Saeria Skrevet 17. februar 2005 #1 Skrevet 17. februar 2005 Etter å ha lest en lang tråd om disse pudderkulene ble jeg kjempefristet og kjøpte dem og en ordentlig pudderkost.... Siden jeg er litt håpløs på dette området, så spør jeg dere jenter som har mere snøring enn meg. Hvilken måte er den beste å påføre pudderet på? Skal jeg føre kosten med pudder på i sirkler, eller bare børste? Skal jeg børste det godt inn i huden? Mye eller lite på kosten? :klø: Jeg er litt rød på kinnene. Skal jeg ta litt ekstra der? Jeg er bare vant til Kanebos pudderfoundation. Den dekker ganske mye og er grei å påføre. Men jeg er usikker på kulene. Vil ikke se dum ut. :oops: Håper dere som har mere peiling enn meg kan hjelpe.
birgitte242 Skrevet 17. februar 2005 #2 Skrevet 17. februar 2005 Kjøpte du også den rosa meteorites-børsten med perlemorskaft Vel, jeg er ikke akkurat noe ekspert, jeg har ganske nylig kjøpt meteorites selv. Men slik gjør jeg det og får et flott resultat: Jeg børster, ganske lett på hånden, fra nesen og utover mot hårfestet. Dersom det er kveld og jeg vil være litt mere sminket bruker jeg den lille puffen som følger med. Før jeg åpner boksen, snur jeg den på hodet og gir den et dunk. Da vil mye av det løse pudderet legge seg oppå kulene og på puffen. Så bruker jeg den til å fordele pudderet rundt omkring i ansiktet og børster over med børsten for å jevne ut etterpå. Av og til bruker jeg kulene enkeltvis, den grønne på røde partier, gull/hvit som highligter osv. Da børster jeg også over til slutt for å jevne ut. Har som sagt ganske nylig kjøpt meteorites, og jeg er heller ikke vant med å bruke pudder. Jeg har alltid trodd at det man så veldig sminket ut med det. Men jeg er kjempefornøyd med meteorites og kommer nok til å fortsette å bruke det.
Dina Skrevet 17. februar 2005 #3 Skrevet 17. februar 2005 Har dere peiling på hva dette koster på SN? Kan sjekke selv, men om dere vet det, så slipper jeg...
birgitte242 Skrevet 17. februar 2005 #4 Skrevet 17. februar 2005 Ja Meteorites koster 295 og børsten kostet 180 kr (Jeg måtte betale 127 kroner da pudderet ble stoppet i tollen, men dette fikk jeg refundert med en gang).
Dina Skrevet 17. februar 2005 #5 Skrevet 17. februar 2005 Ja Meteorites koster 295 og børsten kostet 180 kr (Jeg måtte betale 127 kroner da pudderet ble stoppet i tollen' date=' men dette fikk jeg refundert med en gang).[/quote'] Ganske dyrt, men jeg har hørt mye bra om det, og vurderer også å kjøpe! Er det noe spesielt med den børsten, eller kan man bruke en "vanlig" stor pudderbørste? Jeg har en jeg bruker nå, som jeg er utrolig fornøyd med...
birgitte242 Skrevet 17. februar 2005 #6 Skrevet 17. februar 2005 Nei, det er nok sikkert ikke noe spesielt med børsten, bortsett fra at den ser veldig bra ut sammen med Meteorites-boksen på baderomshyllen! Men har du allerede en børste du er fornøyd med så gjør nok den den samme nytten.
birgitte242 Skrevet 17. februar 2005 #7 Skrevet 17. februar 2005 -Og ja, det er jo mye penger, men jeg har hørt at disse pudderkulene er utrolig drøye, de varer i årevis! Og da er det jo ikke så dyrt allikevel, tenker jeg.
Gjest Melk Skrevet 17. februar 2005 #8 Skrevet 17. februar 2005 Jeg har min boks i åresvis. Tar lett på børsten, og børster det tynt over hele fjeset.
Dina Skrevet 17. februar 2005 #9 Skrevet 17. februar 2005 Hmmm... da må jeg kanskje kjøpe det da! *Lettpåvirkelig*
CheapChampagne Skrevet 17. februar 2005 #10 Skrevet 17. februar 2005 Er dette pudderet dekkende? Dekker det over småkviser og sånt?
Gjest Melk Skrevet 17. februar 2005 #11 Skrevet 17. februar 2005 Er dette pudderet dekkende? Dekker det over småkviser og sånt? Nei, jeg synes ikke det.
Gjest manic Skrevet 17. februar 2005 #12 Skrevet 17. februar 2005 Hvordan blir det på brun hud? Pent eller blekt ?
Saeria Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #13 Skrevet 18. februar 2005 Takk, jenter! :D Siden det ikke dekker så godt over småkviser, så kan en vel bruke concealer først? Jeg bruker heller ikke foundation, funker ikke på huden min, men det burde vel ikke gjøre noe? Kan jeg evt børste litt kanebo pudderfoundation under? Er så grønn på dette området. :oops: og...jeg kjøpte en pudderkost fra clarins.
Saeria Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #14 Skrevet 18. februar 2005 Dytter denne opp siden jeg ikke er helt ferdig å mase på dere. :oops:
Gjest Melk Skrevet 19. februar 2005 #15 Skrevet 19. februar 2005 Jeg bruker concealer først, ja, evt foundation. Eller ikke noe. Litt avhengig av hvor mye jeg gidder å gjøre...
Saeria Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #16 Skrevet 19. februar 2005 Takk! :D Nå har jeg fått mase meg ferdig.
Huldra:) Skrevet 19. februar 2005 #17 Skrevet 19. februar 2005 HVilke farger har dere da? Jeg kikket litt på den med rosa kuler i dag, og vurderer å kjøpe den... Er det noen som vet hvordan denne typen er i forhold til andre, f.eks. BodyShop??
Saeria Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #18 Skrevet 20. februar 2005 Jeg har den klassiske. Den med alle fargene i, og den er faktisk pen på. :D Var litt skummelt med alle fargene syntes jeg, men det ble altså pent.
CheapChampagne Skrevet 20. februar 2005 #19 Skrevet 20. februar 2005 Blir huden matt, eller er det skimmer i? (maser litt jeg og )
Saeria Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #20 Skrevet 20. februar 2005 Det er shimmer i. Men ikke sånn over the top, mye synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå