Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort forklart så mistet jeg mensen for over 1 år siden, og har siden den gang ikke sett noen tegn til den heller.. fikk provera av gyn som ga meg «fake» mensen og har i etterkant fått tabeletter mot eggløsning, men ser ikke ut til at det heller skal fungere. 

Er det noen som har vært i en lignende situasjon eller kjenner noen??! Er så desperat og fortvilet at jeg bare vil gråte😭😭

Anonymkode: 20147...a96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble du sjekket for PCO/PCOS? Blir du fulgt opp om eggløsning skjer på tablettene (regner med det er Letrozol/Femar du har fått): Dersom det ikke fungerer med enkel dose, bør den dobles evt. triples samtidig som man følger med på om eggene modnes vha. UL, rundt dag 11. Hvis UL ikke tilbys, bør man sjekke med blodprøve om EL har funnet sted, rundt syklusdag 21-23 (husker ikke nøyaktig). 

Ellers sier du ingenting om grunnen til at du mistet mensen? Det betyr vel at du ikke har EL av deg selv, men ligger jo en grunn bak manglende EL. Er du undervektig/overvektig?

Min gynekolog sa til meg at hvis Femar/Letrozol ikke fungerer selv med dobling av dose, ville jeg fått sprøyte. Da er det derimot viktig å ta UL slik at ikke altfor mange egg modnes!

Anonymkode: f5778...6e2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon, jeg har mistet mensen i ett år , fikk påvist pco, fikk provera i januar, fikk så mensen, fikk eggløsning, men den kom ikke før 30 dager etter mens, Egget ble befrukta, men fikk mensen så det festa seg ikke godt nok.. 

Anonymkode: 0b782...e43

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg hadde ikke mens etter å ha sluttet på pillen for godt over 2 år siden. Vi ble ikke gravide, men trodde det skulle være lett så vi prøvde ikke akkurat hardt, testet ikke EL og fulgte ingen apper eller «råd». Så gikk jeg til (privat) gynekolog og fikk påvist PCO/PCOS uten særlig cyste dannelse og fikk Provera og Letrozol (en slags Femar). Første runde ingenting, andre runde MA (ca. 6-7 uker på vei) og tredje runde funket og er nå på 10+2. Fikk beskjed av gynekolog at om ingenting skjedde etter tre runder skulle dose dobles. Så hør med gynekolog - kanskje dose bør dobles! Lykke til!

Anonymkode: 52310...3de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...