Gå til innhold

Kamillete = Camomilete?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett etter noe som heter Camomilete (Lipton, gul eske) men ser ut som ingen har de lenger.

Hos en spesialbutikk (Life) sa de at Kamillete er akkurat det samme. Stemmer det?

Grunnen til at jeg ville ha Camomilete, er fordi den hjelper å få sove. Et tips jeg fikk en gang, og det virket.

Hilsen (mann)

Anonymkode: eef06...607

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det samme!

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Ja nå ser jeg jo at det visst er samme type blomst det er fra. En blomst som ser ut som det vi kaller Prestekrage.
Kanksje det er et annet navn på samme blomst, den ser hvertfall helt lik ut.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Ja nå ser jeg jo at det visst er samme type blomst det er fra. En blomst som ser ut som det vi kaller Prestekrage.
Kanksje det er et annet navn på samme blomst, den ser hvertfall helt lik ut.

Prestekrage og kamilleblom  er ikke samme plante, og de ser ikke helt like ut. Begge er gule i midten og har mange smale hvite kronblader, men det har de felles med mange andre blomster. Prestekragen har et helt annet utseende på bladene enn kamilleblom, og har også mye lenger kronblad. Kamilleblom likner kanskje litt mer på balderbrå, men disse er heller ikke samme plante, de bare har en del likhetstrekk. Men alle disse tre har det felles at de hører til kurvplantefamilien. :) 

Dette var dagens lille superforenklede botanikkleksjon. Større blir den ikke, for her stopper min kunnskap også. :fnise: 

Anonymkode: 02aac...6d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

e ser ikke helt like ut.

Jeg synes de var ganske lik, hadde noen vist meg bilde av de ville jeg trodd de var samme blomst. 

Anonymkode: ad496...b1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selve blomsten ligner jo ganske mye, men blader og stilker er annerledes.
Joda, kjenner igjen begge blomstene fra naturen når jeg ser dem nærmere. Prestkrage er nok den fineste av dem, men kamille får man altså te fra. Vet ikke om man får det av Prestekrage, aldri hørt om Prestekragete iallfall.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes de var ganske lik, hadde noen vist meg bilde av de ville jeg trodd de var samme blomst. 

Anonymkode: ad496...b1b

Selve blomsten likner, men om du ser på bildene som viser bladene og vokseformen på planta også håper jeg du er i stand til å se forskjellen. 

Anonymkode: 02aac...6d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...