Gå til innhold

Baby og soving

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvordan få en baby under 6 md til å finne søvnen selv,- uten vugging og bæring? Og uten Ferbermetoden?

Hjeeelp!

Sliten mamma...som ikke orker masse skriking,- men det er kanskje det som må til ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

bare innse det: enten må du dille og dalle i årevis eller så får du tåle en ukes til med skriking som avtar litt for hver dag, og få en unge som sovner godt og er lett å legge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare innse det: enten må du dille og dalle i årevis eller så får du tåle en ukes til med skriking som avtar litt for hver dag' date=' og få en unge som sovner godt og er lett å legge...[/quote']

Enig med deg.

Det er ofte ikkje snakka om meir enn et par-3 daga- so e mønsteret inne.

ferbermetoden er en slags "skrikemetode" for å få babyen til å sove.

Legg babyen- og gå inn med jevne mellomrom. Korte intervall først- så blir intervalla lenger og lenger- til slutt sovna den..

Det er et spesielt mønster- uten at eg kan det.

Vår baby la seg kl.20 og sovna stort sett då- frå han var ca 2mnd. Ikkje noke byssing og dulling.

Han våkna et par ganga om natta og fikk pupp- men det vart etter kvart slutt på det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (jeg) syns det var nok med nattamming og sovning ved puppen litt før vesla var 1/2 år. Bestemmte oss for denne Ferbermetoden.

Det ble en natt med ganske mye skriking. Sambo var den som var inne og trøstet henne, jeg satt i stua med pupper som reagerte på skrikingen... Det var en vond natt. Det er vondt å høre barnet skrike, uten å kunne ta det opp. Morsinnstinktet kjempet mot viljestyrken. Men hun hadde en typisk "protest-gråt" og jeg visste at hun ikke hadde vondt noe sted.

Det ble bare den ene natten. Etter det har hun sovnet nesten uten en lyd, og sover til morgenen. Tidligere hadde hun minst to småmåltider i løpet av natten.

Vil anbefale å prøve dette selv om det ikke er gøy mens det står på. Gud så deilig det er etterpå!

Nå kan jeg gå ut på kino etter siste amming i 19/19:30 tiden, og hun legger seg uten problemer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vil anbefale en spilledåse fra Fisher price. Den festes på sengen. Den har mange låter, lager fine figurer i taket og har fjernkontroll. Jeg legger sønnen min i senga og setter den på. Han sovner etter et par låter.

Kan anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...