AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Skrev dette egentlig som et svar i et annet innlegg, men med fare for at det ville forsvinne inn i mengden av innlegg så lager jeg det som et eget hovedinnlegg. Det hele med at en del menn aldri får ført sine gener videre er nok litt mer innviklet enn at "det er kvinners feil". Kvinner får som regel, også denne gangen, alltid skylden når det er noe som slår skjevt ut for menn. Det er ikke kvinner i seg som er skyld i at så mange menn aldri får ført sine gener videre, det er heller kvinners frihet som er skyld i det. Det vil si at kvinner, som menn, får barn med den en er tiltrukket av. Vi kan ikke forandre på det. Det mange konkluderer feil med er at kvinner er tiltrukket av penger og høy status. Var det tilfelle ville de fleste kvinner ha falt for John Fredriksen. Det gjør de ikke. Ja, mange kvinner faller for menn med ressurser, men jeg er ikke så sikker på at det er ressursene som gjør at de blir tiltrukket av disse mennene. Snarere, tror jeg, er det det at disse mennene har noe ved seg, ved sin personlighet, som har gjort at de har oppnådd denne suksessen. Det er det som gjør så mange kvinner tiltrukket av disse mennene. På samme måte er det det disse mennene som faller utenfor mangler, både økonomisk, aldri fullfører videregående/universitetsutdannelse, aldri jobber seg oppover, aldri gjør noe ut av livene sine, som gjør at kvinner aldri føler seg tiltrukket av disse. Hvem vi føler oss tiltrukket av er noe som er naturlig, det er ikke noe vi velger. Det er noe naturen bestemmer for oss. Det er leit for disse mennene som aldri får ført sine gener videre, men det er sånn naturen ubønnhørlig og kynisk er. Noen fører sine gener videre, noen ikke. Dog, det er noen andre feilslutninger også her. Noen kvinner gjenbruker noen menn, sånn at noen menn får mange barn med flere kvinner. Men at en kvinne har barn fra før betyr ikke at hun aldri vil havne i noe nytt forhold eller for evig bli i forhold med den mann hun fikk barna med. Noen kvinner får jo barn med flere menn (Victor Papa). Men like fullt kan det hende at en kvinne som har fått de barn hun vil ha går inn i et forhold med en mann som har barn med noen annen, eller ikke har noen barn fra før. Hvis det viktigste her i livet er å føre sine gener videre så er disse mennene tapere. Hvis det er viktig å få oppleve gleden ved å få ta del i barns liv og oppvekst, skape minner for livet, dele tanker, funderinger, så er disse mennene heldige, for mange av de får oppleve det, selv om de ikke får ført sine gener videre. Taper eller vinner? - http://www.dailymail.co.uk/news/article-4627356/Man-proposes-girlfriend-five-year-old-daughter.html Så djevelen er i detaljene. Kvinnene får skylden, som alltid, for at færre menn får barn. Selv om det sannsynligvis er kvinners frihet som gjør at færre menn får barn. Nå er det jo ikke vanskelig for disse menn som ikke får barn å gjøre seg attraktiv for en kvinne. Det er bare til å ta tak i sitt liv, komme seg opp av sofaen, trene bort ølmagen og få seg noe mål og mening med livet. Så lite skal til så er en mann som ellers faller utenfor plutselig attraktiv for kvinner. Er det trist, leit, rent av ondt, at naturen er så kald og rå? Nei. Det presser oss til å bli bedre utgaver av oss selv for å tiltrekke en partner. Det er i aller høyeste grad positivt. Anonymkode: c467f...636 22
Gjest Bossa Nova Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Bra innlegg. Tråder som den du refererer til dukker opp flere ganger i uka. Må være samme person som står bak siden de er kliss like. Han har også skrevet på Resett...Veldig slitsom å måtte forsvare seg hele tiden, men godt at noen orker å ta opp kampen.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 9 minutter siden, Bossa Nova skrev: Bra innlegg. Tråder som den du refererer til dukker opp flere ganger i uka. Må være samme person som står bak siden de er kliss like. Han har også skrevet på Resett...Veldig slitsom å måtte forsvare seg hele tiden, men godt at noen orker å ta opp kampen. Vel, han, og andre menn i hans situasjon, kan enten bli bitre, angripe kvinner, forsure sine egne liv og med det, garantere at deres gener aldri vil føres videre, eller han kan gjøre sitt for å gjøre seg mer attraktiv for kvinner. For det er eneste måten han og andre har noen sjanse å få ført sine gener videre på. Ja, livet er urettferdig, noen er født rike, noen er født fattige, noen er født med vagina og kan føde barn, noen er født med penis og kan gjøre de med vagina gravide. Det er bare sånn det er. Anonymkode: c467f...636 9
FactsOverFeelings Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 (endret) Yup! Alt man trenger å gjøre for å få seg en partner er å være en annen enn seg selv, som er stikk i strid med det menn blir fortalt av venninner, mødre, søstre og tanter. Eller, en kan gi faen og nyte livet heller! Endret 23. mars 2018 av FactsOverFeelings 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #5 Skrevet 23. mars 2018 Akkurat nå, FactsOverFeelings skrev: Yup! Alt man trenger å gjøre for å få seg en partner er å være en annen enn seg selv, som er stikk i strid med det menn blir fortalt av veninner, mødre, søstre og tanter. Eller, en kan gi faen og nyte livet heller! Jeg har aldri hørt noen mor eller venninne si til en sønn eller venn at, "bare bli sittende foran TVen og spis deg tjukk du, så får du sikkert barn en dag". Derimot har jeg hørt mange mødre, venninner, søstre og andre, forteller forskjellige sønner, gutter og menn at de må slutte å daffe i hjemmet hele dagen, ta litt grep og gjøre noe ut av livet. Men hvis du trives med det så for all del. Anonymkode: c467f...636 21
FactsOverFeelings Skrevet 23. mars 2018 #6 Skrevet 23. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg har aldri hørt noen mor eller venninne si til en sønn eller venn at, "bare bli sittende foran TVen og spis deg tjukk du, så får du sikkert barn en dag". Derimot har jeg hørt mange mødre, venninner, søstre og andre, forteller forskjellige sønner, gutter og menn at de må slutte å daffe i hjemmet hele dagen, ta litt grep og gjøre noe ut av livet. Men hvis du trives med det så for all del. Anonymkode: c467f...636 Å gjøre det en liker er ikke en del av dette, mao. Og bare for å gjøre det klart: Jeg er 100% enig med HI, jeg er ikke en av disse som klager over dette i det hele tatt. Det er naturlig seleksjon, og der har kvinner 100% makt. Jeg gidder bare ikke sløse energi på alt det som kreves, jeg vil heller gjøre det jeg vil og liker.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #7 Skrevet 23. mars 2018 100 % makt my ass. Anonymkode: d60fd...e3e 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #8 Skrevet 23. mars 2018 4 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Å gjøre det en liker er ikke en del av dette, mao. Og bare for å gjøre det klart: Jeg er 100% enig med HI, jeg er ikke en av disse som klager over dette i det hele tatt. Det er naturlig seleksjon, og der har kvinner 100% makt. Jeg gidder bare ikke sløse energi på alt det som kreves, jeg vil heller gjøre det jeg vil og liker. Ah, det er kvinners feil, ja. 100% kvinners makt. Nei, kvinner har ikke mer makt enn menn. Kvinner må tiltrekkes av og menn må gjøre seg tiltrukket. Kvinner tiltrekkes ikke av menn som ikke har ambisjoner, ikke brenner for noe, ikke er engasjerte, ikke vil noe, ikke har selvtillit. At kvinner tiltrekkes av menn som derimot har selvtillit og noe som driver dem fremover, er ikke noe kvinner kan styre eller bestemme over. Kvinner tiltrekkes av de kvinner tiltrekkes av, men tiltrekkes av de menn tiltrekkes av. Sånn er naturen. Kvinner har ingen mer makt enn menn over hvem som er tiltrekkende. Anonymkode: c467f...636 11
