Sirah Skrevet 31. mars 2018 #41 Del Skrevet 31. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av dem som kjører sakte... Min komfortfart er 60, så når det er 70 ligger jeg oftest i 60 for da ligger jeg bare ti under. Når det er 80 og oppover prøver jeg å ligge i fartsgrensen, men som regel bittelitt under. Jeg beklager at det er sånn, men jeg har ikke så mange års kjøreerfaring og er ikke helt komfortabel med høye hastigheter. Blir alltid usikker i tunneler, så må alltid denne farten litt i dem. Føler at de er så trange og er redd for å komme borti den lille fortauskanten som pleier å være der, og at jeg da mister kontrollen og kjører i veggen. Er alltid så redd for at noen skal ringe politiet fordi jeg kjører litt sakte, og at jeg også kan vingle litt (i min side av kjørebanen) iblant. Særlig når jeg møter buss og trailer. Er redd for at det er trangt, og svinger oftel litt ut mot grøfta når jeg møter dem. Men er alltid innenfor strekene. Er det sånne smale, svingete "bondeveier" senker jeg alltid farten veldig når jeg møter store kjøretøy. Slipper forbi når jeg kjører på sånne bondeveier, fordi jeg kjører så veldig sakte der. Men har ikke gjort det på vanlige veier. Tenker at det ikke er nødvendig siden jeg ikke kjører SÅ sakte. Dessuten er det flaut å måtte slippe folk forbi... Jeg hater når folk kjører forbi, for da glor de alltid på meg. Særlig de i passasjersetet lener seg fram for å se hvilken tulling jeg er. Så snakker de sikkert stygt om meg jeg hater å kjøre, og gjør det så sjeldent jeg kan. Kan ikke ta kollektiv transport, så må kjøre noen ganger i uka. Det jeg vil si er at jeg ikke kjører så sakte fordi jeg vil, men fordi jeg ikke er komfortabel med høye hastigheter. Håper det kommer seg etterhvert med mer erfaring da. Unnskyld Anonymkode: fe47a...f2e Det er mye mindre flaut å slippe folk forbi enn det er å lage lange køer. Stopp opp, lat som om du leser en tekstmelding og kjør videre Det er helt ok at du er usikker og ikke ønsker å ligge i fartsgrensen, men kjører du under så slipp folk bak deg forbi. De fleste speedometer ligger i tillegg inne med en feilmargin på 7-8-9km/t så om du ligger konsekvent i 60 i 70 sona ligger du i praksis mest sannsynlig i 52-53km/t. Da er du med på å skape store trafikkfarlige situasjoner. Det du bør gjøre er å kjøre mye mer bil enn det du gjør nå. Den eneste måten å bli skikkelig trygg på er ved mengdetrening. Kanskje du kan ta med deg en venninne eller lignende i bilen som kan støtte deg? Kjør også på veier hvor du er kjent og føler deg trygg når du trener. Når det går fint der så utvider du. Før du aner det cruiser du på langtur uten problemer 😎 Lykke til! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #42 Del Skrevet 1. april 2018 Folk gjør så mye rart i trafikken! Er jo ikke rart at man blir irritert. Jeg blri irritert, men gjør jo ikke noe med det. presser ingen, kjører ikke stygt, bare freser litt for meg selv. E18, fine bare veier. Kjører bak en bil, som ligger 10-15under fartsgrensen, samtidig er han opp og ned i fart.. Dette varer i 3-4km, før det kommer ett forbikjøringsfelt, her er det 90. Det kommer ett lite bær av en bil som ligger i 80 fra en sidevei og han legger seg ut i høyre fil. Kjører han forbi? Nei!!! Han ligger ved siden av dette lille bæret hele forbanna veien, helt til enden av forbikjøringsfeltet, der legger han seg foran. Så jeg kom ikke forbi. Og det var irriterende. Jeg la meg ut med blinklys, og lå bak han.. Blinket en gang med lysene, men hjalp ikke. Og når sånne mennesker er på veien, så skjønner jeg at folk blir hissige. Du bryr deg jo ikke om andre bilister, og det virker nesten som om man gjprde det for å irritere\provosere. Anonymkode: 7b1c4...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå