Gå til innhold

Hva synes du om likekjønnet foreldre? Bør homofile og lesbiske få adoptere? Surrogati?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine meninger? Hvordan blir oppveksten til et barn med to mammaer eller to pappaer? 

Bør de virkelig få adoptere? Er det bedre med surrogatmor? 

Anonymkode: e6c9e...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ikke diskutere dette en gang.

Oppveksten til barn blir selvfølgelig ikke noe annerledes om ungen har 1 mamma og 1 pappa, 1 mamma, 1 pappa, 2 mammaer eller 2 pappaer. Eller 2 mammaer og 1 pappa omså. Det som faktisk påvirker oppveksten er alt annet enn antall foreldre og deres kjønn.

Synes de som ønsker å adoptere, skal få adoptere -Om de er alene om omsorgen eller om de har parter (uansett kjønn). For de som ønsker surrogatmor og finner en løsning på dette, flott!

Skjønner ikke at dette en gang er et tema. Det er like absurd som å bestemme hvem som skal få gifte seg og ikke. For ikke å snakke om å blande inn religion eller hudfarge. Tattovert hud eller forskjellig klesmerker.

Alt skal være så forbanna trangsynt og vanskelig. Gleder meg til neste generasjon kommer til makta og Norge slutter å være så himla gammeldags.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Får homofile gifte seg i kirka da? Er dere ikke redd for økt mobbing?

Skrevet

UPROBLEMATISK!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sphynx skrev:

Man trenger ikke diskutere dette en gang.

Oppveksten til barn blir selvfølgelig ikke noe annerledes om ungen har 1 mamma og 1 pappa, 1 mamma, 1 pappa, 2 mammaer eller 2 pappaer. Eller 2 mammaer og 1 pappa omså. Det som faktisk påvirker oppveksten er alt annet enn antall foreldre og deres kjønn.

Synes de som ønsker å adoptere, skal få adoptere -Om de er alene om omsorgen eller om de har parter (uansett kjønn). For de som ønsker surrogatmor og finner en løsning på dette, flott!

Skjønner ikke at dette en gang er et tema. Det er like absurd som å bestemme hvem som skal få gifte seg og ikke. For ikke å snakke om å blande inn religion eller hudfarge. Tattovert hud eller forskjellig klesmerker.

Alt skal være så forbanna trangsynt og vanskelig. Gleder meg til neste generasjon kommer til makta og Norge slutter å være så himla gammeldags.

Eh.. ?

Jeg skal love deg at min oppvekst med en mor og en fraværende far ikke var lik dems med som hadde far og mor.

At folk skal påstå at det å ha to fedre eller to mødre ikke er annerledes enn en far og en mor er jo galskap. 

Det KAN være like bra, og til og med bedre da alle foreldre uansett kjønn er firskjellige. Men faen ikke kom å si at det er det samme!

Ungene måsom oftest face omverdenens reaksjoner på det også, noe som kan være like belastende som å ha en kriminell foreldre, en rusmisbrukerne foreldre osv osv.

Det finnes nok av barn som trenger et trygt og godt hjem, trygge og gode foreldre ( uansett kjønn) og jeg synes at disse barnas livsrett burde gå fremfor det å gi rett til  å skape barn i homofile og lesbiske forhold.

Anonymkode: a3347...4d3

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dine meninger? Hvordan blir oppveksten til et barn med to mammaer eller to pappaer? 

Bør de virkelig få adoptere? Er det bedre med surrogatmor? 

Jeg synes det er helt ok med likekjønnede foreldre. Oppveksten til barna er vel nokså lik andres oppvekst. 

Homofile har mulighet til å adoptere. Det har de hatt en stund. Lesbiske par har rett på assistert befruktning. 

Surrogati burde vel bli lovlig i en gang i fremtiden. 

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det får de lov til. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sterkt i mot å utnytte fattige kvinner i den 3. verden for surrogati. Jeg synes det er en helt grusom business som bør forbys.

Anonymkode: 50da0...a01

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh.. ?

Jeg skal love deg at min oppvekst med en mor og en fraværende far ikke var lik dems med som hadde far og mor.

Det er sant, jeg ser poenget ditt. Men da var problemet at en foreldre var fraværende. Og ikke at begge feks var kvinner. Da var det et savn fra deg at en forelder ikke var der lengere. 

Det hadde vært annerledes om feks 1 dame velger å adoptere alene og det aldri har vært en forelder nummer 2 inni bildet. Har man hatt to fra starten, uansett kjønn, så vil barnet mest sansynlig savne forelder nummer 2 osv. Men da er det noe annet som påvirker oppveksten -og det er ''fraværende forelder''.

En fraværende forelder (uansett kjønn og legning) er selvfølgelig noe som absolutt påvirker barnets oppvekst. Stemødre og stefedre med sin familie påvirker også oppveksten.

At folk skal påstå at det å ha to fedre eller to mødre ikke er annerledes enn en far og en mor er jo galskap. 

Det KAN være like bra, og til og med bedre da alle foreldre uansett kjønn er firskjellige. Men faen ikke kom å si at det er det samme!

