Gå til innhold

Hva er gjennomsnittlig utgift til strøm, kommunale avgifter osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva må man ut med for å eie "et hus", dersom man ikke ha tatt opp lån i banken?

Anonymkode: 3f417...c57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feil spørsmål, om du har tenkt å finne ut hva du mener noen burde leie ut et hus for.

AnonymBruker
Skrevet

Å eie koster ulikt fra kommune til kommune. Gå inn på kommunens nettsider, så finner du ut hva det koster med vann, kloakk, renovasjon og eiendomsskatt. Det skal ligge en liste der for hva hver enkelt betaler i eiendomsskatt. Det er ulikt fra hus til hus. Kommer an på tomtestr og størrelse på hus. Jeg betaler totalt 1800 i mnd.

Å eie hus koster mer enn det. Jeg må sette av penger til vedlikehold og reprasjoner.

Det er dyrt å leie, eier skal ikke tape noe, de har utleie for å tjene

Å eie er en sparebøsse. Å leie er å putte penger i annen manns lomme

Anonymkode: 64f33...aa6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å eie koster ulikt fra kommune til kommune. Gå inn på kommunens nettsider, så finner du ut hva det koster med vann, kloakk, renovasjon og eiendomsskatt. Det skal ligge en liste der for hva hver enkelt betaler i eiendomsskatt. Det er ulikt fra hus til hus. Kommer an på tomtestr og størrelse på hus. Jeg betaler totalt 1800 i mnd.

Å eie hus koster mer enn det. Jeg må sette av penger til vedlikehold og reprasjoner.

Det er dyrt å leie, eier skal ikke tape noe, de har utleie for å tjene

Å eie er en sparebøsse. Å leie er å putte penger i annen manns lomme

Anonymkode: 64f33...aa6

javel? hvorfor sammenlikner du eie og leie?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, T-Rex skrev:

Feil spørsmål, om du har tenkt å finne ut hva du mener noen burde leie ut et hus for.

Feil svar, jeg har ikke tenkt til å finne det ut.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Feil svar, jeg har ikke tenkt til å finne det ut.

Ok, da gjettet jeg feil. Spørsmålet ditt gir ikke særlig mening, så om du vil ha konstruktive svar, bør du utdype hva det er du lurer på. Gjennomsnittskostnader for ditt og datt kan du kanskje finne på SSB sine sider, men jeg skjønner ikke hva du vil med den informasjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva må man ut med for å eie "et hus", dersom man ikke ha tatt opp lån i banken?

Hvor langt er et tau? :klo:

Det er mange forhold som spiller inn med hensyn til både kommunale utgifter og ikke mins strømforbruk og pris. Det er fem soner for ulike strømpriser i Norge.

Anonymkode: 1ffb6...18a

• Liker 2
Gjest Nina1975
Skrevet

For å svare konkret på overskriften; Jeg betaler ca 12.000 i året for kommunale avgifter, og i snitt 12.000 kr i året i strøm og nettleie.

AnonymBruker
Skrevet

12000 kr i strøm med nettleien. Og 14000 i kommunale utgifter.  Skulle jeg flytte igjen hadde jeg sjekket litt bedre opp om kommunale avgifter da et endte opp med en av Norges dyreste kommuner😂

Anonymkode: ce85e...3ec

Skrevet

Jeg var på boligjakt i «et par år» inntil nylig og har studert haugevis av dokumenter for ulike boligtyper; hus, tomannsbolig, rekkehus etc. 

Strømforbruket lå mellom 10.000 og 30.000 pr år, alt mellom 12’ og 25’ var normalt. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere som betaler i gjennomsnitt en tusenlapp for strøm inkl. nettleie på et hus, har dere ikke varme i huset? Jeg forstår ikke hvoerdan det er mulig. Her jeg bor er den årlige nettleien 6000. I tillegg kommer nettleie på strømforbruket + selve strømmen. På hytta er den årlige faste netteleien 2000 kr i tillegg til ovennenvte.

Godt mulig dere er flinke til å spare strøm, men vi er 2 pers i et hus på 1 etg med boa 98 kvm + en hund. Vi vasker klær, har det greit varmt innendørs om vinteren og ellers dusjer "som normalt". Vi har aldri klart å komme ned i 12000 kr i året inkl fast nettleie, strøm og nettleie for brukt strøm.

Anonymkode: 85172...276

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor langt er et tau? :klo:

Det er mange forhold som spiller inn med hensyn til både kommunale utgifter og ikke mins strømforbruk og pris. Det er fem soner for ulike strømpriser i Norge.

Anonymkode: 1ffb6...18a

Forstår du ikke at "et hus" betyr - ja riktig - at ingen hus og leieforhold (nettleie etc.) er like. Derfor, akkurat derfor, skriver jeg "et hus". Lær deg grunnleggende norsk.

Skrevet
17 timer siden, Nina1975 skrev:

For å svare konkret på overskriften; Jeg betaler ca 12.000 i året for kommunale avgifter, og i snitt 12.000 kr i året i strøm og nettleie.

Det var da ekstremt billig strøm.

Vi betaler 16000 i kommunale avgifter og 35000 i strøm.

Heldigvis ikke eiendomsskatt. I noen kommuner kan eiendomsskatten komme opp i 25000 for et vanlig hus

• Liker 1
Gjest Nina1975
Skrevet (endret)
1 time siden, Illuminatum skrev:

Det var da ekstremt billig strøm.

Vi betaler 16000 i kommunale avgifter og 35000 i strøm.

Heldigvis ikke eiendomsskatt. I noen kommuner kan eiendomsskatten komme opp i 25000 for et vanlig hus

Har en liten leilighet, på 60 kvadrat, enslig, så det går ikke så mye. Sist mnd var strømmen på 1400 kr, men nedi 600-700 på sommeren.

Endret av Nina1975
Skrevet
14 minutter siden, Nina1975 skrev:

Har en liten leilighet, på 60 kvadrat, enslig, så det går ikke så mye. Sist mnd var strømmen på 1400 kr, men nedi 600-700 på sommeren.

Da skjønner jeg. Trodde det var snakk om hus som TS spurte om

• Liker 1
Gjest Nina1975
Skrevet
1 minutt siden, Illuminatum skrev:

Da skjønner jeg. Trodde det var snakk om hus som TS spurte om

Så det var hus ts spurte om nå, ja.. sorry

Skrevet

Etter å ha lest de senere innleggene til TS, føler jeg meg nokså overbevist om at spørsmålet ikke var særlig seriøst ment. Men vi kan vel alltids diskutere boligskatt, vannavgift, renovasjonsavgift, isolasjon, tak og drenering i det uendelige.

Etter Acer-vedtaket begynner det vel å bli på tide å tenke på installasjon av lokal sol-, vind- og vannkraft i tilknytning til heimen. Og varmepumper, så klart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 23.3.2018 den 19.39, AnonymBruker skrev:

12000 kr i strøm med nettleien. Og 14000 i kommunale utgifter.  Skulle jeg flytte igjen hadde jeg sjekket litt bedre opp om kommunale avgifter da et endte opp med en av Norges dyreste kommuner😂

Anonymkode: ce85e...3ec

På 23.3.2018 den 19.34, Nina1975 skrev:

Betaler dere ikke forsikring? 

Anonymkode: 432d1...c4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...