Gå til innhold

Kan man ta med seg hummus gjennom sikkerhetskontrollen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage nistepakke til en lengre flytur i påsken. Noen som vet om man får med seg hummus inn gjennom sikkerhetskontrollen?

Anonymkode: 30ad8...6de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt med meg mat flere ganger uten problem. Tok til og med en yoghurt med meg en gang :laugh:. Det var ikke meningen siden det er flytende, men de reagerte ikke. 

Anonymkode: 1ecb9...e6f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at hummus er å regne som væske. Man får ikke ha med feks smøreost, og det er jo lignende konsistens. Litt som at brukeren over ikke skulle fått ha med seg yoghurt!

Anonymkode: 18046...1da

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at hummus er å regne som væske. Man får ikke ha med feks smøreost, og det er jo lignende konsistens. Litt som at brukeren over ikke skulle fått ha med seg yoghurt!

Anonymkode: 18046...1da

Jeg tenkte også det, men når jeg googler etter idéer til nistemat for flyturen er det flere nettsteder som anbefaler diverse dipper som hummus.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å blande den med salat på forhånd, så det er ikke det at jeg tenkte å ta med en separat beholder med dip. Kan man risikere å måtte kaste hele salaten grønnsaker har litt dip rundt seg?

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvem du treffer på. Noen kan be deg smake på den mens de ser på, for å se at det er spiselig. Og noen kan nok bare kaste det. Det er og lov å ha med væske under 100ml.

Anonymkode: e8463...410

Skrevet

Jeg fikk ikke med meg syltetøy på glass gjennom sikkerhetskontrollen, så om du har det på glass må du nok kaste det om de ser at du har det. Men på en brødskive/ blandet i en salat kan jeg ikke se for meg at det blir problemer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte nettopp til flyplassen og de sa at man kan bli fratatt hele pastasalaten hvis den er blandet med litt dip.

Gjest Linaria
Skrevet

Du kan jo putte det i en beholder eller to på under 100ml og ha i væskeposen?

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Blandet i salat er helt ok. Om den er i en separat beholder på over 100ml regnes den som flytende/smørbar, og er ikke tillatt. Om den er i separat beholder som er under 100ml, og den passer i posen til flytende er det også ok. Ingen som tar fra deg en salat bare fordi det er dressing på den, for noe tull :fnise: Hilsen sikkerhetskontrollør. 

Anonymkode: 47bc1...dd2

Skrevet

Det holder vel fint med kanskje 200-300ml. Tre beholdere på 100ml.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...