Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke forkunnskaper burde en ha når en søker jobb ved nav? 

Har en sosialfaglig utdanning men lurer på hva dere som jobber i nav ville ha satt dere inn i før et eventuelt intervju?

Anonymkode: 89543...fa6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en sosialfaglig utdanning men lurer på hva dere som jobber i nav ville ha satt dere inn i før et eventuelt intervju?

Er det nav sosialtjenesten? Hvorfor vil du jobbe der? :)

Anonymkode: df294...823

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type jobb da? 

Anonymkode: 0ae9d...3a6

AnonymBruker
Skrevet

Er det nav sosialtjenesten? Hvorfor vil du jobbe der? :)

Oppfølgingsavdeling under sosialtjenesten. Jeg synes det virker som en jobb med varierte arbeidsoppgaver og mange ulike utfordringer. Om jeg kan være til hjelp for noen på min vei så er jo det også bonus! 

Hvilken type jobb da? 

Anonymkode: 0ae9d...3a6

Oppfølgingsavd 

AnonymBruker
Skrevet

Vel, vær forberedt på at oppfølging er både slitsomt og hektisk, søknader du må behandle som renner inn. Klienter som ringer og møter opp uten avtale for å snakke med Det, alle nødhjelp og be om mer penger fordi de har brukt det de fikk til husleie på andre ting. Mye interne krav også, mye sykdom og du må ta de andres klienter også.Mange krevende og syke brukere som skriker til deg og kaller deg ting når de ikke får det som de vill. Du må gjerne søke, men vit hva du får til.

Jeg ville ikke anbefalt nav. Dessverre. Skulle tro de jobbet for å få folk ut av arbeidslivet og ikke inn, med tanke på sånn de holder på med egne ansatte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, vær forberedt på at oppfølging er både slitsomt og hektisk, søknader du må behandle som renner inn. Klienter som ringer og møter opp uten avtale for å snakke med Det, alle nødhjelp og be om mer penger fordi de har brukt det de fikk til husleie på andre ting. Mye interne krav også, mye sykdom og du må ta de andres klienter også.Mange krevende og syke brukere som skriker til deg og kaller deg ting når de ikke får det som de vill. Du må gjerne søke, men vit hva du får til.

Jeg ville ikke anbefalt nav. Dessverre. Skulle tro de jobbet for å få folk ut av arbeidslivet og ikke inn, med tanke på sånn de holder på med egne ansatte.

Hva du går* til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt sosionomer, vernepleiere og førskolelærere som saksbehandlere på nav. Finnes sikkert flere yrkesgrupper representert der også. Kravet er vel først og fremst høyere utdannelse. 

Anonymkode: 78822...f37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støttes. Har jobbet i nav og aldri mer. Det kom til et punkt der jeg helt oppriktig var misunnelig på nav-klientene mine. De slapp å forholde seg til alt det du skriver ovenfor og de hadde frihet til å strukturere hverdagen slik de selv ønsket. 

Per i dag er jeg nav klient og mye mer fornøyd enn jeg var før. 

Anonymkode: 6597a...e63

AnonymBruker
Skrevet
På 24.3.2018 den 0.09, AnonymBruker skrev:

På 24.3.2018 den 1.03, AnonymBruker skrev:

Støttes. Har jobbet i nav og aldri mer. Det kom til et punkt der jeg helt oppriktig var misunnelig på nav-klientene mine. De slapp å forholde seg til alt det du skriver ovenfor og de hadde frihet til å strukturere hverdagen slik de selv ønsket. 

Per i dag er jeg nav klient og mye mer fornøyd enn jeg var før. 

Anonymkode: 6597a...e63

Jøsses. All erfaring er bra erfaring?😲

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jøsses. All erfaring er bra erfaring?😲

Hva mener du? Kollegaer av meg har blitt utbrent av å jobbe i nav, vil ikke kalle det en god erfaring eller at jobben er verdt helsen.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Kollegaer av meg har blitt utbrent av å jobbe i nav, vil ikke kalle det en god erfaring eller at jobben er verdt helsen.

Eller vri litt på det. Liker du en hektisk arbeidsdag, og samtidig har gode evner til å håndtere møter med mennesker i en vanskelig situasjon, så kan du godt like jobben.

Anonymkode: 3d188...8b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller vri litt på det. Liker du en hektisk arbeidsdag, og samtidig har gode evner til å håndtere møter med mennesker i en vanskelig situasjon, så kan du godt like jobben.

Anonymkode: 3d188...8b7

Det er ikke snakk om å like vs ikke like jobben, men at enkelte nav kontorer har et umenneskelig høyt arbeidspress, altså omstendighetene rundt arbeidet, ikke selve jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...