m.bee Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Har litt komplisert helse historie som jeg ikke skal gå nærmere inn på. Men trenger råd og forslag til matvarer som kan erstatte karbohydrater på best mulig måte. Jeg elska jogurt, brød, grøt og alt mulig med melk osv. Men det er akkurat slikt jeg ikke skal/kan spise. Kostholdet mitt er nødt å bestå av protein og fett. Noen som kan hjelpe? Kan glutenfri brød være en mulighet?
Hjärtat Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Det finnes utrooolig mye stoff på nettet (og ikke minst bøker) om lavkarbokosthold. Google it. Og noe karbohydrater kan du vel spise? Yoplaityoghurt og yoghurt naturell (som man kan blande med sukrin og smakstilsetninger eller sukkerfri saft for å få smak) inneholder lite karbohydrater. Man kan lage grøt på mandelmel og fløte. Glutenfritt brød er det også mye karbohydrater i, du kan kanskje spise Coops Havreproteinbrød (avhengig av hvor lite karbohydrater du skal ha i deg), eller bake lavkarbobrød selv. Et tips er forresten å fokusere mer på hva du faktisk kan spise, og ikke nødvendigvis alltid finne «identiske» erstatninger til ting du liker godt nå.:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå