Gå til innhold

singel som 35 åring når det gjelder å møte andre kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så en annen tråd som tok for seg sjansene man har som singel når man nærmer seg 40. Jeg er lite interessert i menn og føler også at jeg ikke ønsker flere barn ( har ett barn ) men kan gjerne feks finne meg en partner som har barn, så lenge jeg ikke blir "brukt" som hjemmehjelp.  

Er bi, men har gitt opp på menn og tviler på at jeg vil treffe en mann som virkelig ønsker å dele på ansvaret hjemme med middag og rengjøring osv..

En dame hadde kansje vært bedre sånn sett..men hvordan er sjansene for å møte andre lesbiske?

Anonymkode: 56cef...a21

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var du ikke bi? Hvorfor sier du at du er lesbisk da? Dette henger ikke på greip. Du må være mann ute etter et homofilt forhold. 

Anonymkode: 6a787...9dc

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var du ikke bi? Hvorfor sier du at du er lesbisk da? Dette henger ikke på greip. Du må være mann ute etter et homofilt forhold. 

Jeg er bi eller lesbisk. Ikke så lett å sette meg selv i bås.

AnonymBruker
Skrevet

Ganske stor vil jeg tro. Det er mange som etter noen lange seriøse forhold med menn bestemmer seg for å leve ut sin bifile side eller innser at de har vært lesbiske hele livet, og er ute etter kvinnelig partner i 35-50 årene

Anonymkode: 3da76...9fb

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Så en annen tråd som tok for seg sjansene man har som singel når man nærmer seg 40. Jeg er lite interessert i menn og føler også at jeg ikke ønsker flere barn ( har ett barn ) men kan gjerne feks finne meg en partner som har barn, så lenge jeg ikke blir "brukt" som hjemmehjelp.  

Er bi, men har gitt opp på menn og tviler på at jeg vil treffe en mann som virkelig ønsker å dele på ansvaret hjemme med middag og rengjøring osv..

En dame hadde kansje vært bedre sånn sett..men hvordan er sjansene for å møte andre lesbiske?

Hovedutfordringen din er at du treffer flotte menn, men de vil ikke gjøre husarbeid? Det høres litt konstruert ut for å være ærlig. Ja, mye tullete menn der ute (og kvinner..), men det høres ut som du overanalyserer dette før du har gitt det en skikkelig sjanse?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bi eller lesbisk. Ikke så lett å sette meg selv i bås.

Nei det er klart. Kanskje spesielt om du er hetero. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det er klart. Kanskje spesielt om du er hetero. 

Slutt da..Jeg er ikke en kåt mann som er ute etter rollespill ok? Jeg er en dame. Lett overvektig. ett barn.. har oppdaget at jeg er skikkelig gay. Om jeg var en mann så hadde jeg vel ikke sagt at jeg ikke orker menn lengre.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutt da..Jeg er ikke en kåt mann som er ute etter rollespill ok? Jeg er en dame. Lett overvektig. ett barn.. har oppdaget at jeg er skikkelig gay. Om jeg var en mann så hadde jeg vel ikke sagt at jeg ikke orker menn lengre.

Ok :) lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kreator skrev:

Hovedutfordringen din er at du treffer flotte menn, men de vil ikke gjøre husarbeid? Det høres litt konstruert ut for å være ærlig. Ja, mye tullete menn der ute (og kvinner..), men det høres ut som du overanalyserer dette før du har gitt det en skikkelig sjanse?

Jeg ønsker i så fall en mann som ikke lesser på meg alt ansvaret med barn og rengjøring og matlaging, men ser meg som en 100% likeverdig, og samtidig har lyst å sitte å pjuske. Jeg vet ikke. Drømmer om en kvinnerlig kjæreste som jeg kan snakke om alt med, en dame som er følsom og snill og omtenksom. Etter bare forhold med menn så er jeg sykt tørst etter gode samtaler og å gi/få emosjonell støtte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du hørt om Stoppregelen? 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ønsker i så fall en mann som ikke lesser på meg alt ansvaret med barn og rengjøring og matlaging, men ser meg som en 100% likeverdig, og samtidig har lyst å sitte å pjuske. Jeg vet ikke. Drømmer om en kvinnerlig kjæreste som jeg kan snakke om alt med, en dame som er følsom og snill og omtenksom. Etter bare forhold med menn så er jeg sykt tørst etter gode samtaler og å gi/få emosjonell støtte.

Skjønner dette, men var usikker på om oppfatningen din rundt dette var basert på stereotyper eller egenopplevde ting? Jeg vil tro de fleste normale oppegående menn har forventinger om at hvis man deler husholdning så deler mann på disse tingene også. Kanskje med et lite unntak hva gjelder det med barn; hvis kun du har barn så er det kanskje urealistisk at en mann kan ta "halve ansvaret". Kanskje over lang tid, men ikke kortsiktig. Hvis han ikke har egne barn har han ingen erfaring så tror du da må gi han en myk start her. Uansett så er det i utgangspunktet ditt barn og ditt hovedansvar. Det praktiske rundt vasking etc DET må man forvente at en samboer tar sitt av. Eller er med på å løse (vaskehjelp?). Men det hørtes ut som du var mer redd for noe som kunne skje enn noe som faktisk har skjedd, bare derfor jeg spurte. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kreator skrev:

Kanskje med et lite unntak hva gjelder det med barn; hvis kun du har barn så er det kanskje urealistisk at en mann kan ta "halve ansvaret". Kanskje over lang tid, men ikke kortsiktig. Hvis han ikke har egne barn har han ingen erfaring så tror du da må gi han en myk start her. Uansett så er det i utgangspunktet ditt barn og ditt hovedansvar.

Akkurat dette er jo en interessant diskusjon som jeg personlig ikke tror og mener det finnes en fast fasit og løsning på, men som man kan finne en løsning på sammen som par. Alle mennesker er forskjellig og noen er gode på emosjonell omsorg og noen er gode på struktur i hverdagen eller bare digger å lage mat. Om man kunne avlaste hverandre og støtte hverandre slik at hver person blir glad og lykkelig, så hadde jo det vært flott. Jeg er nok litt utsultet på omsorg, helt ærlig.

Men om jeg skulle skaffet meg en mann så hadde jeg valgt en mann som liker barn og liker familieliv. Det er akkurat disse mennene som er vanskelige å finne. Og det frister heller lite. Kansje det er lettere å finne en kvinne derimot, som er omsorgsfull og moden nok til å være en trygg voksenperson for de barna som er i familien. For man blir jo en familie. 

Kansje er jeg dømmende om jeg mener at menn ikke er så gode på å snakke om emosjonelle greier. Men jeg har virkelig aldri opplevd menn som er gode på dette. Tilogmed min egen far har aldri gitt meg en klem som barn, eller sagt at han var glad i meg. Dette er sjeldent, men bare min bestekompis er god på å møte meg på følelser, men tilogmed da så er han ikke like flink som mine kvinnelige venner.. Damer virker lang mer flinke på det området men så klart kjenner jeg også damer som ikke er gode på emosjonellt snakk. :) 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Men om jeg skulle skaffet meg en mann så hadde jeg valgt en mann som liker barn og liker familieliv. Det er akkurat disse mennene som er vanskelige å finne. Og det frister heller lite. Kansje det er lettere å finne en kvinne derimot, som er omsorgsfull og moden nok til å være en trygg voksenperson for de barna som er i familien. For man blir jo en familie. 

Kansje er jeg dømmende om jeg mener at menn ikke er så gode på å snakke om emosjonelle greier. Men jeg har virkelig aldri opplevd menn som er gode på dette. Tilogmed min egen far har aldri gitt meg en klem som barn, eller sagt at han var glad i meg. Dette er sjeldent, men bare min bestekompis er god på å møte meg på følelser, men tilogmed da så er han ikke like flink som mine kvinnelige venner.. Damer virker lang mer flinke på det området men så klart kjenner jeg også damer som ikke er gode på emosjonellt snakk. :) 

Tror du burde fokusere på en mann som først og fremst liker å være sammen med deg, men som samtidig forstår at det i din situasjon innebærer familieliv. Helt ærlig så tror jeg ikke men generelt sett synes det er like "gøy" med barn som kvinner, og det blir ennå mer komplisert når barnet heller ikke er vårt eget. Så vær litt forsiktig med å være for spesifikk eller sett for harde krav for hva det å "like familieliv" innebærer (ikke at jeg har noen ide om hvordan du skal kjenne igjen disse heller, husk at en del tullebukker er villige til å si og gjøre veldig mye for kortsiktig gevinst). En mann som digger deg og som vil bruke mye tid med deg vil naturlig nok måtte bidra til familien. Happy wife happy life etc.

Og dette med å snakke om emosjonelle greier; det tror jeg du som mor takler helt fint. Jeg tror merverdien av å kunne ha en mann i livet hvis mulig er større enn å ha ett ekstra kvinnemenneske stand by. Så klart, det må være en oppegående mann, ikke en tullebukk. Vi menn håndtererer generelt følelser på en litt annen måte, og det er grei baggasje for et barn å få med seg også hvis mulig.

AnonymBruker
Skrevet

TS sier hun er mest interessert i å finne en kvinnelig partner. Og Kreator prøver å overtale henne til å gå tilbake til menn igjen. Forstår ikke greia her.

Jeg har vært sammen med både kvinner og menn i fortiden, men kunne aldri blitt sammen med en mann i dag. 

Hvis TS har en tanke om at en kvinne kan gjøre henne mest lykkelig, så er det vel bare å gå for det. Lag profil på gaysir, sett opp jenter som preferanse på Tinder og begynne å date.

Anonymkode: 9621e...648

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

TS sier hun er mest interessert i å finne en kvinnelig partner. Og Kreator prøver å overtale henne til å gå tilbake til menn igjen. Forstår ikke greia her.

TS indikerte at menn generelt sett ikke bidrar i heimen, det er en stereotypisk uttalelse, og i hvertfall i verdens mest likestilte samfunn. Derfor utfordret jeg henne på det.

TS ønsket råd om hva som var best for barnet, og jeg tror rådet jeg ga er godt og i tråd med det fagpersoner vil anbefale (at barn har både en mor og en farsrolle i livet sitt).

Hvis TS ikke ønsker en mann i livet sitt av andre grunner så er det helt fair, og da skal hun skaffe seg en kvinne. Jeg har ingen ambisjoner om å overtale TS til noe som helst, og det er latterlig å hevde noe slikt.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Kreator skrev:

Tror du burde fokusere på en mann som først og fremst liker å være sammen med deg, men som samtidig forstår at det i din situasjon innebærer familieliv. Helt ærlig så tror jeg ikke men generelt sett synes det er like "gøy" med barn som kvinner, og det blir ennå mer komplisert når barnet heller ikke er vårt eget. Så vær litt forsiktig med å være for spesifikk eller sett for harde krav for hva det å "like familieliv" innebærer (ikke at jeg har noen ide om hvordan du skal kjenne igjen disse heller, husk at en del tullebukker er villige til å si og gjøre veldig mye for kortsiktig gevinst). En mann som digger deg og som vil bruke mye tid med deg vil naturlig nok måtte bidra til familien. Happy wife happy life etc.

Og dette med å snakke om emosjonelle greier; det tror jeg du som mor takler helt fint. Jeg tror merverdien av å kunne ha en mann i livet hvis mulig er større enn å ha ett ekstra kvinnemenneske stand by. Så klart, det må være en oppegående mann, ikke en tullebukk. Vi menn håndtererer generelt følelser på en litt annen måte, og det er grei baggasje for et barn å få med seg også hvis mulig.

Men nå snakker hun også om hva hun har behov for. Ikke bare barnet. Altså ønsker hun seg en kvinnelig partner fordi de er bedre på det emosjonelle og på samtaler. Hun ønsker seg noen hun kan snakke med alt om.

Noe jeg er ganske enig i. Det å snakke med menn om alt og gi og få emosjonell støtte er noe jeg også har opplevd som mangelvare i forholdet. Men jeg tenner dessverre ikke på damer så da må jeg vel bare leve med at jeg ikke får slike ting av en mann.

Ønsker ts lykke til med å finne ei dame hun kan få alt det med.

Anonymkode: 43d87...a52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kreator skrev:

TS indikerte at menn generelt sett ikke bidrar i heimen, det er en stereotypisk uttalelse, og i hvertfall i verdens mest likestilte samfunn. Derfor utfordret jeg henne på det.

TS ønsket råd om hva som var best for barnet, og jeg tror rådet jeg ga er godt og i tråd med det fagpersoner vil anbefale (at barn har både en mor og en farsrolle i livet sitt).

Hvis TS ikke ønsker en mann i livet sitt av andre grunner så er det helt fair, og da skal hun skaffe seg en kvinne. Jeg har ingen ambisjoner om å overtale TS til noe som helst, og det er latterlig å hevde noe slikt.

Må bare legge til at barnet har sikkert en far også, så jeg ser ikke helt hvorfor barnet da også må ha en mann boende hos seg.

Anonymkode: 43d87...a52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare leve et godt liv alene? Kraftig undervurdert.

Anonymkode: b2660...6cf

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sammen med både kvinner og menn i fortiden, men kunne aldri blitt sammen med en mann i dag. 

Hvis TS har en tanke om at en kvinne kan gjøre henne mest lykkelig, så er det vel bare å gå for det. Lag profil på gaysir, sett opp jenter som preferanse på Tinder og begynne å date.

Takk, det bærer den veien. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Kreator skrev:

TS indikerte at menn generelt sett ikke bidrar i heimen, det er en stereotypisk uttalelse, og i hvertfall i verdens mest likestilte samfunn. Derfor utfordret jeg henne på det

Vel jeg skal være helt ærlig å si at jeg faktsik frykter å falle i en "kjøkkentjeneste og barnepasser" felle om jeg skulle finne en mann. Det er vel ikke flust av snille omsorgsfulle menn når man er singel som 35-40 åring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...