AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Hei! Jeg trenger litt hjelp til en oppgave. Jeg skal oppgi eksempler for hvorfor det er viktig at helsefagarbeidere har kunnskap og forståelse om forskjellige religioner og livssyn. Noen som har noen gode? Anonymkode: 7692f...32b
Agatha Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Fordi dette går på hva et hvert menneske vil oppleve som privat og/eller krenkende. F.eks må helsefagarbeidere ta hensyn til hvordan måltider skal tilberedes og serveres. Muslimer spiser ikke svin, jøder har egne matregler. Et annet eksempel er hvordan syn forskjellige religioner har på hvordan kroppen blir behandlet i forskjellige situasjoner. F.eks at det er viktig for muslimske kvinner at håret er dekt til og at man skal behandles av samme kjønn under stell. Dette er bare noen eksempler finnes veldig mange vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 Er en del av helhetlig pleie. Går på kropp og sinn. Helhetlig omsorg gir følelsen av å bli tatt vare på. Søk på NDLA.no Derstår det meste om emnet. Anonymkode: 22355...27d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå