Monopol! 😉

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull, man kan få 25.000 kr i bot for mye rart. 

Anonymkode: c957e...c55

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, magne93t skrev:

du betaler et veldig lite beløp i mnd, f.eks 1000 kr. du får vell renter da sikkert, men dette må du nok leve med

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, tirben skrev:

Jeg lærte det i Monopol! 😉

Fan ass! Jeg måtte lære det på kvinneguiden. Hadde vært mer artig med monopol helt sikkert.

• Liker 1
Skrevet

25 000,- kan absolutt være at man har vært litt hard på gassen :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Frk Midnattsol skrev:

25 000,- kan absolutt være at man har vært litt hard på gassen :fnise:

Da har du ikke vært litt hard...

Anonymkode: 5ed92...b85

• Liker 5
Skrevet

Her var det kvalitetsdebatt ja...

For n'te gang: Du kan ikke selv velge mellom å betale og sone. Soning er kun et alternativ som initieres fra statens side når alle inndrivingsmetoder er forsøkt. Gjerne årevis i ettertid.

Du får nok betale i avdrag, men da må du raskt ta kontakt. Når kravet er misligholdt og blir inndrevet rettslig, mister du sjansen til å ordne opp selv. Ta derfor kontakt på mandag og undersøk mulighetene for avdragsavtale.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...