AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Kjæresten skal flytte inn til meg snart og jeg ønsker å forsøke å ha en mest mulig oversiktlig og ryddig leilighet. Verken jeg eller han er så flink til å rydde, så jeg tror det blir lettere om vi kan organisere ordentlig og har en plass for alt. Har dere noen gode tips? Hvordan holde badet ryddig? Kjøkkenet? Soverommet? Stuen? Hvor gjør man av "duppedingser"? Leiligheten er ca 50kvm, så jeg vil ikke at alt av oppbevaring skal være på gulvet. Vi har også tilgang på kjeller hvor noe kan oppbevares - men hva? Vi har felles vaskerom, så vi kan ikke oppbevare skitne klær på eget vaskerom (synes det blir rot når alt skal samles på badet og "hope seg opp" før det tas til vask (kan ikke vaske for ofte da vi må skrive oss opp på lister). Anonymkode: 001ec...b39
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Vel. Steg 1 er dette: å gå igjennom og kaste ut (resirkulere, selge eller levere på gjenbruk) alt som du ikke strengt tatt behøver. Ting er stort sett til bry her i livet. Så behold det som tilfører deg noe. Så gjør kjæresten ditto. Deretter gir du alle tingene du eier et hjem. Derosm en ting ikke har et hjem? Vel, da kaster du det, som i punktet over. Alt som ikke er viktig nok for deg til at du gidder gi det et hjem, det er skrot. Rot er som oftest nettopp det: ting vi beholder men ikke faktisk liker nok til å gi et hjem. Når det kommer til oppbevaring er nøkkelen å bruke hele takhøyden i leiligheten. Altså at alle skal går helt opp til taket. Men ingen oppbevaring i verden dekker oppbevaring nok dersom en beholder alt slags rart. I forhold til en bod: sesongbetont sportsutstyr, bilrekvisita (sommerdekk, feks), utemøbler, uteting (krukker, strandparasollen, bader, grill..) og verktøy skal i boden. Alt annet som du ikke vil ha i hus behandler du etter steg 1 og kaster. Har du kjøkkenutstyr, sko, klær, møbler, puter etc du vil lagre «i tilfelle»? Kast dem. Anonymkode: a7d1e...305 1
Hedy Lamarr Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 I tillegg til det over her: seng med skuffer under er lurt til f.eks sengetøy og sesongklær. En puff eller benk på gangen med avtagbart sete kan brukes til sko, skjerf, luer eller hva som helst. Samme på stua, puff for oppbevaring foran godstolen. Skal tv'en stå på en benk, velg en som har skuffer/skap helt ned til gulvet (så slipper du å støvsuge under også). I det hele tatt: kjøp møbler med oppbevaringsfunksjon. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå