Gå til innhold

Holdbarhet grillet kylling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kjøleskap skal ikke stå i rom med under 16 grader, da svinger temperaturen veldig og fryseren holder en høyere temperatur enn anbefalt.

Anonymkode: c6bbf...9a7

Dette er tullete. De fleste kjøkken i boliger i dag er i kombinasjon med en åpen stue kjøkkenløsning. Anbefalt inne temperatur i oppholdsrom fra fhi.no er 20 - 22 grader C. 

Blir temperaturen ned mot 12 grader er de fleste nyere kjøleskap laget slik at de slutter å virke, faktisk, noe som står i veilederen til kjøleskapene. 

Og skjeggkre trives når det er varmere enn 22 grader så de som vil ^dyrke^ dem bør tenke seg om. 

Og til kyllingen til ts, jeg hadde ikke spist den. 

Anonymkode: ff2bf...a90

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kyllingene kastes.

Kom på at en av min mors venninner er kokk så spurte henne og hun sa kaste. Så da blir det noe annet til lunsj i dag :)

TS

Anonymkode: 5e6ef...18c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tullete. De fleste kjøkken i boliger i dag er i kombinasjon med en åpen stue kjøkkenløsning. Anbefalt inne temperatur i oppholdsrom fra fhi.no er 20 - 22 grader C. 

Blir temperaturen ned mot 12 grader er de fleste nyere kjøleskap laget slik at de slutter å virke, faktisk, noe som står i veilederen til kjøleskapene. 

Og skjeggkre trives når det er varmere enn 22 grader så de som vil ^dyrke^ dem bør tenke seg om. 

Og til kyllingen til ts, jeg hadde ikke spist den. 

Anonymkode: ff2bf...a90

Hva i det du skriver her er det som motsier innlegget du sa var så tullete? 

Anonymkode: a5f23...bb6

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kyllingene kastes.

Kom på at en av min mors venninner er kokk så spurte henne og hun sa kaste. Så da blir det noe annet til lunsj i dag :)

TS

Anonymkode: 5e6ef...18c

Vondt å kaste god mat...men med kylling er det muligens tryggest.  ☺

Jeg hadde brukt de om det var kun til meg. Men man sjanser ikke på å gjøre andre dårlige.

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
Skrevet (endret)

Reglene for resturanter er 2 timer i romtemperatur for kylling. Men de har en ganske grei sikkerhetsmargin, men jeg ville ikke hatt det lengre enn 4-5 timer, MAKS i romtemp.

Ja, når du steker og tilbereder kyllingen så dreper du bakteriene, samme gjør magesyren din, vell de aller fleste ihvertfall. Men det er ikke selve bakteriene du blir dårlig av, men avfall stoffene de produsere. Disse blir ikke destruert av varme, magesyre etc.

Endret av Apocrisiary
  • Liker 1
Skrevet

Går nok helt fint, ta vare på beina og lag en deilig nuddel/kjøttsuppe dagen derpå.

Anonymkode: 5d3f6...081

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...