SoftKitty Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 (endret) Har et eldre vindu (gjetter 80-tallet) der låsemekanismen har vært treg lenge og nå såvidt virker. Det er det samme om vinduet er åpent eller stengt. Det er 2 "bolter" oppe og nede som skal gå inn i 2 hull i karmen. I tillegg er det noe greier inni vindusrammen ved selve låsen. Det står "Fix" og "PATENT" over og under låsen. Kan jeg fikse dette selv? Hvordan? Setter pris på tips Bilder: vindu: https://imgur.com/g1G4Ifp bolt: https://imgur.com/5j5SEEz lås: https://imgur.com/UnrW86d Endret 23. mars 2018 av SoftKitty
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Prøv med litt låsolje, symaskinolje er i en liten flaske med tut så du får sprøytet oljen godt inni. Har ikke samme typen vindu, men mine var veldig trege å snu når jeg skulle vaske dem. Litt symaskinolje gjorde underverker, nå går det som en lek. Litt olivenolje eller annen olje skulle også gå an å prøve om det er det eneste du har i huset. Anonymkode: 6ebdc...7df 4
SoftKitty Skrevet 23. mars 2018 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2018 52 minutter siden, AnonymBruker said: Prøv med litt låsolje, symaskinolje er i en liten flaske med tut så du får sprøytet oljen godt inni. Har ikke samme typen vindu, men mine var veldig trege å snu når jeg skulle vaske dem. Litt symaskinolje gjorde underverker, nå går det som en lek. Litt olivenolje eller annen olje skulle også gå an å prøve om det er det eneste du har i huset. Anonymkode: 6ebdc...7df Takk, skal se om jeg finner noe låsolje 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 Bor du i enebolig eller selveierbolig? Da er du selv ansvarlig for å fikse. Bor du derimot i et borettslag, da sier de aller fleste vedtektene at styret og dermed laget er ansvarlig for vinduer. Da bør du ikke prøve å fikse selv, med fare for å ødelegge mer. Anonymkode: a655c...b4d
SoftKitty Skrevet 24. mars 2018 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2018 19 hours ago, AnonymBruker said: Bor du i enebolig eller selveierbolig? Da er du selv ansvarlig for å fikse. Bor du derimot i et borettslag, da sier de aller fleste vedtektene at styret og dermed laget er ansvarlig for vinduer. Da bør du ikke prøve å fikse selv, med fare for å ødelegge mer. Anonymkode: a655c...b4d Selveier, så må nok ordne selv Men takk for innspill!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #6 Skrevet 24. mars 2018 Bor i borettslag og vi må ordne slikt selv. Alle har fått info om anbefaling av olje låsene på vinduene minst 1 gang i året. Anonymkode: 6419f...ece
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #7 Skrevet 24. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor i borettslag og vi må ordne slikt selv. Alle har fått info om anbefaling av olje låsene på vinduene minst 1 gang i året. Anonymkode: 6419f...ece Og jeg tror ikke man klarer å ødelegge et vindu ved å ha litt olje på metalldelene. Anonymkode: 6ebdc...7df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå