AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Jeg skal spise kinesisk takeaway i kveld. Er vegetarianer, så skal bestille uten kjøtt. Jeg blir heller ikke å spise risen som følger med. Så egentlig lurer jeg bare på hvor mange kalorier dere tror det er i en stor porsjon grønnsaker med sursøt saus (som er veldig oljete). Grønnsakene gir jo nesten ingen kalorier, det vet jeg. Men når de ligger og flyter i et oljelake av en saus, så blir det vel litt? Anonymkode: a422c...0fa
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Husk på at det ofte er sukker i sausene også. Hvorfor ikke ris? Det er vel bedre for kroppen å spise litt ris og heller litt mindre saus? Anonymkode: 4044b...fae
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Husk på at det ofte er sukker i sausene også. Hvorfor ikke ris? Det er vel bedre for kroppen å spise litt ris og heller litt mindre saus? Anonymkode: 4044b...fae Jeg tar av grønnsakene og legger dem på en tallerken, så mesteparten av sausen blir liggende igjen i boksen uansett. Det er bare sausen som da er igjen på grønnsakene jeg blir å spise. Grunnen til at jeg ikke spiser ris, er at jeg prøver å gjøre måltidet så kalorifattig som mulig. Og hvis jeg først begynner på risen, blir jeg nok å spise den opp. Har problemer med å holde meg til «litt». Tingen er at jeg allerede har unnet meg en stor middag, og fikk først etter det vite at det blir kinamat i kveld. Så jeg vil gjerne være med på kosen, uten at det skal gå alt for mye over kaloribudsjettet mitt Anonymkode: a422c...0fa
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 Det er lurt men husk at du trenger proteiner eller karbo for å bli mett. Anonymkode: 4044b...fae
pepsimaxtakk Skrevet 23. mars 2018 #5 Skrevet 23. mars 2018 En dag hvor du skeier ut litt ekstra har ingenting å si. Kos deg med maten du, og ta en pause fra kaloriregning 2
T-Rex Skrevet 23. mars 2018 #6 Skrevet 23. mars 2018 Her er en oppskrift, så kan du regne ut selv, om du er veldig ivrig. Det er nesten ikke fett i sausen, så det er i hovedsak sukker og maisstivelse som gir kalorier. Noen oppskrifter bruker også littegrann sesamolje, men det er så lite at det ikke monner særlig kalorimessig. https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/wok-med-kylling-og-sursot-saus/ 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #7 Skrevet 23. mars 2018 3 minutter siden, T-Rex skrev: Her er en oppskrift, så kan du regne ut selv, om du er veldig ivrig. Det er nesten ikke fett i sausen, så det er i hovedsak sukker og maisstivelse som gir kalorier. Noen oppskrifter bruker også littegrann sesamolje, men det er så lite at det ikke monner særlig kalorimessig. https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/wok-med-kylling-og-sursot-saus/ Tusen takk! Skal se hva jeg finner ut av. Jeg vet at jeg vil bli veldig urolig om jeg ikke vet hvor mye jeg har fått i meg, så da velger jeg heller å bruke litt ekstra tid på et regnestykke enn å føle på den uroen. Det er ikke så lett for alle å «ta en pause fra kaloriregning», selv om jeg skjønner at det ville vært et sunnere alternativ. Men jeg må bare gjøre ting på min måte 😊 Anonymkode: a422c...0fa
Pringle Skrevet 23. mars 2018 #8 Skrevet 23. mars 2018 Sånn som du beskriver det, høres måltidet motbydelig ut (oljete, flyter i et oljelake av en saus), og det høres ut som du egentlig ikke har lyst på (ikke spise risen, ikke spise kjøttet). Sikker på at det ikke hadde vært bedre å stå over?
pepsimaxtakk Skrevet 23. mars 2018 #9 Skrevet 23. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Skal se hva jeg finner ut av. Jeg vet at jeg vil bli veldig urolig om jeg ikke vet hvor mye jeg har fått i meg, så da velger jeg heller å bruke litt ekstra tid på et regnestykke enn å føle på den uroen. Det er ikke så lett for alle å «ta en pause fra kaloriregning», selv om jeg skjønner at det ville vært et sunnere alternativ. Men jeg må bare gjøre ting på min måte 😊 Anonymkode: a422c...0fa Skjønner godt at det ikke er lett, men prøv å snu før det er for sent.. Jeg unner deg ikke et liv med sf
penny_ Skrevet 23. mars 2018 #10 Skrevet 23. mars 2018 Skal du kjøpe kinamat kun for å spise grønnsaker med saus? Da kan du like gjerne lage det hjemme og ha full kontroll.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #11 Skrevet 23. mars 2018 Akkurat nå, penny_ skrev: Skal du kjøpe kinamat kun for å spise grønnsaker med saus? Da kan du like gjerne lage det hjemme og ha full kontroll. Jeg ville jo ja foretrukket det, men familien min skal bestille og de har blitt såpass mistenkelige på enkelte matvaner jeg har (som forresten ikke er ekstreme på noen som helst måte, bare litt «annerledes»), at hvis jeg nå sier at jeg heller skal lage selv, så vil de stusse på det og få enda en bekreftelse på at «noe er rart med henne». Gidder ikke det 😂 Anonymkode: a422c...0fa
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #12 Skrevet 23. mars 2018 11 minutter siden, pepsimaxtakk skrev: Skjønner godt at det ikke er lett, men prøv å snu før det er for sent.. Jeg unner deg ikke et liv med sf Jeg skal ikke la det gå så langt! Men takk for omtanken😊 Anonymkode: a422c...0fa 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #13 Skrevet 24. mars 2018 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville jo ja foretrukket det, men familien min skal bestille og de har blitt såpass mistenkelige på enkelte matvaner jeg har (som forresten ikke er ekstreme på noen som helst måte, bare litt «annerledes»), at hvis jeg nå sier at jeg heller skal lage selv, så vil de stusse på det og få enda en bekreftelse på at «noe er rart med henne». Gidder ikke det 😂 Anonymkode: a422c...0fa og det gjør de ikke hvis du ikke spiser risen og nærmest tørker av saus fra grønnsakene før du spiser dem? Anonymkode: d6178...1c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå