Pillow of Dragon Skrevet 24. mars 2018 #1 Skrevet 24. mars 2018 Er lei av alle som sier at partneren er utro om dem sexter eller ser på motsatt kjønn. Det er ikke sosialt akseptert å ha flere partnere eller kjærester, og mye av det kommer fra kristendommen. Du skal gifte deg og leve monogamt sammen med partneren din hele livet. Hvorfor skal vi sloss mot vitenskapen og naturen? Mennesker er ikke skapt for å leve sammen med en person hele livet 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #2 Skrevet 24. mars 2018 1 minutt siden, Pillow of Dragon skrev: Er lei av alle som sier at partneren er utro om dem sexter eller ser på motsatt kjønn. Det er ikke sosialt akseptert å ha flere partnere eller kjærester, og mye av det kommer fra kristendommen. Du skal gifte deg og leve monogamt sammen med partneren din hele livet. Hvorfor skal vi sloss mot vitenskapen og naturen? Mennesker er ikke skapt for å leve sammen med en person hele livet Noen mennesker er nok ikke det. Men andre er det. Så får man velge da, og sørge for å skaffe seg en partner/ partnere som er enige i det valget. Anonymkode: 1bdb0...ccb 13
visp Skrevet 24. mars 2018 #3 Skrevet 24. mars 2018 2 minutter siden, Pillow of Dragon skrev: Er lei av alle som sier at partneren er utro om dem sexter eller ser på motsatt kjønn. Det er ikke sosialt akseptert å ha flere partnere eller kjærester, og mye av det kommer fra kristendommen. Du skal gifte deg og leve monogamt sammen med partneren din hele livet. Hvorfor skal vi sloss mot vitenskapen og naturen? Mennesker er ikke skapt for å leve sammen med en person hele livet I vår rike del av verden klarer man seg utmerket alene, så hvorfor inngå et partnerskap i det hele tatt? 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 Driver dere enda med parforhold og reproduksjon? Faen så gammeldags. Anonymkode: ab28d...f87 1
Gjest N-Nøff Skrevet 29. mars 2018 #6 Skrevet 29. mars 2018 På 24.3.2018 den 12.17, visp skrev: I vår rike del av verden klarer man seg utmerket alene, så hvorfor inngå et partnerskap i det hele tatt? For å få unger? Hvis du er troende, skal du få barn. Hvis du er ateist skal du i HVERTFALL få barn, artens overlevelse etc.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #7 Skrevet 29. mars 2018 Akkurat nå, Neinøff skrev: For å få unger? Hvis du er troende, skal du få barn. Hvis du er ateist skal du i HVERTFALL få barn, artens overlevelse etc. Noen av oss misliker unger og vil ikke ha en slik byrde i livene våre. Anonymkode: ab28d...f87 2
Gjest N-Nøff Skrevet 29. mars 2018 #8 Skrevet 29. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen av oss misliker unger og vil ikke ha en slik byrde i livene våre. Anonymkode: ab28d...f87 Da bør deres gener kanskje dø ut.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #9 Skrevet 29. mars 2018 Kanskje ikke du er skapt for det, men vi som er skapt for det eksisterer i beste velgående. Anonymkode: 0f044...7a9 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #10 Skrevet 29. mars 2018 Hvis man har eller ønsker barn, så er det en stor fordel å være et par. Om man ikke ønsker å formere seg så er det bare å hoppe fra den ene til den andre, men gjør partnerne oppmerksomme på det da. Anonymkode: 42c38...3b0 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #11 Skrevet 29. mars 2018 6 minutter siden, Neinøff skrev: Da bør deres gener kanskje dø ut. Akkurat. Du sier dette som om det er en dårlig ting. Anonymkode: ab28d...f87 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #12 Skrevet 29. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Akkurat. Du sier dette som om det er en dårlig ting. Anonymkode: ab28d...f87 Hvis du ikke fører genene dine videre så dør genene dine ut. Hun sa det som en konsekvens på det å ikke ønske å føre sine gener videre. Anonymkode: 2887f...3fa 1
visp Skrevet 29. mars 2018 #13 Skrevet 29. mars 2018 3 timer siden, Neinøff skrev: For å få unger? Hvis du er troende, skal du få barn. Hvis du er ateist skal du i HVERTFALL få barn, artens overlevelse etc. Det spørsmålet var ment til TS. Med det synet han har på det, så skjønte jeg ikke hvorfor han lagde en tråd her med det temaet- hvorfor ikke bare knulle rundt og kose seg istedenfor å tro han kan få i pose og sekk. Hva skal han inn i et forhold å gjøre? Forstår ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #14 Skrevet 29. mars 2018 Noen av oss er det, andre ikke - bare velg livet og partner som er enig med deg. det er såklart utroskap om dere er i et monogamt forhold, og en av dere bryter avtaler - men om du vil at dama di skal knulle andre, og visa versa - så er jo det ok så lenge begge er enige - da har dere et åpent forhold. Og vil du ikke ha barn og familie, så får genene dine dø ut - så kan de som er bedre egnet til å oppdra nye generasjoner overta. Folk som prioriterer egen sædutløsning og seksualitet forran familien er jo ikke akkurat folk som verden trenger (i min mening) Anonymkode: edb16...99a 2
Pillow of Dragon Skrevet 30. mars 2018 Forfatter #15 Skrevet 30. mars 2018 9 timer siden, visp skrev: Det spørsmålet var ment til TS. Med det synet han har på det, så skjønte jeg ikke hvorfor han lagde en tråd her med det temaet- hvorfor ikke bare knulle rundt og kose seg istedenfor å tro han kan få i pose og sekk. Hva skal han inn i et forhold å gjøre? Forstår ikke. Kristendommen har mye av skylden at samfunnet er blitt monogamt. Man skal kun elske sin partner og man skal gifte seg med personen. Hvem er det som har bestemt at det ikke er sosialt akseptert å ha flere partnere? Jeg trur ikke mennesker er født monogamt, men samfunnet/troen har formet det frem. De som lever poly har forstått menneskets natur bedre enn folk for 2000 år siden
visp Skrevet 30. mars 2018 #16 Skrevet 30. mars 2018 7 minutter siden, Pillow of Dragon skrev: Kristendommen har mye av skylden at samfunnet er blitt monogamt. Man skal kun elske sin partner og man skal gifte seg med personen. Hvem er det som har bestemt at det ikke er sosialt akseptert å ha flere partnere? Jeg trur ikke mennesker er født monogamt, men samfunnet/troen har formet det frem. De som lever poly har forstått menneskets natur bedre enn folk for 2000 år siden Det var vel stort sett økonomiske grunner- to familier økte rikdommen eller fikk annet utbytte av det. Den tiden er forbi idag og de fleste går inn i forhold grunnet kjærlighet. Det er ingen som må gifte seg lengre; barn utenfor ekteskap er ikke lengre tragedie i vår del av verden. Det er jo sosialt akseptert å ha flere partnere? Om begge er innstilt på det? Null problem, hvorfor skulle folk bry seg det om det ikke går utover noen? Men... det du starter tråden med er en setning om at du er lei av alle som sier at partneren er utro om de sexter eller ser på det motsatte kjønn og der har du jo problemet ditt: i de forholdene er det kun den ene som vil velte seg i mulighetene; ikke begge to. Det kan da ikke være så vanskelig å finne en som er ute etter et åpent forhold; her på kg florerer det jo med de (virker det som noen ganger). Men man må vite hvem man deler seng med- om den personen er inneforstått med at forholdet er åpent. Selv har jeg ingen i min omgangskrets som ville tenkt tanken engang; om å dele partneren med en annen. Personlig lever jeg heller alene enn å måtte dele en mann med en annen kvinne (tanken har aldri slått meg en gang). Og i de forholdene jeg har vært i har de største sjalusi-reaksjonene kommet fra mannen så regner med at det er et tegn på at deling er uaktuelt. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #17 Skrevet 30. mars 2018 16 timer siden, Neinøff skrev: Jo, vi er skapt for å leve monogamt Nei, det er vi ikke. Da hadde ikke utroskap eksistert, kvinner hadde kun fått barn med en partner, man hadde ikke tatt en ny partner etter den gamle forsvant. Å si at mennesket er skapt monogamt er hinsides all virkelighet. Anonymkode: 88792...937 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #18 Skrevet 30. mars 2018 Jeg er mest lei av folk som mener alle burde være på samme måte og at det ene er mer normalt/naturlig enn det andre, enten de preker om at alle burde holde seg monogame eller at alle burde leve ut sin dyriske natur og pule rundt som kaniner. Eller at alle burde leve i åpne forhold. Folk blir lykkeligere og bedre samfunnsborgere dersom de får leve på sin måte, så la nå folk få velge selv om de vil leve monogamt, serie-monogamt, polygamt, i åpent forhold, kun ha løse seksuelle forhold (pule rundt uten å binde seg) eller som singel uten noen forhold. Så lenge de involverte er voksne, samtykkende og ikke tvinger seg eller preferansene på andre, så er det vel ikke noe problem at de velger andre partnerkonstellasjoner? Anonymkode: c18e9...369 2
FactsOverFeelings Skrevet 30. mars 2018 #19 Skrevet 30. mars 2018 Jeg er vel en litt sånn rar type der, jeg lener nok mer mot monogami, men ser hvor poengløst dette er i disse dager. Alle er jo utro uansett, så jeg holder meg til korte flørter, eller FWB.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #20 Skrevet 30. mars 2018 Hvis vi var skapt til å ligge med den ene og den andre så ville det ikke vært kjønnssykdommer og kreft. De som ligger rundt sprer jo dette. Så verdt er ikke sexen at jeg vil ha andres sykdommer. Så her er det full sølibat på 4.året. Det er helt topp. Anonymkode: 1be33...099
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå