AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #1 Skrevet 24. mars 2018 Jeg har bestemt meg, nok er nok, skal begynne å trene spise sunnere og slutte å røyke. Men hvordan komme best i gang, hva er bra trening for en nybegynner ? Anonymkode: 3343d...083
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #2 Skrevet 24. mars 2018 Veldig bra at du har bestemt deg for å ta tak i helsa di! Nå vet jeg ikke hva ditt utgangspunkt er, om du er overvektig, aldri trent, spiser bare søppelmat etc. Men min første tanke er at du ikke klarer alt det på en gang. Det er tre stooore ting og det krever mye energi og disciplin til å gjennomføre den hver for seg. Hadde jeg vært deg så hadde jeg begynt i det små. Jeg hadde kuttet ut all usunn mat, fått på plass gode matrutiner, masse grønnsaker, ren mat fra bunnen av, kutte ut sukker og stabilisere blodsukkeret slik at ønsket etter småspising forsvinner. Så hadde jeg begynt å gå turer og deretter kuttet ut røyken. Dersom du hittil har vært flink med maten så skal suger etter "noe å putte i munnen istedenfor røyk" ikke være så ille. På dette punktet hadde jeg begynt å trene og gå enda lengre turer for å få tankene vekk fra røyken. Dette er et langtidsprosjekt, du må være tålmodig og gi deg tid. Tenk at du gjør dette for resten av livet ditt, en investering i din helse. Og det er helt vanlig med humper på veien, men det kommer en ny dag og så lenge du klarer å hente deg inn så er ingen skade skjedd Ønsker deg masse lykke til, dette klarer du! Anonymkode: 5b3b3...fb8 1
Pringle Skrevet 24. mars 2018 #3 Skrevet 24. mars 2018 All økning av mengde og intensitet forbedrer kondisen og gjør deg sterkere. For en nybegynner er bare det å bevege seg, bra nok. Du kan feks gå turer og trene hjemme med youtube-videoer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå