AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Hvaaa? I dag er jeg altså ikke fornøyd, da jeg trodde at jeg gjorde et varp ved å kjøpe fondsandeler i dag. Og hva skuer mine blå? Joda, kursene på Oslo børs raser plutslig oppover, altså feil vei Er det flere som er misfornøyd med noe relatert til økonomi, så post gjerne utblåsningene her Anonymkode: 0dae3...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Rødt over hele linja hos meg, jeg har 5 poster med indeksfond. Men that`s the name of the game. Markedene går opp og markedene går ned. Akkurat nå er det Trump som lager bølger, store bølger med handelskrigen han starter, så vi får ta en telefon til han å si han må ordne opp så vi får grønne tall på fondene våres Anonymkode: b9b37...78b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 Det er snakk om handelskrig. Kan falle mye lengre. Er du ikke litt langsiktig burde du selge. Anonymkode: bd411...106 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er snakk om handelskrig. Kan falle mye lengre. Er du ikke litt langsiktig burde du selge. Anonymkode: bd411...106 Takk for svar og råd Jeg sparer langsiktig. Men jeg ønsker å kjøpe til lavest mulig kurser. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rødt over hele linja hos meg, jeg har 5 poster med indeksfond. Men that`s the name of the game. Markedene går opp og markedene går ned. Akkurat nå er det Trump som lager bølger, store bølger med handelskrigen han starter, så vi får ta en telefon til han å si han må ordne opp så vi får grønne tall på fondene våres Anonymkode: b9b37...78b Takk for svar Det er helt i orden for meg at kursene synker, ettersom jeg ønsker å kjøpe til lavest mulig kurser. Mine fondsandeler fra i fjor er foreløpig med store tap, men det gjør meg ingenting da jeg sparer langsiktig. Faller kursene mer i neste uke tror dere? Anonymkode: 0dae3...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #5 Skrevet 23. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rødt over hele linja hos meg, jeg har 5 poster med indeksfond. Men that`s the name of the game. Markedene går opp og markedene går ned. Akkurat nå er det Trump som lager bølger, store bølger med handelskrigen han starter, så vi får ta en telefon til han å si han må ordne opp så vi får grønne tall på fondene våres Anonymkode: b9b37...78b Hvilke indeksfond sparer du i? Jeg sparer foreløpig i DNB Global Indeks, DNB Norge Indeks og KLP Fremvoksende markeder Indeks II. Anonymkode: 0dae3...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #6 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar Det er helt i orden for meg at kursene synker, ettersom jeg ønsker å kjøpe til lavest mulig kurser. Mine fondsandeler fra i fjor er foreløpig med store tap, men det gjør meg ingenting da jeg sparer langsiktig. Faller kursene mer i neste uke tror dere? Anonymkode: 0dae3...dc6 Det er dårlig nytt med USA-Kina handel med varslede høye tollsatser nå, markedene vil nok jevne seg ut etterhvert, men om det er neste uke eller 2 uker eller hva, det vet ingen Jeg sparer også langsiktig, så jeg stresser ikke om det er rødt nå Anonymkode: b9b37...78b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #7 Skrevet 23. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er dårlig nytt med USA-Kina handel med varslede høye tollsatser nå, markedene vil nok jevne seg ut etterhvert, men om det er neste uke eller 2 uker eller hva, det vet ingen Jeg sparer også langsiktig, så jeg stresser ikke om det er rødt nå Anonymkode: b9b37...78b Takk for informasjon Anonymkode: 0dae3...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #8 Skrevet 23. mars 2018 Ta det helt med ro. Spart i Fond i 20 år. Jeg har vært med på oppturer, og vært med i de dype daler mange gang. Skikkelig redd på de verste nedturene. Børsen sank og sank. Etter hver nedtur kommer det opptur. Jeg har ikke tapt en krone,men har gevinst. En solid en. Feilen folk gjør, er at de kjøper pånopptur, og selger i de dype daler. De som tenker langsiktig, sover godt om natten Anonymkode: 17d20...a1d 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #9 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke indeksfond sparer du i? Jeg sparer foreløpig i DNB Global Indeks, DNB Norge Indeks og KLP Fremvoksende markeder Indeks II. Anonymkode: 0dae3...dc6 Jeg har disse: XACT Norden 30 Xtrackers Euro Stoxx 50 Xtrackers MSCI Europe Small Cap iShares Core MSCI EM iShares Core S&P 500 Anonymkode: b9b37...78b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #10 Skrevet 23. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta det helt med ro. Spart i Fond i 20 år. Jeg har vært med på oppturer, og vært med i de dype daler mange gang. Skikkelig redd på de verste nedturene. Børsen sank og sank. Etter hver nedtur kommer det opptur. Jeg har ikke tapt en krone,men har gevinst. En solid en. Feilen folk gjør, er at de kjøper pånopptur, og selger i de dype daler. De som tenker langsiktig, sover godt om natten Anonymkode: 17d20...a1d Takk for gode råd og takk for at du deler av dine erfaringer Jeg har ikke tenkt å gjøre tabben med å selge i dype daler, og jeg forsøker å kjøpe når kursene er lave. Jeg skal ikke selge før om ca 15-20 år Anonymkode: 0dae3...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #11 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har disse: XACT Norden 30 Xtrackers Euro Stoxx 50 Xtrackers MSCI Europe Small Cap iShares Core MSCI EM iShares Core S&P 500 Anonymkode: b9b37...78b Takk for at du deler Hvem handler du fondsandelene gjennom? Er dette A) generell fondssparing, B) generell fondssparing i aksjesparekonto eller C) sparing i IPS? Jeg har kun A) + C). Anonymkode: 0dae3...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #12 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for at du deler Hvem handler du fondsandelene gjennom? Er dette A) generell fondssparing, B) generell fondssparing i aksjesparekonto eller C) sparing i IPS? Jeg har kun A) + C). Anonymkode: 0dae3...dc6 Jeg har Nordnet Det er B disse indeksfondene er, jeg har også Aksje og fondskonto til mine utenlandske aksjer. IPS har jeg ikke hoppet på, jeg ønsker ikke å binde pengene på en slik måte. Anonymkode: b9b37...78b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #13 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har Nordnet Det er B disse indeksfondene er, jeg har også Aksje og fondskonto til mine utenlandske aksjer. IPS har jeg ikke hoppet på, jeg ønsker ikke å binde pengene på en slik måte. Anonymkode: b9b37...78b Takk for at du deler og takk for råd Jeg har hørt mye bra om Nordnet. De har lavere kurtasje ved kjøp i aksjesparekonto, har jeg hørt. Jeg har også begynt å tenke på å spare mer utenfor IPS. Det er mulig at jeg dropper å spare mer i IPS fra og med 2019. Anonymkode: 0dae3...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #14 Skrevet 23. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for at du deler og takk for råd Jeg har hørt mye bra om Nordnet. De har lavere kurtasje ved kjøp i aksjesparekonto, har jeg hørt. Jeg har også begynt å tenke på å spare mer utenfor IPS. Det er mulig at jeg dropper å spare mer i IPS fra og med 2019. Anonymkode: 0dae3...dc6 Ikke dumt det men i det hele, det viktigste er å spare Ja, Nordnet er dyktige, rimelige og har god nettside, blogg og pengepodden. Jeg har ingenting negativt å si om dem Anonymkode: b9b37...78b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #15 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke dumt det men i det hele, det viktigste er å spare Ja, Nordnet er dyktige, rimelige og har god nettside, blogg og pengepodden. Jeg har ingenting negativt å si om dem Anonymkode: b9b37...78b Takk Er dette Nordnets side som man registrerer seg på? https://www.nordnet.no/mux/web/nordnet/index.html Anonymkode: 0dae3...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #16 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk Er dette Nordnets side som man registrerer seg på? https://www.nordnet.no/mux/web/nordnet/index.html Anonymkode: 0dae3...dc6 Nordnet.no Anonymkode: b9b37...78b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #17 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordnet.no Anonymkode: b9b37...78b Ok Takk Jeg kommer bare hit https://www.nordnet.no/mux/web/nordnet/index.html om jeg skriver nordnet.no Er det riktig side? Kan du eventuelt poste en link? Anonymkode: 0dae3...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #18 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ok Takk Jeg kommer bare hit https://www.nordnet.no/mux/web/nordnet/index.html om jeg skriver nordnet.no Er det riktig side? Kan du eventuelt poste en link? Anonymkode: 0dae3...dc6 Ja, riktig den linken din, jeg bare testet, å kommer da på riktig plass Anonymkode: b9b37...78b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #19 Skrevet 23. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, riktig den linken din, jeg bare testet, å kommer da på riktig plass Anonymkode: b9b37...78b Tusen takk for hjelpen Anonymkode: 0dae3...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #20 Skrevet 23. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Tusen takk for hjelpen Anonymkode: 0dae3...dc6 Versegod, bare kjekt det, jeg har vært på Nordnet i 3 år, hører på pengepodden hver fredag og er på Shareville nå og da å kikker på andre / på kommentarer etc Anonymkode: b9b37...78b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå