Gå til innhold

tips til fordypningsoppgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er om ikke mange måneder ferdigutdannet sosionom med et ønske om å jobbe innen familievern eller barnepsykiatri el.

Jeg er veldig opptatt av endringene som skjer på familiefronten, men alle skilsmisseene, den økte "legaliseringen" av utroskap og den nye familiesammensettingen med "mine, dine og våre barn"

Er det noen som kanskje kan hjelpe meg med tips til hva jeg kan fordype meg om...kanskje noen som har erfaringer jeg kan benytte meg av også.

Om du har andre emner dere tror kan være interessant å fordype seg i/forske på så blir jeg svært taknemlig for svar.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Sånn umiddelbart har jeg vel ikke noe tema, men stusser litt på "legaliseringen av utroskap"?! Er det slik?! Har ikke jeg fått med meg... :o

"Mine, dine og våre barn" er jo et tema som er veldig "in" i tiden. Utfordringen her må jo være å finne "den gylne middelveien" for alle berørte parter. Ikke altfor mange som klarer det, tror jeg... :roll:

Ellers er også håndteringen av fosterbarn som har familie som ønsker å ta over omsorgen men ikke får lov interessant. Leste noe nå om en ung og kompetent mormor som etter ganske lang fartstid med barnebarnet sitt ble fratatt omsorgen til vilt fremmede. Det skal visst sees på... :roll:

Ja, det ble visst noe, men det kanskje er mere for de innen barnevern?!

Lykke til uansett!! :) :)

Skrevet

Hva med delt omsorg?

Finne ut mer om det, hva er positivt/negativt og så videre? Har skrevet gruppeoppgave om dette selv (er førskolelærerstudent)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...