Gå til innhold

Hvor ofte går dere med høye hæler/motesko?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker sko, og spesielt høye hæler og spisse boots. Det er chic, og hever antrekket. Dessverre så er ikke føttene mine enige. Jeg har ganske brede føtter, og får vondt etter en time på beina med sånne sko. Til og med lekre dressko med en rundere form blir for smalt for meg. Jeg piner meg gjennom det, for de eneste skotypene som er behagelige for meg er sneakers og sånne konete Ecco-sko eller Birkenstocks, og det er ikke akkurat fashion.

Andre som har samme problemet? Hvordan balanserer dere komfort vs estetikk? Er det greit å bruke sneakers til et finere antrekk?

Anonymkode: f04ee...46c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg elsker fine sneakers, og synes svaret på det siste spørsmålet ditt er JA! selv har jeg mange flere typer sneakers enn pensko/høyhælte sko. synes det er veldig fint til skjørt og sommerkjoler til hverdags, eller på byen hvis det passer dårlig å bruke finere sko. men må innrømme at jeg har begynt å elske finere høyhælte sko det siste halvåret, gleder meg til det er finere vær og jeg kan bruke pensko til fest uten å måtte fryse utendørs, og høyhælte støvletter av og til i hverdagen. jeg går for de med medium høy men tykk hæl, synes de er mer behagelig å gå i. dropper sko som er veldig åpne hvis jeg skal gå mye, da får jeg bare vondt i føttene (sånne med åpen tå og to "bånd" som ligger i kryss over foten). oookei, det ble et langt svar, jeg har bare kikka veldig mye på sko på zalando de siste dagene. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker sko, og spesielt høye hæler og spisse boots. Det er chic, og hever antrekket. Dessverre så er ikke føttene mine enige. Jeg har ganske brede føtter, og får vondt etter en time på beina med sånne sko. Til og med lekre dressko med en rundere form blir for smalt for meg. Jeg piner meg gjennom det, for de eneste skotypene som er behagelige for meg er sneakers og sånne konete Ecco-sko eller Birkenstocks, og det er ikke akkurat fashion.

Andre som har samme problemet? Hvordan balanserer dere komfort vs estetikk? Er det greit å bruke sneakers til et finere antrekk?

Få deg et liv😂noe så meningsløst å være opptatt av sko og klær, alle som jobber med visuelle saker er lite resursterke :) 

Anonymkode: c1c5a...26d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva motesko er, men bruker hæler ved spesielle anledninger. Jeg gidder ikke å bli hemmet av hæler i hverdagen og gidder ihvertfall ikke ødelagte føtter. 

Anonymkode: 1be25...df4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gradvis gått over til barfotsko de siste årene, og eier nå et par moderate pumps som brukes ved virkelig spesielle anledninger (liker ballerinasko ellers til penere antrekk). Hælene er på noen timer kanskje 2-3 ganger i året.

Etter at jeg byttet sko-livsstil, kan jeg ikke begripe hvorfor jeg noensinne brukte de helseskadelige greiene. Alle ubehag i rygg og hofter er vekk, og føttene mine får den behandlingen de fortjener.

Ungene mine har kun gått med barfotsko i sitt liv (eldste er 6 nå). Demping og hæler og tjukke stive såler ødelegger for den naturlige utviklingen av føttene, og legger opp til smerter og problemer på sikt for ALLE. 

Anonymkode: ee25d...7e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få deg et liv😂noe så meningsløst å være opptatt av sko og klær, alle som jobber med visuelle saker er lite resursterke :) 

Anonymkode: c1c5a...26d

Jøss! "Få deg et liv?". Jeg har et helt fint liv, en god jobb, meningsfylte interesser, og gode verdier. Du høres derimot ut som en fordomsfull bimbo med rettskrivingsproblemer. "Alle som jobber med visuelle saker", hva betyr det? Jeg er advokat, og jobber ikke innenfor mote, men jeg er moteinteressert og skriver på et underforum som heter "klær, sko og mote" for å få råd om nettopp det. 

Men det sier jo en del om deg at du bruker tiden din på å gå inn på et moteforum for å legge igjen et surt oppgulp om hvor idiotisk mote er. "Få deg et liv". 

• Liker 16
Skrevet (endret)

Bruker ikke så ofte høye hæler, men liker å fine sko som matcher antrekket. Jeg har lagt min elsk på ballerinasko i alle mulige farger, de står gjerne godt til kjolene mine. :)

Jeg har svært brede føtter og kjøper inn sko primært fra UK, de de har både egne butikker og avdelinger for oss med brede føtter. Anbefaler f.eks Evans, Marks & Spencer, Yours Clothing, Dorothy Perkins, Next og New Look. Evans synes jeg dog er desidert best, de har mye fint (ja, de sender til Norge). De har også mange gode høyhælte sko (joda, har noen av dem også). ;)

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Skjer en gang hvert tredje-femte år at jeg går i høyhælte sko, og da angrer jeg alltid etter 150 meter. Så det blir stort sett sittende anledninger.

Gjør så vondt i føttene og leggene at jeg skjønner ikke hvordan noen klarer det hver dag! For noen år siden prøvde jeg å øve meg og bli vant til det og gikk med det hver dag i en uke hjemme, men fikk så mye verk i bena og fotsålene at jeg ikke fikk sove om nettene da!

Er det øvingssak eller fotanatomien til de forskjellige som gjør at noen klarer det, og noen bare ikke klarer det?

Anonymkode: ca806...77e

AnonymBruker
Skrevet

Og ja, går i plaine sorte eller hvite sneakers , eller flate sandaler til kjole og finere antrekk som dressbukser , tights osv.

Anonymkode: ca806...77e

Skrevet

Føler meg litt klossete i høye hæler så det skjer stort sett ved spesielle anledninger. Men jeg synes det er dritlekkert og synes det er skammelig at mine fine par ikke blir oftere brukt. 

Skrevet

Elsker sko og har sikkert rundt 150 par - de fleste høyhælte. Går på hæler nesten hver dag, varierende høyde, men bruker også mye sneakers. Synes mange sneakers passer til både kjoler og skjørt så det kombinerer jeg ofte. Jeg kan gjøre "alt" på hæler og får sjeldent vondt i beina. 

Spisse sko liker jeg ikke. Har du prøvd "wide fit" sko? Kanskje de passer bedre?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også litt brede føtter, så ikke så lett å få tak i fine sko. Det finnes flere sko på nett for dem som har brede føtter, men det er litt mer stress når en skal prøve osv.

Prøvde en gang å kjøpe 10 cm hæler, men følte meg mer som en skyskraper i full storm enn særlig elegant så det ble litt for mye for meg.

Det blir ikke særlig ofte at jeg går med det. Kan tenke at jeg har lyst til å gå med det noen ganger, men jeg hater å være ukomfortabel eller føle at jeg ikke kan gå overalt. Så det blir mest til spesielle anledninger.

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd Softwalk? Reker? 

Anonymkode: 4aac2...acc

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd Softwalk? Reker? 

Nydelige sko. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd Softwalk? Reker? 

Kan ikke akkurat kalle dem motesko. Mye av det er ganske kjerring også.

Anonymkode: 459d4...9f9

• Liker 1
Skrevet

Går med hæler hver dag, men kjøper gode merker. Mine favoritter er Gabor og Softwalk. Klart, det er mye kjedelige sko fra de merkene, men finner alltid noe jeg liker. Til syvende og sist er det viktigste med skoene at de ikke gjør vondt å bruke. Har også en ryggskade som jeg må ta hensyn til.

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går med hel hver enda dag, null problemer.

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gradvis gått over til barfotsko de siste årene, og eier nå et par moderate pumps som brukes ved virkelig spesielle anledninger (liker ballerinasko ellers til penere antrekk). Hælene er på noen timer kanskje 2-3 ganger i året.

Etter at jeg byttet sko-livsstil, kan jeg ikke begripe hvorfor jeg noensinne brukte de helseskadelige greiene. Alle ubehag i rygg og hofter er vekk, og føttene mine får den behandlingen de fortjener.

Ungene mine har kun gått med barfotsko i sitt liv (eldste er 6 nå). Demping og hæler og tjukke stive såler ødelegger for den naturlige utviklingen av føttene, og legger opp til smerter og problemer på sikt for ALLE. 

Anonymkode: ee25d...7e2

Nå går jeg sokkeløs og barbeint på fritiden (jeg er hun gærningen som og henter posten midtvinters uten sko på) 

Men går likevel med hæl på butikken, jobb osv. Ja, det er mye dritt sko å få kjøpt men ryggen min er god, hoftene og, og det er vel fordet jeg kjøper kvalitet fremfor kvantitet.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke poenget med høye hæler. De er også umulige å løpe i og jeg liker ikke tanken på at jeg vil ha problemer med å komme meg unna om jeg må løpe.

Anonymkode: ffc8d...004

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Går aldri med høye hæler, motesko vet jeg ikke hva er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...