Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal ha 8 eksamen som privatist fra april-juni.

Kan du fortelle hvilen oppgave du trakk på muntlig eksamen? Det hjelper meg veldig i forhold til hva jeg skal øve på :blomst:  

jeg skal ha: historie, samfunnsfag, norsk , engelsk naturfag. 

Anonymkode: e8feb...8e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt forskjellig for hvert år. Det er sensor eller eksaminator som lager oppgavene. Følg læreplanmålene til hvert fag, det er dette du skal kunne til eksamen. De lager eksamen utifra disse målene

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Engelsk muntlig: fikk om minoritetsgrupper i tidligere britiske kolonier.

norsk muntlig: kjent del; reklame på en bil og forklare hvilken kommunikasjonsform som ble brukt. Mitt yndlingstema. Huskerikke hva det heter. Ukjent del måtte jeg snakke om realismen og deretter nyrealisme etter 1900-tallet. Det jeg hadde lest minst på. 

Naturfag: proteinsyntesen, DNA, RNA, cygote, homocygot.   

Forklare hva som skjer i et forsøk. 

Samfunnsfag: easy peacy! Husker ikke hva jeg kom opp i men mener det var litt innom den kalde krigen, FN, NATO, etc samt politikk. Fikk 6. 

Historie: vil helst glemme. Fikk om når USA ble independent og hva hvem som var med på det, hvilke ringvirkninger utløste dette. Ukjent spørsmål var om korstogene. Uff

Anonymkode: 2f6c1...51e

Skrevet

Naturfag: Gener, hva vet vi om de og hva kan denne kunnskapen brukes til. Praktisk/uforberedt oppgave: DNAets struktur

samfunnsfag: minoriteter i Norge 

historie: 2.verdenskrig i Norge 

norsk muntlig: fikk et fint dikt på bokmål som jeg måtte tolke og analysere. Husker ikke noe mer 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...