FactsOverFeelings Skrevet 23. mars 2018 #9 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ah, det er kvinners feil, ja. 100% kvinners makt. Nei, kvinner har ikke mer makt enn menn. Kvinner må tiltrekkes av og menn må gjøre seg tiltrukket. Kvinner tiltrekkes ikke av menn som ikke har ambisjoner, ikke brenner for noe, ikke er engasjerte, ikke vil noe, ikke har selvtillit. At kvinner tiltrekkes av menn som derimot har selvtillit og noe som driver dem fremover, er ikke noe kvinner kan styre eller bestemme over. Kvinner tiltrekkes av de kvinner tiltrekkes av, men tiltrekkes av de menn tiltrekkes av. Sånn er naturen. Kvinner har ingen mer makt enn menn over hvem som er tiltrekkende. Anonymkode: c467f...636 Kvinner er de som føder, ergo det er de som velger far til sine barn, om man ser bort i fra voldtekt. Dette har ingenting med "hvem sin feil" noe er, det er sånn naturen er. Les hva jeg skriver, og ikke anta meninger som ikke eksisterer. 2
Gjest Bossa Nova Skrevet 23. mars 2018 #10 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Eller, en kan gi faen og nyte livet heller! Du mener at å spy ut edder og galle er å gi faen og nyte livet? Det er faktisk det motsatte. Når venninner, mødre og tanter sier at du skal være deg selv, betyr det at du skal slappe av og ikke være så anstrengt. Men det betyr ikke at du skal slappe av så mye at du lirer av deg frekkheter. Du har sikkert rett i noe, da. Dine venninner, mor og tanter gir deg ikke akkurat inngående date-råd når de kun sier at du skal være deg selv.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #11 Skrevet 23. mars 2018 Og så er det noen som med vite og vilje ikke får seg kone og barn. Forde de trives alene. Og da er det litt irriterende å bli satt i bås som en av de som faller utenom. Anonymkode: df0b6...68f 3
FactsOverFeelings Skrevet 23. mars 2018 #12 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, Bossa Nova said: Du mener at å spy ut edder og galle er å gi faen og nyte livet? Det er faktisk det motsatte. Når venninner, mødre og tanter sier at du skal være deg selv, betyr det at du skal slappe av og ikke være så anstrengt. Men det betyr ikke at du skal slappe av så mye at du lirer av deg frekkheter. Du har sikkert rett i noe, da. Dine venninner, mor og tanter gir deg ikke akkurat inngående date-råd når de kun sier at du skal være deg selv. En skal være en ekstremt sart sjel for å klassifisere noe av det jeg har skrevet i denne tråden for eder og galle eller frekkheter. Jeg er 100% enig med TS og HI, noe jeg og skrev klart og tydelig. Men slik er det nu i disse følsomhetens dager. 1
Gjest hind Skrevet 23. mars 2018 #13 Skrevet 23. mars 2018 Bra innlegg! Godt med en motvekt til alle de andre innleggene om barnløse menn der skylden som du sier oftest legges på kvinnen. De svakeste og minst tilpasningsdyktige får ikke formert seg og dør ut. Sånn er naturen. Disse mennene har ikke det som trengs eller vil/kan ikke gjøre de nødvendige grep for å bli mer attraktive hos kvinner, og da stopper det der. Det er ikke kvinnenes skyld at de er programmert til å finne den best egnede mannen. Så lenge det finnes godt egnede menn vil de velge dem, selv om de må gå på omgang. Dette må de tapende mennene innse og stå på mer for å gjøre seg attraktive.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #14 Skrevet 23. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og så er det noen som med vite og vilje ikke får seg kone og barn. Forde de trives alene. Og da er det litt irriterende å bli satt i bås som en av de som faller utenom. Anonymkode: df0b6...68f Beklager men det er ingen som er trives alene, de som sier de gjør det lurer seg selv. Anonymkode: 3dcd2...0ad 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #15 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Kvinner er de som føder, ergo det er de som velger far til sine barn, om man ser bort i fra voldtekt. Dette har ingenting med "hvem sin feil" noe er, det er sånn naturen er. Les hva jeg skriver, og ikke anta meninger som ikke eksisterer. Kvinner må tiltrekkes av en mann for å ha sex med han. Selv om en kvinne er tiltrukket av en mann er det ikke sikkert at de får barn, selv om de har aldri så mye sex. Så kan det være at en annen mann som hun bare er tiltrukket av for en kort fling gjør henne gravid. Hun har ikke makt over hvem hun blir gravid med når. Det er naturen som spiller oss alle et puss her. Menn må på samme måte tiltrekkes av kvinnen for å kunne få til å ha sex med henne. Det er ingen som sitter med makt her. Ikke en gang de kvinner som drar til Danmark for å bli gravide sitter med noen makt. Naturen kan gjør at kroppen hennes støter egget fra seg, kan gjøre at hun får en spontanabort, kan gjøre mye rart med kroppen hennes. Kvinner har ikke stort flere valg enn menn. Faktisk har menn en større mulighet der enn kvinner har. En kvinne som er handikappet på en eller annen måte, vil ikke tiltrekke seg mangt av mannlig interesse, om noen. Det betyr ikke bare at hun har vanskeligere for å få barn, det betyr at hun mest sannsynligvis aldri vil oppleve å få være i et forhold. I mens vil selv menn som aldri klarer å gjøre seg attraktive nok til å føre sine gener videre, likevel ha en sjanse for å gjøre seg attraktiv nok til å få en partner. Kvinner og menn har den makten at de kan velge partner. Men naturen har den makten at den bestemmer hvem vi oppfatter som attraktive. Eksempel på "fravalgt" kvinne: Rullestol-bildet skremte bort menn Bildet til høyre ga Ine Vedeld hundrevis av meldinger på datingsider, bildet til venstre fikk bare to meldinger.https://www.nrk.no/vestfold/rullestol-bildet-skremte-bort-menn-1.13917463 Anonymkode: c467f...636 10
Gjest Bossa Nova Skrevet 23. mars 2018 #16 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og så er det noen som med vite og vilje ikke får seg kone og barn. Forde de trives alene. Og da er det litt irriterende å bli satt i bås som en av de som faller utenom. Anonymkode: df0b6...68f Ja, og det er jo greit. De mennene som lager sutretråder er med på å stigmatisere dere menn som trives best alene.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #17 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Beklager men det er ingen som er trives alene, de som sier de gjør det lurer seg selv. Anonymkode: 3dcd2...0ad Det er tull. Og uansett om man kunne tenke seg en å dele tiden med så er det slettes ikke dermed sagt de vil ha barn. Anonymkode: df0b6...68f 2
Gjest hind Skrevet 23. mars 2018 #18 Skrevet 23. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Og så er det noen som med vite og vilje ikke får seg kone og barn. Forde de trives alene. Og da er det litt irriterende å bli satt i bås som en av de som faller utenom. Anonymkode: df0b6...68f Sikkert, men trådene om de som faller utefor og aldri får barn handler jo heldigvis ikke om dere. De handler om de som vil men ikke lykkes.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #19 Skrevet 23. mars 2018 @Perle, i og med at dette er noe du kommenterer om til stadighet. Anonymkode: 0a0c4...80e
Gjest Herr Heftig Skrevet 23. mars 2018 #20 Skrevet 23. mars 2018 Veldig enig med TS. På samme måte som jeg mener det er kvinner feil at de i gjennomsnitt tjener mindre, og har mindre makt; mener jeg også at det er menns feil om de ikke klarer å skaffe seg partner, eller havner i fengsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå