Gjest jegerenidiot Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Hei, Jeg har gjort verdens største tabbe. Og jeg trenger noen gode råd på hvordan håndtere dette nå. Jeg har en kontrakt, der det står arbeidstider, og jeg er fornøyd med den. Så spør sjefen meg i en sms ( da jeg ikke svarte pga at jeg var på butikken) om vi kan bytte en dag da jobben skal ha stengt pga elektrisk rehabilitering, men jeg var i dårlig humør den dagen. Så jeg svarer NEI, jeg har den dagen i uka som arbeidsdag og ingen andre dager, og da sier sjefen at da får jeg bare møte på jobben, men da skal jeg gjøre andre arbeidsoppgaver som å være med å hive ting, vi pusser opp jobben i samme slengen. Jeg har en kontrakt der det står andre arbeidsoppgaver. Så jeg sender henne en melding for 2 dager siden der jeg sier at hun er en jævla drittsekk og jeg er ikke ansatt som ryddehjelp. Og at jeg jobber ut perioden min men at jeg slutter. Dette får jeg da tilbake melding på at takk for oppsigelsen, og synd at du føler det slik, og takk for innsatsen du har gjort så langt i driften. i dag når jeg kommer på jobb, er ikke sjefen der men det henger en melding om at vi har fått et selskap med 55 gjester som skal serveres og de som kan jobbe den dagen vil få bonus på kr 5000,- i tillegg til 100% lønn. Det står da en del navn, jeg skriver mitt opp men i frokost pausen kommer sjefen bort og sier at jeg ikke kan jobbe den dagen da jeg helt klart har uttrykket at jeg ikke jobber andre dager enn min egen.... Og så ser jeg at det kommer en ung jente som skal på jobbintervju og jeg blir sittende som et spørsmålstegn for vi har ingen ledige stillinger.... bortsett fra min da. Hva kan jeg gjøre for å få beholde jobben min? Jeg trenger den veldig.
The Kitten Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Prøve å legge deg langflat. Vis (mye) mer fleksibilitet fremover? Skyld på din onde tvilling? 22
Populært innlegg Sinsiew Skrevet 23. mars 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 23. mars 2018 Dette kan du for selv.. Hadde jeg vært sjefen, kunne du ikke gjort noe for å få beholde jobben uansett hvor langflat du la deg. 83
Gjest jegerenidiot Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 Det som er det verste er at alle de gangene jeg har trengt så har hun latt meg bytte dager, men jeg tar ikke den samme viljen tilbake
2018_gjest Skrevet 23. mars 2018 #5 Skrevet 23. mars 2018 Prat med sjefen og beklag deg ovenfor oppførselen din. Du behøver ikke svare som en drittsekk selv om du er uenig med sjefen. Svar på en ordentlig og voksen måte! Det er ikke sikkert du får jobben tilbake om du spør, men verdt et forsøk. Legg deg langflat og skjerp deg! Du har ødelagt for deg selv.. 9
EvaLena Skrevet 23. mars 2018 #6 Skrevet 23. mars 2018 Noen ganger lønner det seg å sitte på hendene sine når humøret er dårlig. Dette har du helt klart ødelagt for selv og jeg skjønner sjefen som ikke vil gi deg jobben tilbake. Uansett hvor ydmyk og langflat du legger deg. 35
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #7 Skrevet 23. mars 2018 11 minutter siden, jegerenidiot skrev: Hei, Jeg har gjort verdens største tabbe. Og jeg trenger noen gode råd på hvordan håndtere dette nå. Jeg har en kontrakt, der det står arbeidstider, og jeg er fornøyd med den. Så spør sjefen meg i en sms ( da jeg ikke svarte pga at jeg var på butikken) om vi kan bytte en dag da jobben skal ha stengt pga elektrisk rehabilitering, men jeg var i dårlig humør den dagen. Så jeg svarer NEI, jeg har den dagen i uka som arbeidsdag og ingen andre dager, og da sier sjefen at da får jeg bare møte på jobben, men da skal jeg gjøre andre arbeidsoppgaver som å være med å hive ting, vi pusser opp jobben i samme slengen. Jeg har en kontrakt der det står andre arbeidsoppgaver. Så jeg sender henne en melding for 2 dager siden der jeg sier at hun er en jævla drittsekk og jeg er ikke ansatt som ryddehjelp. Og at jeg jobber ut perioden min men at jeg slutter. Dette får jeg da tilbake melding på at takk for oppsigelsen, og synd at du føler det slik, og takk for innsatsen du har gjort så langt i driften. i dag når jeg kommer på jobb, er ikke sjefen der men det henger en melding om at vi har fått et selskap med 55 gjester som skal serveres og de som kan jobbe den dagen vil få bonus på kr 5000,- i tillegg til 100% lønn. Det står da en del navn, jeg skriver mitt opp men i frokost pausen kommer sjefen bort og sier at jeg ikke kan jobbe den dagen da jeg helt klart har uttrykket at jeg ikke jobber andre dager enn min egen.... Og så ser jeg at det kommer en ung jente som skal på jobbintervju og jeg blir sittende som et spørsmålstegn for vi har ingen ledige stillinger.... bortsett fra min da. Hva kan jeg gjøre for å få beholde jobben min? Jeg trenger den veldig. Fy søren så ufin du er da! Hun kan ikke sparke deg, men ikke regn med en eneste gode fremover. Som du sa selv så har du dine faste arbeidstider og du er fornøyd med de. Når du ikke gidder å hjelpe arbeidsplassen din som er under oppussing så sier det litt om hvor serviceinnstilt du er. Hadde jeg vært sin leder så hadde jeg svart det samme. Anonymkode: 647bc...16b 15
Gjest Catalina Culès Skrevet 23. mars 2018 #8 Skrevet 23. mars 2018 Du kan nok se langt etter den jobben, jeg hadde aldri gitt deg den tilbake uansett.
Carrot Skrevet 23. mars 2018 #9 Skrevet 23. mars 2018 Sjefen din er veldig proff og jeg ville ikke tatt deg i nåde om jeg var sjef da slik oppførsel som du beskriver overhode ikke er noe man kan overse. Men om du velger prøve så kjør på - men jeg vil tro du kommer til kort. Bedre å ta lærdom av det, beklage og håpe referansen ikke blir "skygg unna, hun er ustabil" når neste potensielle arbeidsgiver kontakter sjefen for å høre hvordan du var som ansatt... 21
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #10 Skrevet 23. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Fy søren så ufin du er da! Hun kan ikke sparke deg, men ikke regn med en eneste gode fremover. Som du sa selv så har du dine faste arbeidstider og du er fornøyd med de. Når du ikke gidder å hjelpe arbeidsplassen din som er under oppussing så sier det litt om hvor serviceinnstilt du er. Hadde jeg vært sin leder så hadde jeg svart det samme. Anonymkode: 647bc...16b Arbeidstaker har allerede sagt opp, så jo, dersom arbeidstager plutselig ønsker å fortsette kan sjefen kreve at hun forholder seg til oppsigelsen (aka. sparke henne). Til TS. Jeg har ærlig talt aldri engang hørt om noen som holder på som deg og hadde jeg vært denne sjefen er det ingenting i hele verden som kunne latt deg beholde jobben, om du så hadde skaffet en ny stor kunde til bedriften. Jeg hadde vært helt uinteressert i å ha ansatte som ikke har noen respekt for overordnede og som har slike utbrudd. Anonymkode: e1ce9...7d1 40
Gjest jegerenidiot Skrevet 23. mars 2018 #11 Skrevet 23. mars 2018 Takk for svar. Ja jeg er fullstendig klar over at jeg har skyld selv, og det er sånn at jeg har lagt meg langflat men ingen positiv tilbakemelding, jeg fikk beskjed om at jeg har arbeidperioden min ut, og at i denne perioden ikke vil være mulig å bytte vakter fra min side, jeg må frem til jeg er ferdig ha legetimer mens jeg har fri, jeg jobber jo kun en dag i uka og da skift, dvs at jeg jobber formiddag og ettermiddag om hverandre.
Fru Uperfekt Skrevet 23. mars 2018 #12 Skrevet 23. mars 2018 25 minutter siden, jegerenidiot skrev: Hei, Jeg har gjort verdens største tabbe. Og jeg trenger noen gode råd på hvordan håndtere dette nå. Jeg har en kontrakt, der det står arbeidstider, og jeg er fornøyd med den. Så spør sjefen meg i en sms ( da jeg ikke svarte pga at jeg var på butikken) om vi kan bytte en dag da jobben skal ha stengt pga elektrisk rehabilitering, men jeg var i dårlig humør den dagen. Så jeg svarer NEI, jeg har den dagen i uka som arbeidsdag og ingen andre dager, og da sier sjefen at da får jeg bare møte på jobben, men da skal jeg gjøre andre arbeidsoppgaver som å være med å hive ting, vi pusser opp jobben i samme slengen. Jeg har en kontrakt der det står andre arbeidsoppgaver. Så jeg sender henne en melding for 2 dager siden der jeg sier at hun er en jævla drittsekk og jeg er ikke ansatt som ryddehjelp. Og at jeg jobber ut perioden min men at jeg slutter. Dette får jeg da tilbake melding på at takk for oppsigelsen, og synd at du føler det slik, og takk for innsatsen du har gjort så langt i driften. i dag når jeg kommer på jobb, er ikke sjefen der men det henger en melding om at vi har fått et selskap med 55 gjester som skal serveres og de som kan jobbe den dagen vil få bonus på kr 5000,- i tillegg til 100% lønn. Det står da en del navn, jeg skriver mitt opp men i frokost pausen kommer sjefen bort og sier at jeg ikke kan jobbe den dagen da jeg helt klart har uttrykket at jeg ikke jobber andre dager enn min egen.... Og så ser jeg at det kommer en ung jente som skal på jobbintervju og jeg blir sittende som et spørsmålstegn for vi har ingen ledige stillinger.... bortsett fra min da. Hva kan jeg gjøre for å få beholde jobben min? Jeg trenger den veldig. Du har nok gravd din egen grav Og stillingen din er jo ledig siden du har sagt opp, sjefen din har det skriftlig. 29
Fru Uperfekt Skrevet 23. mars 2018 #13 Skrevet 23. mars 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy søren så ufin du er da! Hun kan ikke sparke deg, men ikke regn med en eneste gode fremover. Som du sa selv så har du dine faste arbeidstider og du er fornøyd med de. Når du ikke gidder å hjelpe arbeidsplassen din som er under oppussing så sier det litt om hvor serviceinnstilt du er. Hadde jeg vært sin leder så hadde jeg svart det samme. Anonymkode: 647bc...16b Hun har sagt opp, skriftlig, ergo er arb forholdet snart over 9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #14 Skrevet 23. mars 2018 Du jobber én dag i uka og har byttet vakter og sjefen har vært samarbeidsvillig med deg, og når hun ville ha litt godvilje tilbake så svarer du som et monster. Og du har selv sagt opp og fått bekreftelse på at oppsigelsen er mottatt og godkjent. Du sier at det ikke hjelper å legge seg langflat, for det har du prøvd. Det er ikke noe annet å gjøre enn å jobbe ut oppsigelsen og finne en annen jobb. Lykke til. Jeg tror dessverre at det kan bli vanskelig å få henne som en god referanse også. Men da har du lært i hvert fall til neste gang. Anonymkode: d5018...93c 38
The Kitten Skrevet 23. mars 2018 #15 Skrevet 23. mars 2018 9 minutter siden, jegerenidiot skrev: Takk for svar. Ja jeg er fullstendig klar over at jeg har skyld selv, og det er sånn at jeg har lagt meg langflat men ingen positiv tilbakemelding, jeg fikk beskjed om at jeg har arbeidperioden min ut, og at i denne perioden ikke vil være mulig å bytte vakter fra min side, jeg må frem til jeg er ferdig ha legetimer mens jeg har fri, jeg jobber jo kun en dag i uka og da skift, dvs at jeg jobber formiddag og ettermiddag om hverandre. Hvis du kun jobber en dag i uken kan det umulig være vanskelig å legge legetimer o.l. utenom arbeidstid. 39
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #16 Skrevet 23. mars 2018 Du kan bare begynne å søke på nye jobber med en gang. Her har du gravd din egen grav. Hadde jeg vært sjefen din og en potensiell ny arbeidsgiver hadde ringt meg (ja, de ringer selv om du ikke har oppgitt referanse, bl.a for å sjekke at du faktisk har jobbet der), så hadde jeg nok sagt noe om at du er lite fleksibel og takler endringer i arbeidstid og oppgaver veldig dårlig. Anonymkode: 30225...bb7 13
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #17 Skrevet 23. mars 2018 Herlighet, hva er galt med deg? 😱 Anonymkode: 30d1f...c7f 16
isw Skrevet 23. mars 2018 #18 Skrevet 23. mars 2018 Dette var totalt umodent gjort. Hvor gammel er du? Du har sagt opp jobben din nå, og du kan ikke regne med at sjefen din verken vil eller kan ansette deg på nytt etter slik oppførsel. Det du må gjøre er å se etter en ny jobb og oppføre deg mer modent der. Du kaller ingen i arbeidslivet for en jævla drittsekk. 15
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #19 Skrevet 23. mars 2018 Har sjefen din gjort noe annet mot deg som gjør at du har et horn i siden til henne, eller kom dette ut av det blå? Jeg tviler på at du får jobben tilbake, men siden du skjønner selv at du har et problem ville jeg snakket med sjefen om en eventuell referanse. Du må igjen legge deg langflat og si at du innser dine problemer, og at du skal jobbe med dette. Spør om hun synes du har utført andre arbeidsoppgaver godt, og om hun kan gi en attest/referanse på at du i det minste har jobbet godt, utført oppgavene riktig, møtt opp i tide og vært i godt humør på jobben (etc.). Om de spør direkte, så må hun få være ærlig om dette ene utbruddet. Så håper jeg at det kun er denne ene feilen du har begått. Siden hun virker profesjonell, så kan det være håp. Anonymkode: d1f93...09c 8
Gjest jegerenidiot Skrevet 23. mars 2018 #20 Skrevet 23. mars 2018 Jeg har prøvd å få meg ny jobb, men det går ikke, jeg var hos legen min, og ba m sykemelding, og fikk det, men da jeg kom med den til sjefen sa hun at jeg bestred hun og at så sant jeg ikke hadde knekt ryggen eller mistet armene mine eller beina så hadde jeg å innfinne meg på jobb, ellers ble arbeidsforholdet ansett på som øyeblikkelig avsluttet. Så hun er skikkelog provosert og jeg tenker at jeg bare sender henne en mail i dag der jeg slutter på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå