Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen produkter som er ekstra billige på Strawberrynet? Tenkte jeg skulle prøve ut denne nettbutikken, og trener tips! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper alltid mascara fra SN. Hvilket merke varierer litt.

Skrevet

Som regel ting og tang til under tohundrelappen :)

Skrevet

Har bare handlet der to ganger, men er utrolig fornøyd med servicen! :) Hittil har jeg kun bestilt Dior leppestift og lipgloss...

Er usikker på hva som egentlig skjer om jeg bestiller for over kr. 200.-, så jeg har ikke turt å bestille dyre greier enda ihvertfall...! :wink:

Skrevet
Er usikker på hva som egentlig skjer om jeg bestiller for over kr. 200.-' date= så jeg har ikke turt å bestille dyre greier enda ihvertfall...! :wink:

Da må du betale toll. Jeg måtte det, tror det var rundt 85 kr for det jeg hadde kjøpt til ca 450 kr. Husker ikke helt.... Ble likevel billigere enn i butikken i Norge!

Skrevet

Jaja, må man betale toll så refunderer strawberrynet alle utgifter.

Jeg kjøper det meste jeg trenger av sminke, hudpleie og parfyme på strawberrynet, det er billig og servicen er topp. Følger du med på månedens tilbud kan du gjøre et skikkelig kupp, det meste der er 50% avslag eller mer.

Skrevet

Ja, jeg vet at jeg må betale toll om de ikke skriver ned verdien...! :wink: Jeg innbilte meg bare at det ble veldig mye i toll??!! :klø: Eller er det rett og slett 25% av kjøpesum??

Skrevet

I tillegg til tollen må du betale et gebyr til posten som jeg tror er 70-80 kr.

Skrevet

Så det vil si at dersom man får refundert tollen så lønner det seg., men ellers blir det ikke så billig, eller??? :klø: :wink: Gambling?

Skrevet

Har du handlet for mellom 200 og 1000 kr betaler du ikke toll, men 25%mva.

Dersom du fortoller selv betaler du kr 62 i gebyr til Posten, ønsker du at Posten skal fortolle for deg tar de ca 150.

Det er enkelt og greit og fortolle selv - registrer deg på www.toll.no så får du passord i posten.

Kvinneguiden tjener noen kroner hvis du bruker link herfra forumet når du skal handle - du betaler ikke noe ekstra for det.

Skrevet

Da har de satt ned gebyret for å fortolle, det var høyere før.

Her kan du lese mer om refundering av utlegg hvis du blir stoppet i tollen.

Skrevet
De tar ikke 150 :)

Rundt 80 kr, jeg betalte igår :)

Dette fant jeg på www.posten.no :

Priser Fortolling private - 01.01.2005

Kr 155,- i fortollingspris per oppdrag når Posten fortoller for deg.

Kr 72,- for ekspedisjon per oppdrag når du fortoller selv.

Kr 72,- for forenklet tollbehandling per oppdrag.

Gjelder sendinger med tollpliktig innhold.

Fortolling er ikke merverdiavgiftspliktig.

Skrevet

Dette fant jeg på www.posten.no :

Da må det være forenklet tollbehandling på strawberrynet-pakker, for jeg betalte 72 kroner. Da lønner det seg med andre ord ikke å fortolle selv.

Skrevet

Hm, det var da merksnodig. Jeg betalte likevel ikke mere.

Noen som kan forklare reglene litt nærmere ?

Skrevet

Huff, nå har vi tatt over tråden litt her ;)

Derfor kommer jeg med en anbefaling på et helt tøysefantastisk magisk produkt som du kan bestillle på strawberrynet - hold deg fast :

Dermalogica Ultracalming Cleanser!!! Tada!!! Slipper toll gjør du også :)

Ok, det er ikke magisk...men deilig og bra! :bukke:

Skrevet

Forenklet tollbehandling på 72,- gjelder for pakker til privatpersoner med verdi fra over 200 til 1000 kr.

Tollavgiften på 150,- gjelder for alt annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...