Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er nå 21 dpo, og har ingen tegn til mens... men har heller ikke positiv test!! hva er sjansene for at jeg faktisk er gravid? 

Anonymkode: e79ab...ad5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vil dele? :(

AnonymBruker
Skrevet

????

AnonymBruker
Skrevet

Kanksje bare mens som er sen? Min har ikke vært her siden i fjor sommer:fnise:

Anonymkode: 87ab5...6c4

AnonymBruker
Skrevet

Da har du ikke hatt eggløsning. 

Anonymkode: c0a1f...3f3

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor tester noen positivt først uker etter ikm da? 😩

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt løk?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt løk?

Unødvendig.

Kommer ikke mensen, har man etter all sannsynlighet ikke hatt eggløsning. Med mindre man er gravid. Anovulariske sykluser forekommer også hos de som har stabil syklus.

Men EL kan også bli forsinket, blir det veldig forsinket dog, vil ikke eggene ha god kvalitet og sannsynligvis ikke bli befruktet.

Anonymkode: 7de26...27e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor tester noen positivt først uker etter ikm da? 😩

Det er pga veldig effektive nyrer som filtrerer hcg tilbake til blodet. Hos disse kvinnene så må hcg nivået bli ganske så høyt før det slår ut på tester. Men dette er ikke vanlig. En blodprøve vil bli positiv hos alle. 

Mest sannsynlig så er det en sen eller ingen eggløsning. 

Anonymkode: 68054...a5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er pga veldig effektive nyrer som filtrerer hcg tilbake til blodet. Hos disse kvinnene så må hcg nivået bli ganske så høyt før det slår ut på tester. Men dette er ikke vanlig. En blodprøve vil bli positiv hos alle. 

Mest sannsynlig så er det en sen eller ingen eggløsning. 

Anonymkode: 68054...a5f

Takk for et godt svar ☺️

Ts

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor sikker er du på at du har eggløsning, da?

Her er noen mulige forklaringer: http://hvordanbligravid.com/ingen-mens-men-negativ-test-hva-skjer/

Anonymkode: 856e1...f55

Fikk en sterk el test, streken var ikke like sterk som kontrollstreken men nesten... dagen etterpå var den nesten helt usynlig...

ts

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke jeg som skreiv du var helt løk forresten, den var faktisk ganske unødvendig 🙈 

ts 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke jeg som skreiv du var helt løk forresten, den var faktisk ganske unødvendig 🙈 

ts 

Du har samme anonymkode gjennom den samme tråden.. Jusy sayin. Men bra du innså at den var unødvendig. Kan desverre ikke komme med innspill på spørsmålet, ville bare si ifra slik at du vet. 

Anonymkode: 65965...411

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en sterk el test, streken var ikke like sterk som kontrollstreken men nesten... dagen etterpå var den nesten helt usynlig...

ts

Da har du nok ikke hatt eggløsning. Nesten positiv test hjelper jo ikke. Når du får så sterke tester, test både ettermiddag og kveld, for å se om du finner EL. Noen ganger kan man få positiv el-test uten at eggløsning skjer også. 

Anonymkode: ad25e...95c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du nok ikke hatt eggløsning. Nesten positiv test hjelper jo ikke. Når du får så sterke tester, test både ettermiddag og kveld, for å se om du finner EL. Noen ganger kan man få positiv el-test uten at eggløsning skjer også. 

Anonymkode: ad25e...95c

Jeg testet ikke dagen før, så jeg har gått ut ifra at testen hadde vært positiv dagen før 😅

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

En slik el test regnes som negativ.

Har du regelmessige sykluser? Lenge siden du sluttet på prevensjon?

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, Ny Bruker skrev:

En slik el test regnes som negativ.

Har du regelmessige sykluser? Lenge siden du sluttet på prevensjon?

Ja, men denne måneden så fikk jeg mens 1/5 uke før tiden. Pleier alltid å ha en syklus på 30-31 dager. Pleier å ha el rundt dag 17. Men jeg fikk mens rundt den tiden jeg egentlig ventet eggløsning. Tok eggløsningstest siste dag jeg blødde, som nesten var positiv. Vet ikke om det var mens eller eggløsningsblødning jeg hadde 🙈 kan jo være jeg faktisk bare begynte på en ny syklus og at jeg fikk el seinere:p herregud så vanskelig det skal være...

AnonymBruker
Skrevet

Lutealfasen er tiden fra eggløsning og fram til menstruasjonen. Selve eggløsningsdagen og første menstruasjonsdag skal ikke regnes med i lutealfasen. «Standard» lutealfaselengde er 12-16 dager, gjennomsnittlig 14 dager, men alt fra 10-18 dager er normalt.

Lengden på lutealfasen bestemmes av levetiden til Det gule legemet, og varierer derfor svært sjelden med mer enn +/- 1 dag hos hver enkelt kvinne. Får man vanligvis menstruasjonen 14 dager etter eggløsningen, kan man altså «variere» med å få den 13 eller 15 dage

El tester er ikke 100% sikkert og: 

Menstruasjon uten eggløsning

Det hender en gang imellom at man får mensen uten at man har hatt eggløsning. For at et egg skal kunne løsne, må det være tilstrekkelig høye nivåer av hormonet østrogen i blodet. Noen ganger er nivåene for lave, og da løsner ikke noe egg, men slimhinnen i livmoren vokser likevel. Når slimhinnen er blitt tilstrekkelig tykk, løsner den til slutt av seg selv. Man får da en blødning som kan være litt lengre enn en vanlig menstruasjon.

Dette skjer med alle og er ikke noe å bekymre seg for. Spesielt vanlig blir det når man kommer opp i 40-årsalderen, da eggløsningene kommer sjeldnere. Menstruasjonsblødninger uten eggløsning er ofte lengre og gjør mindre vondt enn en vanlig mensen.

Anonymkode: 689be...9f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...