Ok, så du sier at det KAN være det samme, men at det ikke er det? Jeg forstår ikke hvordan noen kan ha begymring for om barnet har en bra oppvekst om foreldrene feks er homofil. 2 mammaer eller 2 pappaer? Jeg hadde gladlig tatt 2 mammer eller 2 pappaer som var glade i hverandre -og i meg,  enn å ha skilte foreldre.

Ungene måsom oftest face omverdenens reaksjoner på det også, noe som kan være like belastende som å ha en kriminell foreldre, en rusmisbrukerne foreldre osv osv.

Å face verden med 2 foreldre, med 1 forelder eller med homofile foreldre er ikke like belastende som å ha kriminelle foreldre eller rusmisbrukere som foreldre. Skjerpings.
Hvis vi skal snakke om hvordan feks barnet med 2 homofile foreldre har det på skolen og hvordan andre barn reagerer på dette, så må vi gå litt inn i oss selv. Barn er ikke homofobe, fordomsfulle eller rasistiske -de tar holdninger fra sine foreldre. Og heldighvis er homofili ikke noe som blir sett ned på i 2018. Så da vil forhåpentlighvis ikke disse barna, som kanskje kan mobbe dette barnet med homofile foreldre, gjøre dette, da foreldrene til disse barna har lært de at 2 kvinner eller 2 menn er like vanlig som 1 kvinne og 1 mann.

Det finnes nok av barn som trenger et trygt og godt hjem, trygge og gode foreldre ( uansett kjønn) og jeg synes at disse barnas livsrett burde gå fremfor det å gi rett til  å skape barn i homofile og lesbiske forhold.

Kjempefin tankegang. At alle barn som trenger trygge hjem skal få det. Uansett om det er til likekjønnede foreldre. Men så er det de som faktisk ønsker sine egne barn -med surrogat. Og det skal ikke skues ned på. Adopsjon er etter min mening litt for vanskelig, det er en dyr og lang prosess -og hadde dette vært enklere, kunne flere tilbudt adopsjon. Jeg skulle feks gjerne adoptert istedenfor å få ''egne barn''.

Anonymkode: a3347...4d3

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et barn med likekjønnede foreldre opplever forhåpentlighvis ikke noe mer mobbing grunnet det. Det er ofte helt andre ting man eventuelt blir mobbet for. Og hvis vi faktisk skal ta tak i en ting her -SÅ ER DET BARN SOM MOBBER!!! IKKE Å SKÅNE BARN SÅ DE IKKE BLIR MOBBET!!!!!!

Gjest PeleWasShite
Skrevet

Jeg syns homofile menn i registrerte parforhold skal få lov til å adoptere, fordi det er som regel snakk om stabile forhold med stabile mennesker hvor man er glade i begge kjønn. Men jeg syns ikke lesbiske par skal få lov til å adoptere, da lesbiske parforhold er veldig ustabile og preget av vold. Lesber er typisk heller ikke noe glade i gutter, så for en gutt å vokse opp med to mødre kan være katastrofalt. Single mennesker bør ikke få adoptere uansett legning, ettersom barn trenger to foreldre. 

AnonymBruker
Skrevet

Nja, det er mye som går. Men naturen har nå skapt oss slik at vi har en mor og en far ;) 

føler det ligger noe biologisk i dette, men nå vokser jo barn opp med alenemødre osv og. Så er sikkert ikke noe problem.

Anonymkode: 8f26e...5d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, PeleWasShite said:

Jeg syns homofile menn i registrerte parforhold skal få lov til å adoptere, fordi det er som regel snakk om stabile forhold med stabile mennesker hvor man er glade i begge kjønn. Men jeg syns ikke lesbiske par skal få lov til å adoptere, da lesbiske parforhold er veldig ustabile og preget av vold. Lesber er typisk heller ikke noe glade i gutter, så for en gutt å vokse opp med to mødre kan være katastrofalt. Single mennesker bør ikke få adoptere uansett legning, ettersom barn trenger to foreldre. 

OMG!!!

Anonymkode: 4e035...e51

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, PeleWasShite skrev:

Det er sjelden innlegg gjør meg målløs. Men dette gjør meg faktisk helt og totalt målløs.

Dette er skivebom, noe til de grader. 

• Liker 7
Skrevet
50 minutter siden, PeleWasShite skrev:

Du har misforstått en hel del. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Berentsens skrev:

Hun har fullstendig rett i at lesber stort sett er voldelige og slemme.

Anonymkode: 4f039...632

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun har fullstendig rett i at lesber stort sett er voldelige og slemme.

Anonymkode: 4f039...632

Tøys! Det var forøvrig en mann som skrev det. Ikke en "hun".

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du stiller flere ulike spørsmål på en gang. Homofile som foreldre er ett spørsmål, og surrogati er et annet. Det er ikke seksuell legning som avgjør om man er egnet som omsorgsperson og forelder, så for meg er det uproblematisk at homofile er foreldre.

Surrogati, derimot, har jeg delte meninger om, og synes det er etisk problematisk. 

Anonymkode: 1a946...d21

• Liker 5
Gjest PeleWasShite
Skrevet
54 minutter siden, FjellFrua skrev:

Dette er skivebom, noe til de grader. 

Hvorfor det?

13 minutter siden, Berentsens skrev:

Hva da?

Gjest PeleWasShite
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OMG!!!

:takke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...